رکوردی جدید از هواوی ، صادرات 10 میلیون P8 Lite به سرتاسر جهان !

رکوردی جدید از هواوی ، صادرات 10 میلیون P8 Lite به سرتاسر جهان !

خبرگزاری اندروید آتوریتی (androidauthority) می گوید : آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که هواوی بیش از 10 میلیون دستگاه گوشی هوشمند P8 لایت را در طول 9 ماه گذشته به سرتاسر جهان صادر کرده است نکته ای که باید در نظر داشت این است که صادر کردن یک محصول لزوما به معنای فروش آن نیست اگرچه که هواوی اعلام کرده است که تعداد 16 میلیون از گوشی های سری P8 را در بازار فروخته است .

مشخصات P8 لایت

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5 اینچی  1280 در 720 پیکسلی HD IPS LCD مجهز به گوریلا گلس 3 (Gorilla Glass 3) و یک پردازشگر هاسیلیکون کیرین 620 بهره می برد . این پردازشگر هشت هسته ای 1.2 GHz ترکیبی از تراشه های Cortex A53 است که توسط یک GPU Mali-450 چهار هسته ای پشتیبانی می شود .

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند دو سیم کارته می توان به رم 2 گیگابایتی ، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه ، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 2,200 mAh آن اشاره کرد . P8 لایت از سیستم عامل اندروید 5.0.2 لولی پاپ بهره می برد که Emotion 3.1 UI را نیز در اختیار کاربر می گذارد . کارت حافظه این گوشی هوشمند در پورت سیم کارت دوم دستگاه قرار می گیرد .

طرفداران دنیای گوشی های هوشمند اعتماد چندان زیادی به هواوی P8 لایت ندارند با وجود این لایت یک دستگاه منحصر به فرد برای هواوی محسوب می شود زیرا این گوشی هوشمند اولین محصول هواوی است که در بازار جهانی در مقایسه با بازار داخلی چین فروش بهتری داشته است .

یکی از ارقام جالب توجه که هواوی اخیرا آن را اعلام کرده است به میزان فروش این سازنده در ماه ژانویه ( 11 دی تا 11 اسفند ) مرتبط می شود که در مقایسه با سال گذشته تقریبا دو برابر می باشد . این ارقام نشان می دهد که این سازنده چینی در ماه ژانویه سال 2016 تعداد 12 میلیون گوشی هوشمند را به نقاط مختلف جهان صادر کرده است .

MZ203

در کل می توان گفت که هواوی سال خوبی را پشت سر گذاشته زیرا توانسته در سال 2015 تعداد 108 میلیون گوشی هوشمند را به کشورهای مختلف جهان صادر کند و میزان فروش خود را در مقایسه با سال 2014 در حدود 44 درصد افزایش دهد . این رشد به هواوی کمک می کند تا همچنان به عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند جهان به کار خود ادامه دهد . چنین رشدی باعث شده است که سازندگانی مانند شیائومی و لنوو از نظر میزان فروش بعد از هواوی قرار گیرند . علاوه بر این باید در نظر داشت که هواوی اولین سازنده چینی گوشی هوشمند است که توانسته از رکورد صادرات بیش از 100 میلیون دستگاه رد شود . حال همه می خواهند بدانند که این سازنده در سال 2016 چه عملکردی را از خود نشان می دهد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر