بهترین اپلیکیشن ها و بازی های ویندوزفون در سال 2015

بهترین اپلیکیشن ها و بازی های  ویندوزفون در سال 2015


2015،سال مایکروسافت به ویژه ویندوز بود.انتشار ویندوز 10 درنیمه های این سال جنبش و جوش خاصی به دنیای سیستم عامل ها آورد و بحث های قدیمی کدام سیستم عامل بهتر است را داغ کرد.مایکروسافت در ویندوز 10 متفاوت از سیستم عامل های پیشین عمل کرد و بسیاری از سیستم ها و برنامه ها را مانند استور تغییر داد و به طور کلی ویندوز 10 را برای پلت فرم های مختلف یک پارچه کرد.

ویندوز 10 دسکتاپ در ابتدای انتشار تا به حال بر روی میلیون ها دستگاه نصب شده است و انتظار می رود این روند رشد خود را همچنان در سال 2016 حفظ کند.به خصوص که در همین روزها ویندوز 10 موبایل مایکروسافت منتشر خواهد شد.وب سایت خبرگزاری تخصصی ویندوز،یعنی ویندوز سنترال به انتخاب تیم کارشناسی خود لیستی از بهترین بازی ها و اپلیکیشن ها 2015 ویندوزفون را ارائه کرده است.با توجه به این که زمان انتشار ویندوز 10 موبایل نزدیک است انتظار می رود بازی ها و اپلیکیشن های بیش تر و بهتری برای این سیستم عامل توسعه و طراحی شود و امسال شاهد بهترین ها در ویندوزفون باشیم.

 

1. Prune

ayazprun

بازی Prune یک نامه عاشقانه به درختان است.این بازی در ابتدا برای پلت فرم های تحت اندروید ارائه شده بود.استقبال از این بازی توسعه دهندگان آن ها را بر این داشت تا این بازی ساده اما جذاب را برای ویندوزفون هم منتشر کنند.این بازی هم برای ویندوز 10 و هم ویندوزفون در استور موجود است.یکی از ویژگی های استور یونیورسال همین اشتراک بازی ها و برنامه ها است.

Prune Lead

Pruneدر فارسی به معنای هرس کردن است و نام انتخابی کاملا مناسب فضای بازی است.طرح ها، رنگ ها و فضاسازی این بازی مینیمال اما جذاب است و در عین سادگی خسته کننده نیست. در این بازی زندگی را به یک زمین فراموش شده به ارمغان برده و یک داستان بسیار عمیق و زیبا را که در اعماق زمین پنهان شده است، بیرون کشیده و کشف خواهید کرد.هدف این بازی بزرگ کردن یک درخت و مراقبت از آن از خطرات و آفات است.درخت بزرگ می شود و هرس کردن می خواهد واین کار را با حرکات انگشتان انجام می دهید.با حرکت انگشتان به سمت چپ،راست و بالا آن را فرم می دهید و یا هرس می کنید.درخت باید به سمت نور برود و با مراقبت های شما شکوفه بدهد و این مستلزم مراقبت های خوب و به موقع است.این بازی جز بازی های منتخب مجله ی تایم در سال 2015 بود زیرا به نقل از این مجله فضایی رویایی و شاعرانه دارد که با موسیقی که برای آن ساخته شده این جذابیت دو چندان شده است.موسیقی این بازی بسیار آرامبخش است و به طورر کلی این بازی و فضای آن استرس را به شدت کاهش می دهد و باعث رهایی ذهن می شود.برای مثال این بازی بعد از یک روز پر مشغله و یا برای رهایی از استرس هایی که روزانه درگیر آن هستیم،گزینه ی مناسبی است.همین بازی به نظر ساده جوایز زیادی را در سال 2015 از آن خود کرده است.البته این بازی رایگان نیست و قیمت مشخص شده در استور چهار دلاراست.

 

2. Fanband

ayazFanband Lead

این اپلیکیشن برای افرادی است که مایکروسافت بند دارند.البته مایکروسافت بند برنامه ی اختصاصی خود را دارد اما این اپلیکشین امکانتات بیش تری به کاربر می دهد.این اپلیکشین هزاران تم دادر و کاربر می تواند محیط شخصی و دلخواه خود را انتخاب کند.با این تم ها برنامه ی مختلفی را می توان تنظیم و برای محیط کاربری انتخاب کرد.یکی از تم هایی که این روزها به شدت مورد استقبال است، تم جنگ ستارگان است که این اپلیکیشن آن را دارد. این اپلیکیشن هم برای ویندوز 10 و هم ویندوزفون در استور با هزینه ی 2 دلار موجود است.قیمت آن برای اپلیکیشینی که امکانات بسیاری دارد زیاد نیست و قیمت مناسبی است.

 

3. Gods of Rome

ayazGods Rome Battle

بازی Gods of Rome یا خدایان روم یک بازی مبارزه ای است.کمپانی Gameloft (گیم لافت) برای ساپورت ویندوز تلاش بسیاری کرده است و بهترین بازی را به فضای ویندوز آورده است و بیش ترین تولیدات استور مربوط به همین کمپانی است.انتخاب این رده برای بازی ها بین خدایان روم و بازی Dragon Mania Legends کار سختی بود زیرا هر دو دارای گرافیک عالی و گیم پلی چالش بر انگیز بودند.اما خدایان روم تقریبا بهتر از بازی دیگر بود.این بازی هم قبلا برای اندروید عرضه شد و بعد گیم لافت آن را برای ویندوز منتشر کرد.این بازی دارای شخصیت های بسیاری است که ممکن است با نام برخی از آن ها آشنا باشید مانند زئوس،اسپارتاکوس،ژولیوس سزار،آشیل ،اتنا و غیره.گرافیک این بازی و طراحی مراحل و جلوه های بصری ان فوق العاده است. گرافیک بازی به صورت HD با سبک ویدیویی می باشد.مکان هایی که مبارزات در آن ها صورت می گیرد طراحی قابل قبولی دارند و مکان های زیاد باستانی را شامل می شوند.این بازی حماسی به صورت رایگان در استور ویندوزفون وجود دارد. جستجوی خود را آغاز کنید تا از شیطان تاریک و وحشتناک باستانی که کشف شده دفاع کنید. اگر وی دنیا و نینجاهای آن را تهدید به بردگی کند تنها قهرمانان The Ascenders هستند که توان مقابله با او را دارند.

 

4. Perfect Clock

Perfect Clock Screensayaz

این برنامه به طور اختصاصی برای ویندوزون طراحی شده است و محیط کاربری جذاب و زیبایی دارد.در عین سادگی و مینیمال بودن فضای آن کاربردی و چشم گیر است و به خوبی با ویندوز موبایل همخوانی دارد.این اپلیکیشن هم برای ویندوزفون 8.1 و هم برای ویندوز موبایل 10 موجود است.این اپلیکیشن بیش از سی نوع ساعت دارد و رنگ های تم آن قابل تعویض و شخصی سازی است.این برنامه کاشی زنده ی مناسبی دارد که دسترسی آن را بر روی صفحه ی استارت ویندوزفون راحت می کند.فرمت زمانی دوازده و بیست و چهار ساعت را پشتیبانی می کند و داری افکت های صوتی مناسب و زیبا است.این برنامه به صورت رایگان در استور موجود می باشد و کلیت جذاب آن در باعث شده در مدت انتشار میزان دانلود آن در میان کاربران زیاد باشد البته این اپلیکشین در ابتدای انتشار رایگان نبود و کاربران با پرداخت 2 دلار این اپلیکیشن را نصب و استفاده می کردند.

 

5. Twins Minigame

wins Minigame Lead

بازی هایی با فضای مینیمال و جذاب این روزها طرفدار زیادی دارند.بازی هایی که فضای ساده ای دارند اما چالش برانگیز و حتی بسیار اعتیاد آور هستند.کمپانی Game Troopers هم مانند گیم لافت از کمپانی هایی است که بازی های بسیاری را تحت ویندوزفون توسعه داده است و در این راه موفق است.این بازی در استور ویندوز از محبوبیت بالایی برخوردار است و میزان دانلود آن بالا و قابل توجه است.این بازی به شدت اعتیاد آور است.این بازی محبوب هم برای ایکس باکس و هم برای ویندوزفون به صورت رایگان در استور وجود دارد. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، تپ کردن بر روی صفحه است تا نقطه ی خود را از روی موانع موجود در بازی عبور دهد و امتیاز کسب کند. حفره هایی که در بازی وجود کاربر را به چالش می شکد و کسب امتیاز را سخت می کند و همین کار باعث می شود کاربر نسبت به کسب امتیاز بیش تر حریص شود.این بازی مهارت و شکیبایی کاربر را به چالش می شکد و شاید در ابتدا کسب امتیاز سخت باشد اما با تکرار و کسب مهارت و آشنایی بیش تر این کار کم کم آسان تر خواهد شد.این بازی به دلیل حجم کم برای گوشی های کم حافظه ی ویندوزی مناسب است.

 

6. Gloomlogue

Gloomlogue Lead

برنامه های مختلفی برای ادیت عکس ها در استور ویندوز وجود دارد و هر یک ویژگی های کاربری خود را دارند.پیک آرت و حتی برنامه ی فتوشاپ از برنامه های خوب در این زمینه هستند.اپلیکیشن Gloomlogue در ابتدا برای سیستم عامل ios منتشر شد و در میان کاربران به شدت محبوب بود. Gloom در فارسی به معنای دلتنگی است و انتخاب این نام با فیلترهای این برنامه با عکس ها همخوانی دارد زیرا 15 فیلتری که این اپلیکشین برای عکس ها دارد شبیه به نقاشی های معروف به گلومی یا همان غم انگیز است و به عکس ها جلوه ی هنری زیبایی می بخشد.علاوه بر فیلتر این برنامه داری قاب های مختلف و ابزار ادیت عکس است و عکس ها را بعد از ادیت می توان از طریق گزینه ی اشتراک گذاری در فضاهای مجازی و یا با دوستان خود از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر