کمپانی Nest دوربین امنیتی به نام Cam را به بازار عمومی معرفی می‌کند.

کمپانی Nest دوربین امنیتی به نام Cam را به بازار عمومی معرفی می‌کند.


کمپانی Nest دوربین امنیتی به نام Cam را به بازار عمومی معرفی می‌کند. این دوربین به عنوان پروژه‌ی جدید این شرکت برای شرکت‌های بیمه طراحی و پیاده‌سازی شده است.شرکت گوگل، کمپانی Nest را به قیمت 3.2 بیلیون دلار خرید و آن را بخش جدید تولید‌کننده‌ی تجهیزات خانگی هوشمند خود معرفی کرد. 

در حال حاضر این بخش، از خط تولید جدید خود، که شامل دوربین Cam می‌شود، پرده‌برداریکرده است. برای این دوربین قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت تعبیه شده است. این دوربین جانشین خط تولید شرکت Dropcam شده است که تقریباً یک سال پیش این شرکت همبه تملک شرکت گوگل درآمد.
این دستگاه از نظر ظاهری تا حد زیادی شبیه به نسخه‌ی قدیمی ساخت شرکت Dropcam است. قیمت این دوربین 199 دلار است، یعنی چیزی در حدود 580264 تومان. این دوربین با مجهز شدن به قابلیت ضبط با وضوح بالا، نسبت به نسخه ی قبلی ارتقا داده شده است. به طور دقیق‌تر این یعنی که وضوح خط عمودی آن۱۰۸۰مگاپیکسل و خط افقی این مجموعه نیز۱۹۲۰مگاپیکسل است.تمام خطوط و پیکسل‌ها در یک زمان پردازش می شود. پس به همین علت تصاویری که براساس این فرمت ساخته می‌شود فاقدهرگونه لرزش خواهدبود و کیفیت تصویر نسبت مطلوب‌تر است. این در حالی است که نسخه‌ی قبلی دارای۷۲۰پیکسل خط افقی و نسبت۱۶:۹ می‌باشد.دوربین Cam با یک سه پایه همراه شده است، که روی آن سوار می‌شود. هدف از اضافه کردن سه پایه افزایش تعداد وضعیت‌هایی است که این دوربین قابل به‌کار‌گیری در آن‌ها است.به علاوه گزینه‌ی دید در شب هم به این دوربین اضافه شده است، به این ترتیب تصویر واضح‌تری در وضعیت‌های با نور کم می‌توان ایجاد کرد.
به علاوه این دوربین شامل بلندگو هم می‌شود. به این ترتیب با کمک این بلندگو و برنامه‌ی طراحی شده‌ توسط شرکت سازنده‌ی دوربین، کاربر می‌تواند با هر کسی که در محوطه‌ی نصب دوربین قرار دارد، صحبت کند.
آنچه مصرف‌کنندگان از کاربرد یک دوربین امنیتی انتظار دارند، اعلام هشدار در برابر اتفاقاتی است که این دوربین‌ها ضبط می‌کنند. اما در مورد دوربین Cam این همه‌ی آن چیزی نیست که واقعاً وجود دارد. قابلیت "ظبط ابر رایانشی" امکانی است که به مجموعه قابلیت‌های این دوربین اضافه شده است. به این ترتیب امکان ثبت امن فیلم‌های ظبط شده‌ی دوربین در مدت 30 روز روی حافظه‌ی ابری وجود دارد. در نتیجه به کاربر این اجازه را می‌دهد تا پس از ضبط، در صورت لزوم، آن‌ها را مرور کند. به علاوه می‌توان اتفاقاتی را هم در این حافظه با شناسه ثبت کرد، و به این ترتیب در هنگام رجوع به آن‌ها نیاز به جستجو‌‌های زیاد و زمان‌بر نیست. البته این قابلیت در مورد نسخه‌ی قبلی ساخت شرکت Dropcam هم تعبیه شده بود، با این تفاوت که در دوربین‌های قبلی امکان ثبت وقایع تا 10 روز فراهم شده بود. البته این ویژگی به صورت گزینه‌ای اختیاری برای دستگاه در نظر گرفته شده است، در صورت تمایل به اضافه کردن آن حق اشتراک 10 دلار در هر ماه باید پرداخت شود.
این دوربین در مواقع ضروری کلیپ‌هایی از آنچه رخ داده است، ذخیره می‌کند. مثلاً در صورتی که حس‌گر‌های دود و کربن‌مونو‌اکسید خاموش شوند، این دوربین فیلم‌های ضبط شده را ذخیره می‌کند تا بعداً برای پی‌گیری مورد استفاده قرار بگیرند.
نسخه‌ی قبلی این دوربین، ساخت شرکت Dropcam، تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس بود. این در حالی است که نسخه‌ی جدید این دوربین‌ها در 7 کشور در دسترس هستند، از جمله‌ی این کشور‌ها انگلستان، کانادا، آلمان، فرانسه و هلند هستند. علاوه بر این امکان سفارش دستگاه و تحویل آن تنها در مدت یک هفته هم فراهم شده است.
با عرضه شدن نسخه‌ی جدید این دوربین، Protect، حسگر‌های دود و کربن‌مونو‌اکسید، هم ارتقا یافت. این دستگاه از حسگر تقسیم طیف استفاده کرده است که به ادعای کمپانی Nestدر تشخیص گرماِ‌ی آتش، چه با شدت زیاد و چه با شدت کم، بسیار موثر‌تر از قبل عمل می‌کند.
برنامه‌ای برای خاموش کردن صدای زنگ هشدار دوربین طراحی و پیاده‌سازی شده است که امکان غیر فعال کردن آن را از راه دور برای کاربر فراهم آورده است. غیر فعل کردن صدای زنگ هشدار با این برنامه، نیاز به فشار دادن دکمه‌ی تعبیه شده، با نیروی نسبتاً زیاد است، تا به این ترتیب از غیر فعال شدن تصادفیآن جلو‌گیری شود. به علاوه برنامه دیگری برای چک کردن صدای بلندگو طراحی شده است که به صورت خودکار هر ماه درستی عمل‌کردآن را چک می‌کند.
تغییرات دیگری که در مورد حسگر Protect اعمال شده است، در مورد اندازه‌ی آن است، نسخه‌ی جدید 11 درصد کوچک‌تر از مدل قبلی است. اما از نظر قیمت 99 دلار است، یعنی به همان قیمت قبلی. این دستگاه ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد.
کمپانی Nest در بخش برنامه‌های بازنگری شده، نسخه‌ی جدیدی از برنامه‌ی تلفن همراه هوشمند را معرفی کرده است. به این ترتیب که در طراحی صفحه‌ی اصلی از "رنگ" استفاده شده است و سناریوی پیاده سازی شده از این قرار است که اگر صفحه به رنگ سبز باشد اشاره به نبودن مشکل است، اما اگر به رنگ زرد یا قرمز درآید نشان از رخدادن اشکال است.
برای کنترل دستگاه تنظیم گرما و حسگر دود و کربن‌مونو‌اکسید و ارایه‌ی پشتیبانی برای دوربین رابطی در نظر گرفته شده است که کار با آن برای مصرف‌کنندگان بسیار راحت است. علاوه بر برنامه‌های سازگار با اندروید و iOS برنامه‌ی کاربردی وب هم در دسترس قرار داده شده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر