گوگل برای مردم کره زمین شبکه اینترنت 5G می سازد !

گوگل برای مردم کره زمین شبکه اینترنت 5G می سازد !

سرعت بالای انتقال اطلاعات برای همه مردم !
خبرگزاری تک رادار (techradar) می گوید : همه می دانند که گوگل زمان زیادی است که دامنه کاری خود را از وب گردی و پشتیبانی ایمیل به انجام پروژه هایی عجیب مانند ساخت خودروهای خودکار ، روبات های پیشرفته و اینترنت پرسرعت و پروژه های دیگر این چنینی گسترش داده است . ظاهرا این غول تکنولوژی می خواهد این روند را همچنان ادامه دهد زیرا خبرهای منتشر شده بیانگر این مطلب هستند که پروژه جدید این شرکت به ساخت شبکه های فوق سریع 5G اینترنت با استفاده از درون ها (drone) مرتبط می شود .

خبرگزاری گواردین (Guardian) اعلام کرده است که نام این پروژه سری اسکای بندر (SkyBender) می باشد . ظاهرا این پروژه در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود در پایگاه فضایی نیو مکزیکو می باشد . هدف تیم تحقیقاتی اسکای بندر این است که سرعت اینترنت را به 40 برابر حداکثر سرعت 4G/LTE که هم اکنون در گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه ها در اختیار کاربر قرار دارد ، برساند . گزارشات منتشر شده حاکی از این است که گوگل برای آزمایش این پروژه از یک آشیانه 1400 متر مربعی و یک مرکز کنترل پرواز اختصاصی استفاده می کند . ظاهرا گوگل در نظر دارد از یک هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی برای ارائه اینترنت پر سرعت جهانی استفاده کند .

محدودیت سرعت

پروژه اسکای بندر از نظر ماهیت شبیه به پروژه ابتکاری لون (Loon) گوگل می باشد ، البته یکی از تفاوت های موجود بین این دو پروژه در این است که گوگل در پروژه لون از بالن های هوای داغ استفاده کرد اما در این پروژه درون ها نقش اساسی را برعهده دارند . این نکته را نیز باید در نظر داشت که در ساخت ایده اسکای بندر از طرح شبکه اینترنتی فیس بوک نیز الهام گرفته شده است زیرا فیس بوک نیز در طرح خود از درون ها استفاده کرده بود . در این پروژه سیگنال ها با استفاده از یک هواپیمای خودکار از گوشی همراه به یک پایگاه زمینی مخابره می شد .

در شبکه 5G جدید از فناوری انتقال امواج میلی متری رادیویی استفاده شده است که در مقایسه با اینترنت 4G سرعت بسیار بالاتری دارد اما برد آن کوتاه تر است . یکی از نقطه ضعف های اسکای بندر در این است که شرایط بد آب و هوایی برد آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد . منابع خبری در رابطه با این موضوع اعلام کرده اند که گوگل در حال تست کردن یک فناوری مرحله به مرحله پیچیده می باشد تا بتواند برد درون های 5G خود را افزایش دهد .

گوگل هنوز به طور رسمی اطلاعاتی را در مورد زمان عملی سازی پروژه جدید خود منتشر نکرده است اما از برخی از ابتکارات انجام شده توسط این شرکت مانند پروژه فای (Project Fi) این گونه برداشت می شود که گوگل در نظر دارد اینترنت پرسرعت را در اکثر نقاط جهان ارائه کند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر