سه راه برای دسترسی به کامپیوتر در صورت فراموشی گذرواژه

سه راه برای دسترسی به کامپیوتر در صورت فراموشی گذرواژه

اگر گذرواژه کامپیوتر خود را فراموش کرده اید، می توانید با استفاده از راهکارهای زیر به ویندوز خود دسترسی پیدا کنید.دراین مقاله به شما آموزش می دهیم که در صورت فراموشی گذرواژه چطور به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید. البته این روش فقط برای کامپیوترهایی قابل استفاده است که چندین کاربر دارد.

متد اول: دسترسی به کامپیوتر از طریق یک ادمین دیگر
1-    از صفحه لاگین ( ورود) از طریق یک ادمین دیگر وارد شوید. اگر ویندوز 7 روی کامپیوتر شما نصب است کافی است که "Ctrl + Del + Alt" را فشار دهید و روی  "Switch User" کلیک کنید. اگر ویندوز 8 روی کامپیوتر شما نصب است، روی فلشی که در قسمت سمت چپ تصویر کاربر می بینید کلیک کنید، با این کار لیستی از کاربرانی که روی ویندوز 8 موجود می باشند به شما نشان داده می شود. ادمینی را انتخاب کنید که گذرواژه اش را به یاد می آورید.


2-    گذرواژه را تایپ کنید و برای دسترسی به کامپیوتر خود دکمه " Enter" را فشار دهید.
=== دسترسی به کامپیوتر با ریست کردن گذرواژه===


گزینه 1: از ادمینیستراتور برای تغییر گذرواژه فراموش شده استفاده کنید.


1-    با حساب کاربری یک ادمین دیگر، به صورتی که در روش اول آموزش داده شده است، وارد شوید.


2-    برای تغییر گذرواژه دیگر کاربران به کنترل پنل بروید. برای مثال اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید، از این روش عمل کنید- Control Panel – User Accounts and Family Safety – User Accounts – Add orremove user accounts


3-    حساب کاربری را که قصد تغییر گذرواژه آن را دارید تغییر دهید و یا پاک کنید.


4-    روی “Change the password” یا “Remove the password” کلیک کنید. اگر “Change the password” را انتخاب کردید گذرواژه جدید را تایپ و آن را تایید کنید. اگر “Remove the password” را انتخاب کردید، برای تایید حذف گذرواژه، دوباره روی “Remove Password” کلیک کنید.


5-    می توانید برای کاربر مورد نظر گذرواژه جدید تنظیم کنید.

روش دوم: با ریست دیسک، گذرواژه فراموش شده را ریست کنید
1-    وقتی که گذرواژه خود را اشتباه تایپ می کنید پیامی با مضمون  "Reset Password" روی صفحه لاگین یا ورود شما پدیدار می شود. 


2-    روی آن کلیک کنید. پنجره password reset wizard باز می شود.


3-    روی  "Next" کلیک کنید و ریست دیسک گذرواژه ای را که ساخته اید در آن وارد کنید. گزینه "password reset key disk" را انتخاب کنید و روی "Next" کلیک کنید.


4-    دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنیدو گذرواژه جدید را وارد کنید.


روش 3: با Command Prompt گذرواژه فراموش شده را ریست کنید
1-    از طریق یک حساب کاربری دیگر وارد ویندوز شوید، روی Start کلیک کنید و Command Prompt را اجرا کنید. برای مثال، روی ویندوز ، 8  دکمه های Windows + X  را فشار دهید، روی Command Prompt کلیک کنید و گزینه "Yes" را انتخاب کنید. 


2-    در >“Command Prompt Net User <new password="" " ="" را="" تایپ="" کنید="" و="" برای="" ریست="" گذرواژه="" ویندوز="" 8="" کلید ="" "enter"="" فشار="" دهید.=""

گام مشترک: با گذرواژه جدید وارد ویندوز شوید.
1-    پس از تغییر و یا ریست گذرواژه کامپیوتر خود را ریستارت کنید. 


2-    روی صفحه لاگین ویندوز کاربری که گذرواژه اش را تغییر داده اید انتخاب کنید و برای ورود گذرواژه جدید را وارد کنید.

متد دوم : دسترسی به کامپیوتر بدون گذرواژه
1-    یک ابزار برای ریکاوری گذرواژه ویندوز نصب کنید. Windows Password Genius را روی اینترنت بیابید و نسخه تبلیغاتی آن را دانلود کنید. 


2-    ابزار ریکاوری گذرواژه ویندوز را روی یک کامپیوتر دیگر نصب و آن را اجرا کنید. وقتی که کامپیوتر شما قفل می شود، از یک کامپیوتر دیگر برای ساخت ریست دیسک گذرواژه ویندوز استفاده کنید.


3-    برای ساخت ریست دیسک،  USB قابل بوت به کامپیوتر خود متصل کنید. می توانید از  CD/DVD  نیز استفاده کنید. پس از نصب USB قابل بوت به کامپیوتر خود media type USB و سپس password reset disk burning disk را انتخاب کنید. برای ساخت ریست دیسک گذرواژه در درایو USB روی "Begin burning" کلیک کنید. وقتی که پیام  "Successfully burning" را مشاهده کردید، ریست دیسک USB را خارج کرده و آن را به کامپیوتر قفل شده متصل کنید.


4-    کامپیوتر خود را روشن کنید. وقتی که کامپیوتر روشن شد، کلید بوت را فشار دهید تا وارد BOOT Settings Option شوید. کلید بوت در کامپیوتر های مختلف متفاوت است. سپس گزینه Boot را انتخاب کنید و درایو USB و یا “Removable Devices” را به اول لیست بوت ببرید. با فشار دادن دکمه F10 تغییرات بوت را ذخیره کنید.


5-    وقتی که کامپیوتر با موفقیت از طریق USB بوت شد، ابزار ریکاوری گذرواژه ویندوز نیز اجرا می شود. Windows را انتخاب کرده و کاربری را که قصد تغییر گذرواژه اش را دارید انتخاب کنید. روی  "Reset Password" و سپس Yes کلیک کنید.


6-    پیش از ریبوت شدن USB را از کامپیوتر خود جدا کنید.


7-    آخرین قدم ریبوت کردن کامپیوتر است، پس از آن می توانید بدون نیاز به گذرواژه کامپیوتر خود را روشن کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر