اسکایپ iOS و اندروید قابلیت تماس تصویری 24 نفره را در اختیار کاربر می گذارد !

اسکایپ iOS و اندروید قابلیت تماس تصویری 24 نفره را در اختیار کاربر می گذارد !

همه کاربران در سرتاسر جهان قبل از شروع ماه آوریل ( 12 فروردین تا 10 اردیبهشت ) می توانند با استفاده از این نرم افزار از قابلیت تماس تصویری گروهی بهره ببرند .برقراری تماس تصویری گروهی با استفاده از گوشی همراه ایده جدیدی نیست اما نرم افزار اسکایپ ، که یک نرم افزار شناخته شده برای ایجاد تماس تصویری می باشد ، تا به حال این قابلیت را پشتیبانی نمی کرد . امروز مایکروسافت اعلام کرد که نرم افزار اسکایپ سیستم عامل های اندروید و iOS این قابلیت را در اختیار کاربر می گذارد . کاربرانی که در آمریکای شمالی و اروپای شرقی ساکن هستند قبل از ما بقی کاربران این قابلیت را در گوشی های خود دریافت می کنند.

کاربران می توانند از هم اکنون با استفاده از این نرم افزار با 24 کاربر دیگر نیز تماس تصویری 1080 پیکسلی برقرار کنند . نرم افزار جدید علاوه بر این امکان تعویض دوربین های گوشی را برای کاربر فراهم می سازد . پشتیبانی این تعداد از تماس های تصویری به این معناست که تیم اسکایپ مدت زمان زیادی را سخت مشغول تفکر در مورد UI بر روی یک نمایشگر کوچک بوده اند که ظاهرا هم اکنون طرح آن ها با موفقیت عملی شده است .

اسکایپ همیشه تصویر کاربر را در گوشه پایین سمت راست نمایشگر نشان می داده است . با افزایش تعداد مخاطبان در حال مکالمه ، تصویر شبکه تماس به طور پویا تنظیم می شود تا تصویر تماس گیرنده برای همه مخاطبان نشان داده شود . زمانی که تعداد مخاطبان در حال تماس به بیش از 7 نفر می رسد نمایشگر نرم افزار به طور پیش فرض تصاویر را تغییر و شخصی را که در حال مکالمه است را به صورت برجسته تر نشان می دهد . بروزرسانی جدید این امکان را نیز برای کاربر فراهم آورده است که کاربر بتواند آرایش تصویر کاربران در حال مکالمه را خود تعیین کند .

با استفاده از این بروزرسانی کاربران ساده تر می توانند افراد دیگر را به لیست مخاطبان اسکایپ خود اضافه کنند . در ورژن بروزرسانی شده کاربر می تواند با استفاده از ابزار به اشتراک گذاری پیش فرض نرم افزار ، در پلت فرم های iOS و اندروید ، به شخص دیگری که از سیستم عامل دیگری استفاده می کند پیام بفرستد و او را به برقراری تماس با اسکایپ دعوت کند . به طور مثال کاربر می تواند یک لینک را برای شخصی که از iMessage استفاده می کند بفرستد ، با این کار زمانی که گیرنده بر روی لینک فرستاده شده کلیک کرد به طور خودکار در گروه کاربران استفاده کننده از قابلیت تماس تصویری اسکایپ عضو می گردد .

کاربران به ندرت با چنین تعدادی از مخاطبان تماس تصویری برقرار می کنند اما این مطلب که اسکایپ نرم افزار خود را به چنین قابلیتی مجهز کرده است ، یک حرکت مفید می باشد . سوالی که مطرح می شود این است که آیا نرم افزار اسکایپ سیستم عامل ویندوز 10 نیز می تواند این قابلیت را در اختیار کاربران بگذارد یا خیر !؟

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر