بی صدا ترین و بزرگ ترین داستان CES

بی صدا ترین و بزرگ ترین داستان CES

خاموش ترین داستان CES این است : ناگهان همه اجسام توانستند بدون دخالت انسان حرکت کنند !
خودروهای خودکار داستان های آینده نگرانه پر زرق و برقی هستند که به عنوان خبرهای محلی در روزنامه ها و مجله ها مطالبی در مورد آن ها چاپ می شود . اما اگر که این خبر را بخوانید خواهید دید که رویاها به حقیقت پیوسته اند . انقلاب درون (drone ) تنها به هواپیماهایی مرتبط می شد که می توانستند به طور خودکار و بدون دخالت انسان تعادل را در موقعیت خود ایجاد کنند .

 اما بهترین درون هایی که اخیرا ساخته شده اند ، علاوه بر این به سیستم های دید کامپیوتری نیز مجهز هستند که اطلاعات مربوط به محیط اطراف وسیله را شناسایی می کند و راهی را در اختیار این هواپیما می گذارد تا این وسیله بتواند بدون برخورد با اجسام و موانع دیگر موجود در مسیر ، راه خود را طی کند . شرکت اینتل نیز روبات هایی ساخته است که به دوربین های رییل سنس (RealSense) مجهز می باشند . این روبات ها می توانند اشخاصی را که در اطراف خانه یک شخص در حال  رفت و آمد هستند ، شناسایی کنند . خودروها هم رفته رفته در حال کنارگذاشتن فرمان های خود و تبدیل شدن به سینماهای متحرک می باشند .

همه این مطالب بیانگر این حقیقت هستند که کامپیوترها تا حدی کوچک ولی قدرتمند شده اند که می توانند اجسام مختلف را در دنیای واقعی مانند انسان و یا حتی بهتر از انسان حرکت دهند . این قابلیت می توانند بسیار کاربردی باشد .

به این نکته توجه کنید : قابلیت تعریف کننده و اصلی اینترنت در این است که توانسته هزینه و زمان انتقال اطلاعات را تقریبا به صفر برساند . در گذشته اگر شخصی می خواست کارهای بانکی خود را انجام دهد باید کاغذ بازی های زیادی را انجام می داد . اما هم اکنون اینترنت باعث شده است که دیگر شخصی به بانک رجوع نکند . امروزه این ابزار امکان انتقال سریع اطلاعات را برای انسان فراهم کرده است . اینترنت در زمینه های دیگری هم نفوذ کرده است . در گذشته برای شنیدن یک ترانه و یا دیدن یک فیلم تنها راه موجود خریدن یک دیسک و یا نوار و گذاشتن آن در یک دستگاه پلیر بود اما امروز یوتیوب و اسپاتیفای به واسطه اینترنت همه این وسایل را بی ارزش و غیرضروری جلوه داده است .

سوال این است که اگر همه چیز بتواند مانند اطلاعات جا به جا شود چه اتفاقی رخ می دهد ؟

وضعیت چگونه خواهد بود اگر که روبات ها بتوانند اجسام را به سرعت و با کم ترین هزینه جا به جا کنند و یا اگر که وسایل حمل و نقل خودکار در اندازه یک درون و یا حتی یک کامیون بتوانند بسته های ارسالی را بدون هیچ مشکلی به گیرندگان آن بسته ها تحویل دهند ؟ این فرهنگ جهانی شده چگونه خواهد بود اگر که همه چیز بتواند مانند اطلاعات با سرعت زیاد از یک نقطه از جهان به یک نقطه دیگر منتقل شود ؟

جواب همه این سوال ها این است : پیشرفت های نرم افزاری در صنعت انبارداری و لوجستیک که پشت فرآیندهای به ظاهر ساده ای مانند حمل و نقل فوق سریع آمازون و یا خدماتی مانند Instacart و Uber می باشد به انسان ها آموخته است که کارهای خود را با فشار دادن یک دکمه گوشی همراه انجام دهند . هدف ایجاد اتوماسیون در هر پدیده ای می باشد از این رو قدم اول این است که به ماشین ها آموزش داده شود که به اطراف حرکت کنند .

ماشین ها سریع مطالب را می آموزند ، حال سوالی که مطرح می شود این است که چه اتفاقی می افتد زمانی که همه چیز را یاد بگیرند ؟

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر