سامسونگ بی سر و صدا مشکل S Pen گلکسی نوت 5 را حل کرد !

سامسونگ بی سر و صدا مشکل S Pen گلکسی نوت 5 را حل کرد !

خبرگزاری اندروید آتوریتی (androidauthority) می گوید : وقتی که در ماه اوت ( دهم مرداد تا نهم شهریور ) سال گذشته سامسونگ گلکسی نوت 5 را در بازار عرضه کرد ، اس پن (S Pen) بهبود یافته آن بسیاری از کاربران را شگفت زده کرد زیرا در مدل جدید کاربران می توانستند با وارد کردن فشار به اس پن آن را از جایش خارج کنند . متاسفانه طراحی جدید برای کسانی که به طور تصادفی اس پن را برعکس در جای خود قرار می دادند مشکلاتی را ایجاد می کرد . اخیرا سامسونگ اعلام کرده است که طراحی این بخش از گلکسی نوت 5 را اصلاح کرده است تا از بروز عیب در اثر قراردادن نا مناسب اس پن جلوگیری شود .

همه مشکلات به دلیل این بود که اس پن در هر دو حالت در جای خود قرار می گرفت . در صورت برعکس قرار دادن اس پن ، این قطعه در محفظه گیر می کرد و اگر کاربر سعی می کرد که آن را از محفظه خارج کند ، قطعه ای که تشخیص می داد اس پن در سر جای خود قرار دارد یا خیر آسیب می دید . در گذشته سامسونگ اعلام کرده بود که کاربران در صورت مواجه شدن با چنین وضعیتی باید به دستورالعمل ارائه شده توسط این شرکت مراجعه کنند . سازنده کره ای علاوه بر این برای جلوگیری از اشتباه کاربران ، یک علامت اخطار بر روی پلاستیک دستگاه ترسیم کرده بود .

mz119

 

mz120

چند روز پیش گزارشاتی با این مضمون منتشر شد که سازنده طراحی قطعات داخلی گلکسی نوت 5 را تغییر داده است . بعد از انتشار این خبر OEM کره ای یک بیانیه رسمی در جواب به خبرگزاری اندروید سنترال (Android Central) منتشر ساخت و در آن اعلام کرد که :

" سامسونگ اعلام می کند که مکانیزم داخلی اس پن گلکسی نوت 5 را اصلاح کرده است تا در صورت جاگذاری نادرست این ابزار مشکلی برای کاربران ایجاد نشود با وجود این مانند همیشه توصیه می کنیم که برای استفاده و قراردهی مناسب اس پن به دستورالعمل ارائه شده به همراه گوشی ، مراجعه شود . "

متاسفانه هیچ اطلاعاتی در زمینه این که چه قطعاتی تغییر کرده اند و یا این که طراحی کدام یک از مدل های گلکسی نوت 5 تغییر یافته ، منتشر نشده است . انتظار می رود که محصول جدید این سازنده کره ای نیز این تغییر را در خود دیده باشد اما به دلیل اینکه اطلاعاتی در دسترس نیست بهترین راه برای شناسایی دستگاه های تغییریافته جدید برعکس جا زدن اس پن می باشد که تحت هیچ شرایطی انجام این کار توصیه نمی شود .

در کل این امر که سامسونگ به وضوح به شکایات کاربران گوش داده و تغییراتی ضروری ولی کوچک را در طراحی دستگاه به منظور جلوگیری از خراب شدن مکانیزم تشخیص اس پن اعمال کرده ، نشانه خوبی می باشد زیرا از این به بعد کاربران جدید این گوشی هوشمند با قراردهی اشتباه اس پن دچار مشکل نمی شوند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر