شیائومی بوت لودرهای Mi 4c ، Mi Note Pro و ردمی نوت 3 را قفل می کند!

شیائومی بوت لودرهای Mi 4c ، Mi Note Pro و ردمی نوت 3 را قفل می کند!

خبرگزاری جی اس ام آرنا (gsmarena) می گوید : شیائومی گوشی هوشمند ردمی نوت 3 (Redmi Note 3) را از زمان رونمایی با بوت لودر قفل شده عرضه کرد . این شرکت در نظر دارد ورژن اینترنشنال این گوشی هوشمند را نیز با همین روند در بازار جهان عرضه کند . شیائومی می گوید علت انجام چنین کاری ، هماهنگ کردن دستگاه با فرامین گوگل می باشد .

این سازنده چینی اخیرا بوت لودرهای گوشی های Mi 4c و Mi Note Pro را نیز قفل کرده است . بهانه شیائومی برای انجام این کار محافظت از داده های دستگاه کاربر بوده است . قفل کردن بوت لودر امنیت یک دستگاه را ارتقاء می دهد اما این ارتقاء بهای خاص خود را دارد .

شیائومی امکان باز کردن بوت لودر را برای کاربران فراهم کرده است و این یک خبر خوب است زیرا قفل کردن اجباری بارگذارنده بوت مشکلات خاص خود را ایجاد می کند اگرچه که باز کردن آن نیز بی ضرر نیست . این مشکلات عبارتند از :

1- قفل کردن بوت لودر با یک بروزرسانی ، فرآیندی بدون ریسکی نیست . به طور خلاصه می توان گفت که تعداد کمی از کاربران گوشی های بریک شده دارند اما از آنجایی که بوت لودر قفل شده فست بوت را غیر فعال می سازد ، کاربران هیچ راه دیگری برای راه اندازی گوشی خود نخواهند داشت زیرا هنگ کردن دستگاه ( بریک شدن گوشی ) زمانی رخ می دهد که بروزرسانی ها به صورت OTA عرضه می شوند .

2- اگر گوشی از فرآیند قفل سازی جان سالم به در ببرد کاربر دیگر نمی تواند از قابلیت های ریشه سازی (ROOT) استفاده کند و ROM های دیگر را نصب نماید .

3- برای این که کاربر بخواهد به منظور باز کردن بوت لودر یک کد درخواست کند اول باید یک رتبه خاص نزد سازنده داشته باشد و سپس در یک صفحه که به زبان چینی نوشته شده است دلیل خود را برای باز کردن بوت لودر شرح دهد ، علاوه بر این ممکن است که دو یا چند هفته طول بکشد تا کد از طریق اس ام اس به دست کاربر برسد .

شیائومی سازنده ای می باشد که به دلیل سیاست های خاصش در زمینه باز کردن بوت لودرها شهرت دارد . طرفداران این برند نیز به همین دلیل به محصولات این شرکت علاقمند هستند اما مسئله ای که باید آن را در نظر گرفت این است که باز کردن بوت لودر مشکلات خاص خود را دارد به طور مثال ممکن است که گوشی در این فرآیند بریک شود .

mz116

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

دوشنبه, 31 خرداد 1395

نخرید نخرید. من خریدم پشیمونم. بوتلودر قفله. اصلن نمیتونید ران نصب کنید اگرم مثل من اینکارو بکنید دیگه گوشیتون روشن نمیشه و به معنای واقعی میمیره. dead میشه.

پاسخ

علی

چهارشنبه, 02 تیر 1395

دوستان حرفمو پس میگیرم. گوشی های قفل شده را با دستوالعمل سایت زیر میتونید مجدد پروگرام کنید و هر نوع رام ی که دلتون بخواد میتونید نصب کنید. حتی اگر گوشی lock باشد نیازی به unlock کردن ندارید:
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
یا حق.

پاسخ

ثبت نظر