چگونه Field Test Mode را در آیفون فعال کنیم ؟!

چگونه Field Test Mode را در آیفون فعال کنیم ؟!

خبرگزاری زدنت (zdnet) می گوید : یکی از ویژگی های مهم آیفون فیلد تست مد ( Field Test Mode ) این گوشی محبوب می باشد . این قابلیت کاربر را نسبت به جزییات فنی دستگاه مطلع می سازد . به طور مثال با استفاده از این ابزار کاربر می تواند نسبت به میزان واقعی قدرت سیگنال گوشی خود آگاه شود . در این خبر به توضیح نحوه فعال ساختن و استفاده از این قابلیت پرداخته شده است .

فیلد تست مد یک ویژگی مخفی است که اغلب کاربران گوشی های آیفون نسبت به نحوه فعال سازی آن اطلاعی ندارند . این ابزار میزان قدرت سیگنال را به صورت دقیق و عددی نمایش می دهد . کاربر می تواند از قسمت Phone app به این ابزار دسترسی پیدا کند اما قبل از باز کردن این قابلیت باید مراحل زیر را طی کند :

- خاموش کردن وای فای دستگاه (Settings>WiFi) .

- غیر فعال سازی قابلیت LTE { زیرا این ابزار قدرت سیگنال واقعی دستگاه را نشان نمی دهد (Settings>Cellular>Enable LTE) } .

بعد از انجام مراحل فوق به قسمت Phone app بروید و بعد از فعال ساختن صفحه کلید دستگاه ، رمز زیر را شماره گیری کنید :

*3001#12345#*

هم اکنون با زدن گزینه Call، فیلد تست مد فعال می شود . برای غیرفعال سازی این حالت تنها باید بر روی گزینه Home ضربه بزنید .

درصورتی که می خواهید نقطه چین های نشان دهنده قدرت سیگنال گوشی خود را با مقدار دسیبلی عوض کنید باید دکمه پاور دستگاه را فشار دهید و تا زمانی که پیام خاموش سازی گوشی ظاهر می شود آن را نگه دارید . بعد از این کار دکمه پاور را رها کنید و گزینه Home را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید تا صفحه فیلد تست مد ناپدید شود . در صورتی که می خواهید از همان نقطه چین های پیش فرض استفاده کنید تنها باید گوشی را خاموش و روشن نمایید و یا با استفاده از گزینه Home از فیلد تست مد خارج شوید .

کاربران می توانند برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد دیگر قابلیت های گوشی های خود به ویکی پدیا و یا سایت های اینترنتی مراجعه نمایند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر