7 روش برای افزایش عملکرد باتری سونی اکسپریا Z5

7 روش برای افزایش عملکرد باتری سونی اکسپریا Z5


سونی اکسپریا Z5 یکی از گوشی های هوشمندی است که مدت زمان زیادی در بازار عرضه شد اما این دستگاه نیز نقاط ضعف مخصوص به خود را دارد که باتری آن یکی از آن نقاط ضعف  می باشد . در این خبر به ارائه چند روش برای افزایش مدت عملکرد باتری این گوشی هوشمند پرداخته شده است .

1- یافتن آنچه شارژ باتری را خالی می کند !

اولین مکانی که باید بررسی شود صفحه وضعیت باتری است . در این صفحه کاربر می فهمد که کدام نرم افزار و یا سرویس بیشترین میزان شارژ را از باتری می کشد . کاربران می توانند با مراجعه به Settings >Power Management ببینند که چند وقت دیگر باتری گوشی آن ها دوام می آورد . این صفحه اطلاعاتی را نیز در مورد حالت های ذخیره کننده انرژی باتری در اختیار کاربر می گذارد .

2- حالت stamina

 

MZ327

فعال کردن این حالت مدت عملکرد باتری را به میزان زیادی از طریق غیرفعال کردن داده های گوشی ، پیغام های دریافت ایمیل های جدید و وای فای دستگاه در هنگام خاموش بودن نمایشگر ، ارتقاء می بخشد . البته در این حالت راندمان عملکرد دستگاه نیز افت می کند . کاربران می توانند این حالت گوشی خود را نیز از طریق Apps Active in Standby تنظیم کنند تا برخی از قابلیت های دستگاه در این حالت فعال بماند .

3- حالت ultra stamina

در صورتی که حالت stamina به میزان زیادی شارژ باتری را حفظ نمی کند می توانید حالت ultra stamina را امتحان کنید که عملکرد دستگاه را نسبت به حالت قبلی محدود تر می سازد . عاملیت دستگاه در این حالت به شدت کاهش می یابد . ultra stamina تقریبا هرچیزی را به جز پیام های کوتاه و تماس های دریافتی گوشی را غیرفعال می کند اما عملکرد باتری را تا حد زیادی افزایش می دهد .

4- تغییر تنظیمات مکان

MZ328

GPS قابلیت مفیدی است اما از شارژ باتری می کاهد . درصورتی که کاربران آدرس Settings >Location>Mode را دنبال کنند سه آپشن را می بینند . حالت High Accuracy دقیق ترین اطلاعات را در اختیار کاربر می گذارد اما شارژ بیشتری را نیز از باتری دریافت می کند . توصیه می شود که در صورتی که از GPS استفاده چندانی نمی کنید حالت Battery Saving را انتخاب نمایید تا این قابلیت کم تر از باتری نیرو دریافت کند . Device Only آپشن سومی است که کم ترین میزان شارژ را مصرف می کند ولی سطحی ترین اطلاعات را نیز در اختیار کاربر می گذارد . کاربر می تواند خدمات مکان یابی را کاملا غیر فعال سازد اما باید توجه داشته باشد که در صورت انجام دادن این کار تمامی نرم افزارهای وابسته به این قابلیت کاملا کارایی خود را از دست می دهند .

5- فعال سازی حالت low battery

 

MZ329

یکی از آپشن های مدیریت کننده شارژ باتری حالت low battery می باشد که هنگامی که شارژ باتری از یک میزان خاص تعیین شده توسط کاربر کم تر می شود ، به طور خودکار فعال می گردد . در این حالت روشنی صفحه نمایش کاهش می یابد و قابلیت هایی نظیر GPS ، بلوتوث و لرزش دستگاه غیرفعال می شود . کاربر در این حالت می تواند انتخاب کند که چه آیکون هایی در صفحه نمایشگر نشان داده شوند . توصیه می شود که کاربر در این حالت قابلیت هایی نظیر vibrate on touch, image enhancement و همگام سازی خودکار را غیرفعال کند زیرا این ابزار کم ترین فایده را دارند . کاربران می توانند از طریق قسمت Activation و تعیین حداقل درصد شارژ باتری ، زمان فعال شدن حالت low battery را مشخص نمایند .

6- صف اطلاعات پیش زمینه (queue background data)

صف اطلاعات پیش زمینه ابزار دیگری است که استفاده از آن می تواند مدت عملکرد دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد . در حالت عادی نرم افزارها می توانند خود را بروزرسانی و فایل های مورد نیاز خود را دانلود کنند . این قابلیت باعث می شود که نرم افزارها به بروزترین نسخه خود بروزرسانی شوند اگرچه که شارژ باتری با انجام این کار تا حد زیادی کاهش می یابد . صف اطلاعات پیش زمینه این امکان را فراهم می سازد که بروزرسانی ها در فواصل زمانی مشخصی انجام شوند . در این حالت پیغام های دریافت ایمیل های جدید و یا دیگر ابزار مهم غیر فعال نمی شوند اما از انجام بروزرسانی های غیر ضروری که شارژ باتری را به میزان زیادی کاهش می دهند ، جلوگیری می شود .

7- بررسی تغییرات ناگهانی در عملکرد باتری دستگاه

کاهش ناگهانی عملکرد باتری دستگاه معمولا به دلیل فعال بودن یک نرم افزار خاص صورت می گیرد . با مراجعه به قسمت Power Management می توانید بفهمید که کدام نرم افزار مسئول کاهش شارژ باتری است . در صورتی که هیچ نرم افزاری را در این قسمت مشاهده نکردید بهتر است که همه نرم افزارهایی را که اخیرا روی گوشی خود نصب کرده اید ، پاک کنید تا ببینید که آیا تغییری در مصرف شارژ باتری صورت می گیرد یا خیر . برخی از نرم افزارها شارژ باتری را تا حد زیادی کاهش می دهند ، یکی از این نرم افزارها فیس بوک می باشد که گفته می شود که هنگام فعال بودن می تواند شارژ باتری دستگاه های اندروید را تا میزان 20 درصد کاهش دهد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .


 
مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر