8 کتابخانه ی ضروری پایتون برای توسعه دهندگان

8 کتابخانه ی ضروری پایتون برای توسعه دهندگان


 
پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره،سطح بالا،شیءگرا و مفسر است. در ادامه 8 کتابخانه ی الزامی این زبان، همراه با توضیح مختصری در مورد هر کدام ارایه شده است.محبوبیت زیاد زبان برنامه نویسی پایتون انکارناپذیر است. زبان همه منظوره و سطح بالای پایتون خوانایی کد را افزایش می دهد و همین باعث شده است که از سمت توسعه دهندگان در سطح جهان ترجیح داده شود و به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه لیستی از 8 کتابخانه ی الزامی این زبان برای توسعه دهندگان آورده شده است.


1-    Requests
Requests کتابخانه ی HTTP مجاز Apache2 نوشته شده به زبان پایتون است. این کتابخانه Python HTTP/1.1 را بهبود بخشیده است و کار با سرور وب را یکپارچه می سازد. به این ترتیب که دیگر نیازی نیست که به صورت دستی رشته ی پرس و جو به URL  ها اضافه کرد یا داده ی POST را کدگذاری نمود.


2-    wxPhython
wxPhython جعبه ابزار GUI (رابط گرافیکی کاربر) برای زبان برنامه نویسی پایتون است. این کتابخانه به برنامه نویس این اجازه را می دهد که برنامه هایی با واسط گرافیکی کاربر به شدت کاربردی و محکم، به آسانی  ایجاد کند. این کتابخانه به عنوان ماژول اضافه شده برای پایتون پیاده سازی شده است که روند wxWidgets را که کتابخانه ی محبوب رابط گرافیکی کاربر به زبان C++ است، ادامه می دهد.


3-    SQLAIchemy
SQLAIchemy جعبه ابزار Python SQL و ORM است که به توسعه دهندگان برنامه، قدرت کامل و انعطاف پذیری SQL ارایه می دهد. این کتابخانه برای دسترسی با کارایی بالا و موثر به پایگاه داده طراحی شده است. به علاوه کتابخانه ی SQLAIchemy با زبان ساده ی پایتون سازگار شده است.


4-    Beautiful Soup
این کتابخانه برای پروژه ها ی سریع و موفقی مثل "استخراج از صفحه ی نمایش" طراحی شده است.


5-    Twisted
این کتابخانه موتور شبکه ی کنترل شده توسط رویداد به زبان پایتون و متن باز است. Twisted پیاده سازی برنامه های شبکه ی مرسوم را ساده می سازد.


6-    matplotlib
matplotlib کتابخانه ی دوبعدی علامت گذاری شده است.


7-    SciPy
این کتابخانه، نرم افزاری بر پایه ی پایتون، متن باز برای ریاضیات، علوم و مهندسی است.


8-    Pygame
Pygame مجموعه ای از ماژول های طراحی شده ی پایتون برای بازی است. این کتابخانه کاربردها و قابلیت های جدید را علاوه بر کتابخانه ی SDL اضافه کرد و این امکان را برای ایجاد بازی ها و برنامه های چند رسانه ای در زبان پایتون ایجاد کرد. Pygame قابل حمل و نقل و اجرا روی تقریباً تمام پلت فرم ها و سیستم عامل ها است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر