ابر خصوصی خود را با Google Drive و Dropbox جایگزین کنید

ابر خصوصی خود را با Google Drive و Dropbox جایگزین کنید


دسترسی آنی به فایل هایتان هنگامی که دور از خانه یا دور از تجارت خود هستید می تواند فرآیندی دشوار باشد. انواع متفاوتی از روش ها برای به وجود آوردن این امکان وجود دارند، برخی از آنها از سایرین ساده تر هستند و برخی از سایرین امکانات بیشتری دارند. QuickConnectاز SynologyوCloud Station این کار را آسان نموده و امکانات خارق العاده ای را نیز فراهم نموده اند.

حریم خصوصی و امنیت مصرف کنندگان دانای فضای ذخیره سازی ابری را وادار به جستجو برای یافتن خدماتی همانند Dropbox، Google Drive یا سایر خدمات عمومی مربوط به ابرها وا داشته است. برای پاسخ گویی به این نیاز، سازندگان NAS به صورت پیوسته در حال بهبود ویژگی های مربوط به ابر های خصوصی خود بوده اند.
سیستم عامل جدید Synology، DSM 5.2، دو بهبود اساسی را برای Cloud Station که یک بسته ی نرم افزاری مربوط به ابرهای خصوصی است فرآهم نموده است، این ویژگی ها عبارتند از: به اتصال گذاشتن لینک ها و همگام سازی (synchronization) دوطرفه.


 به اشتراک گذاری لینک
امکان به اشتراک گذاری لینک با سرویس Synology با نام QuickConnect. QuickConnect به برنامه های سمت کلاینت این امکان را می دهد تا از طریق اینترنت به Synology NAS متصل شود بدون آنکه مجبور باشد تا قوانین مربوط به ارتباطات را تنظیم نماید. این امکان با برنامه های موبایل Synology و بسته های Synology همانند Cloud Station نیز ممکن است.
به اشتراک گذاری فایل ها با استفاده از ایستگاه فایل DSM (DSM's File Station) مدتی است که امکان پذیر شده است. ولی با استفاده از DSM 5.2 شما می توانید با استفاده از لینک های تولید شده توسط دسکتاپ ویندوز، MacOS، Fedora یا Ubuntu فایل ها را به صورت مستقیم به اشتراک بگذارید. این روشی است که می توانید چنین کاری را انجام دهید.
به پنل کنترل DSM رفته و امکان QuickConnect را فعال نمایید. سپس نامی را که می خواهید برای شناسه ی کاربری QuickConnectخودتان انتخاب نمایید. حالا می توانید فایل ها را به اشتراک بگذارید. توجه کنید که می توانید از QuickConnect بخواهید تا پورت های موجود بر روی فایروال شما را از طریق UPnP به صورت خودکار باز نماید، این کار ضروری نیست. QuickConnect از سرویس رله ای استفاده می کند که به برنامه هایی که می خواهند با QuickConnect صحبت کنند، این امکان را می دهد تا از سروکله زدن با فایروال های مسیریاب بی نیاز باشند. برای مشاهده جزییات مربوط به چگونگی کارکرد QuickConnect، اینجا را ببینید.

drive1

صفحه ی نصب QuickConnect از شرکت Synology، یک عنصر اصلی Cloud Station

سپس کلاینت ویندوزی Cloud Station را از مرکز بارگیری نصب نمودم. ویدیویی که در اینجا قرار دارد شما را مرحله به مرحله راهنمایی می کند.
زمانی که کلاینت نصب و اجرا شد، به اشتراک گذاری فایل به سادگی کلیک راست بر روی یک فایل یا یک فولدر بر روی دسکتاپ و انتخاب گزینه ی " Create a Sharing Link" می باشد. Cloud Station یکURL را که با https://gofile.me/ آغاز می شود را به تخته کار (clipboard) شما انتفال داده و به این صورت شما می توانید فابل های خود را با هر تعداد نفری که می خواهبد به اشتراک بگذارید، می توانید مراحل کار را در تصویر زیر مشاهده نمایید.


drop
به اشتراک گذاری لینک توسط Cloud Station

همگام سازی دو طرفه
نگهداری فایل ها در پوشه هایی که میان دو ایستگاه دیسک به اشتراک گذاشته شده اند حقه ای قدیمی است. DSM 5.2 می تواند پوشه ها را بر روی چند ایستگاه دیسک چه آنهایی که محلی هستند و چه آنهایی که به اینترنت دسترسی دارند، به صورت همگام نگه دارد.
Synology امکان دسترسی من به DS1515 در ایالت واشنگتن و دو NAS از Synology را در کلرادو داد. در ابتدا DS111 خود را بر روی سرور Cloud Station نصب نمودم.
من DS213 خودم را به عنوان کلاینتی که از شناسه ی کاربری QuickConnect استفاده می کند نصب نموده و پوشه هایی را که از طریق دسکتاپم به اشتراک گذاشته بودم، همگام کردم. این به سادگی نصب برنامه ی Cloud Station و انتخاب پوشه هایی بود که قصد به اشتراک گذاشتن آنها را داشتم.
البته برای حذف نمودن انواع به خصوصی از اسناد و زیر پوشه های مورد نظر شما قوانین همگام سازی مناسب موجودند. تصویر زیر صفحه ی انتخاب همگام سازی پوشه ها (folder sync selection screen.) را نشان می دهد.


google drive
نصب کلاینت Cloud Station


ویژگی جالب دیگر این است که سرور Cloud Station، تغییراتی که فایل از زمان بارگیری بر روی سرور تا امروز با آنها مواجه شده است را نگهداری می کند. این ویژگی برای به اشتراک گذاری یک فایل زمانی که چندین نفر در حال کار بر روی فایل هستند دارای اهمیت است. بازگشت به یک نسخه ی خاص به صورت درجا بوده و ذخیره سازی تغییرات انجام شده بر روی فایل به صورت خودکار انجام می شود.
تصویر زیرین تاریخچه ی مربوط به تغییرات یک سند را در دایرکتوری مربوط به اسناد به اشتراک گذاشته شده ی Cloud Station نشان می دهد. تا 32 تغییر را می توان پیگیری نمود پس از آن قدیمی ترین تغییر حذف می شود تا جا برای ذخیره سازی تغییرات جدید اعمال شده باز شود.

drive

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر