ضرورت تولید دانش پایه در صنایع تکرارپذیر

ضرورت تولید دانش پایه در صنایع تکرارپذیر

رییس جهاد دانشگاهی گفت: در سال‌های گذشته در بسیاری موارد دانش پایه در صنایع تکرارپذیر خریداری شده است، اما باید این دانش را تولید کنیم که جهاد دانشگاهی گام‌هایی در چند مورد از این صنایع برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، دکتر حمیدرضا طیبی در نشستی با بازنشستگان جهاد دانشگاهی واحدهای استان اصفهان که شامگاه چهارشنبه در پژوهشکده زیست‌فناوری رویان برگزار شد، با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم به حقانیت راهی که در جهاد دانشگاهی در پیش گرفتیم بیشتر پی می‌بریم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با تفکر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی به کار مشغول شد و فعالان این نهاد در ابتدای انقلاب توسعه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را با این رویکردها به پیش بردند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی هم اکنون نیز 10 تا 15 سال جلوتر از جامعه حرکت می‌کند،اما متأسفانه به دلیل مشکلاتی که وجود داشته جلوی بسیاری از کارهای آن گرفته شده و حرف‌هایی که این نهاد می‌زده شنیده نشده است.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: توسعه علم و فناوری با مشکل مواجه است و توجه لازم به آن نشده است. در این میان جهاد دانشگاهی باید نقش مؤثرتری ایفا کند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند جهاد دانشگاهی کارهای گزین را انجام دهد، چراکه کارهای معمولی را همه می‌توانند به سرانجام برسانند.

طیبی اضافه کرد: همه واحدها باید در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش و علم و فناوری کارهای شاخص داشته باشند و واحدهای توسعه‌یافته در این راستا به واحدهای در حال توسعه کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود مگر اتفاق عجیبی رخ دهد و جلوی پیشرفت‌ها گرفته شود. مقام معظم رهبری فرمودند جهاد دانشگاهی جایگاه خود را در نقشه جامع علمی کشور مشخص کند که در این زمینه با دولت مذاکره و مأموریت‌هایی به جهاد دانشگاهی واگذار شد که دو مورد از آنها مربوط به بخش پژوهش است.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در بسیاری موارد دانش پایه در صنایع تکرارپذیر خریداری شده است، گفت: باید در صنایع تکرارپذیر دانش پایه را تولید کنیم که در چند مورد جهاد دانشگاهی گام‌هایی را برداشته است.

طیبی با بیان این که باید پژوهش مأموریت محور شود، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به جهاد دانشگاهی مأموریت تشکیل نهاد علم و فناوری را داده تا طرح‌هایی را در حوزه‌های گوناگون به دست گیریم.

وی ادامه داد: در دوره گذشته بحث کانون بازنشستگان را دنبال کردیم که متشکل از اعضای فعلی و قبلی باشد تا تبادل نظر و تزریق فکر در این کانون انجام شود. همچنین ارتباط بازنشستگان با جهاد دانشگاهی حفظ و از تجارب آنها بهره‌مند شویم.

رییس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: خدمات رفاهی، بهداشتی و بیمه‌ای برای بازنشستگان در حال پیگیری است که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر