اصول سیستم امنیتی خانگی

اصول سیستم امنیتی خانگی


امروزه سیستم های امنیتی خانگی پیشرفته و بسیار پر طرفدار شده اند. در این مقاله به بررسی نوع، قیمت، کارکرد و تکنولوژی سیستم های امنیت خانگی می پردازیم و تفاوت بین انواع آن، سیستم های امنیتی بی سیم، متصل ، نوع نظارت و بیمه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر به دنبال سیستم امنیتی خانگی جدیدی هستید، این مقاله را بخوانید تا بدانید چه محصولات و سرویس هایی موجود می باشد.

برای  گرفتن بهترین نتایج یک سیستم هشدار با نظارت جامع و حرفه ای را در نظر بگیرید که تضمین می کند که تیم های وضعیت اضطراری به موقع خود را به محل اقامت شما می رسانند که همچنین هزینه های بیمه خانه داری را نیز کاهش می دهد.
حال نگاهی اجمالی به عناصر کلیدی سیستم امنیتی خانگی و این که هر کدام مستلزم چه چیزی هستند می اندازیم.


نظارت زنگ هشدار مرکزی
یک سرویس نظارت ایستگاه مرکزی پیش از فرستادن مامورین، از صحت زنگ هشدار اطمینان پیدا می کند.
به طور معمول، کاربران ایستگاه مرکزی خود را انتخاب نمی کنند، فروشنده سیستم امنیتی خود با ایستگاه ذکر شده در UL در ارتباط هستند.
برقراری ارتباط می تواند از طریق تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت و یا ترکیبی از این ها باشد.
هزینه: متفاوت است، اما معمولا بین 25$ تا 45$ در ماه است ( پشتیبانی از راه تلفن همراه پر هزینه تر است).
تایید زنگ خطر دو طرفه اختیاری– فقط در صورتی که زنگ خطر به صدا دربیاید- و برقراری ارتباط با ساکنین به منظور بررسی صحت زنگ هشدار پیش از اعزام نیرو. در بیشتر مناطق، در صورت تایید شدن ، زنگ هشدار شدید می شود.
بیشتر شرکت های بیمه به خانه هایی که سیستم امنیتی روی آن ها نصب است تخفیف ویژه می دهند.

سنسور های حرکتی:
سنسور های حرکتی خط دوم دفاعی را در صورتی که فرد مزاحمی از سنسور های در/پنجره بگذرد فعال می کنند.
برخی سنسورها به RIP معروف هستند، زیرا برای تشخیص گرمای ساطع شده ازبدن فرد مزاحم از تکنولوژی اشعه مادون قرمز استفاده می کند.
RIP های پیشرفته گرما و حرکات را تشخیص می دهد و حتی بر اساس قد تشخیص می دهند که حیوان است یا انسان.
سنسورهای حرکتی همچنین به عنوان سنسورهای سکونتی عمل می کنند. قروشنده سیستم امنیتی خانگی می تواند سیستم را طوری برنامه ریزی کند که پس از 15 دقیقه ، در صورت نبودن هیچ گونه فعالیت در اتاق چراغ ها را خاموش کند.
RIP های نصب شده در مناطقی که سارقین در صورت ورود به خانه باید از آن بگذرند.

motiondetector
نشانه ها
برچسب های پنجره و علائم نصب شده در حیاط به مزاحمین احتمالی می گویند: حتی به تجاوز به این ملک فکر هم نکنید.


پانل کنترل امنیتی
به عنوان کانون سیستم امنیتی خانه، پانل امنیتی با همه دستگاه ها از جمله سنسورها (سیمی و بی سیم) ، آژیر خطر، صفحه های کلید،ایستگاه مرکز نظارت و اینترنت ارتباط برقرار می کند.
یک سیستم مورد تایید UL ( لابراتوری های شرکت بیمه) پشتیبانی باتری برای 24 ساعت در صورتی که برق برود را ارائه می دهد.
تعداد "نقاط" به تعداد سنسورهایی گفته می شود که به سیستم امنیتی متصل است.
سیستم های کامل بدون سیم شامل صفحه کلید، سیستم هوشمند صوتی و اعلام خطر است.

control-panel
سنسورهای در و پنجره
اولین خط محافظت، سنسورهای در/پنجره ( که گاه به آن " اتصال" می گویند) باز شدن درها و پنجره ها را شناسایی می کند.
یک سیستم می تواند طوری برنامه ریزی شود که هنگامی که پنجره یا در بدون استفاده از دست باز شود صدا دهد.
از امنیت طبقه های بالا و بالکن ها اطمینان حاصل کنید.
زیرزمین را فراموش نکنید، دریچه چاه ورودی یک نقطه مشترک ورود است.


آژیر خطر
بیشتر سیستم ها یک زنگ خاص مخصوص سرقت و زنگ دیگری مخصوص مواقع آتش سوزی دارند.
سیستمی را در نظر بگیرید که بازخورد صدا را ارائه می دهد و می تواند مسئاله خاصی را اعلام کند: " نفوذ، پنجره بالای اتاق خواب".
خیلی از شهرداری ها زنگ هشدار بیرون از خانه را برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همسایه ها ممنوع اعلام کرده است.
یک سیستم خوب ویژگی ایست آژیر دارد، معمولا 15 دقیقه، در صورتی که زنگ خطر به صورت اتفاقی از کار بیوفتد.

امنیت جانی/ سنسورهای محیطی
بیشتر خانه ها ردیاب های دود مستقل دارند ( باید از قانون اجازه بگیرند)، اما متصل کردن آن ها به سیستم امنیتی باعث می شود دریافت پاسخ سریع از آتش نشانی تضمین شود.
ردیاب گرما برای ردیابی آتش سوزی در مناطقی که به طور طبیعی پر از دود یا پر از گرد و خاک است ، مثل آشپزخانه، زیرزمین یا پارکینگ خانه به کار می رود.
سنسورهای اضافی می توانند کربن مونوکسید، گاز طبیعی و گاز LP را تشخیص دهند.
سنسور آب معمولا نزدیک آبگرمکن ها ، تلمبه لجن کشی و ماشین های شست و شو به منظور ردیابی سوراخ و نشت نصب می شود.
ردیاب های انجماد دمای پایین را گذارش می دهند؛ که برای کسانی که مسافر هستند و یا خانه دومی دارند بسیار مناسب است.
بسیاری از سنسورهای مرتبط با سلامتی را می توان به سیستم ایمنی متصل کرد، که شامل زنگ خطر ترس و ردیاب سقوط می باشد.
از سنسور های مسیر ورودی به خانه برای آگاه شدن از هنگامی که یک اتوموبیل وارد مسیر ورودی خانه می شود استفاده کنید.

smokedetector
صفحه کلید، صفحه لمسی و اپلیکیشن ها
به طور معمول، صاحب خانه می تواند همه سنسور ها را فعال کند، فقط آن هایی که بیرون هستند را فعال کند ( آن هایی که در خانه هستند را نادیده بگیرد) یا تغییرات دیگر دهد، همچنین میتواند تصمیم بگیرد که کدام سنسور ها فعال باشند و کدام ها نادیده گرفته شوند.
در یک خانه که سیستم ها در آن به صورت خودکار در آمده اند، صفحه های لمسی خودکار سازی می تواند دو برابر صفحه کلید ها باشند، ولی حداقل یک صفحه کلید اختصاصی باید در خانه نصب شود.
صفحه کلید را در جایی نصب کنید که افراد بیرون خانه نتوانند فعال یا غیر فعال بودن آن را از پنجره ببینند.
جایگزین ها شامل زیست سنجی (اثر انگشت) ، کارت خوان، اپلیکیشن های موبایل و همچنین ریموت های بی سیم می شود.

ADT ipad app
پرسش ها و پاسخ ها در مورد سیستم امنیتی خانه
سیستم های امنیتی خانگی مقرون به صرفه به چه صورتند؟ این موارد ملزم قرارداد دو یا سه ساله می باشند. و مثل طرح های جدید تلفن های همراه و هزینه نظارت بالا تر می رود. مواظب باشید: این سیستم های کمک مالی فقط شامل پایه می شود: به طور معمول دو سنسور نصب شده روی در و یک ردیاب حرکتی. برای پوشش دهی همه در ها و پنجره ها باید پول بیشتری پرداخت کنید.
تفاوت بین سیستم های امنیتی خانگی متصل و بی سیم چیست؟ هزینه نصب یک سنسور بی سیم به طور معمول برابر هزینه سنسور متصل است. سنسور بی سیم خود گران تر است ولی نصب آن سریع است، پس هزینه اضافی بی دلیل است. در عوض سنسور های بی سیم عمدتا از سنسور های متصل بزرگ تر هستند، زیرا شامل باتری و رادیو نیز می باشند. باتری ها در یک سیستم بی سیم خوب باید سه تا پنج سال یا حتی بیشتر عمر کنند. بی سیم بودن ممکن است در یک خانه خیلی بزرگ یا ساخته شده با برخی مصالح ساختمانی مثل فلز یا گچ و توفال مساله ساز شود. با این حال، سیستم بی سیم به طول کلی می تواند به اندازه سیستم متصل قابل اعتماد و گزینه ای عالی برای ارتقا نصب  سیستم باشند.
چرا برای قرارداد دیده بانی هزینه کنیم؟ برخی سیستم های امنیتی را می توان از طریق اینترنت، تلفن های همراه یا ایمیل کنترل کرد، ولی این گونه نظارت ها ممکن است در مواقع اورژانسی خیلی خوب عمل نکند. برای مثال اگر گوشی تلفن همراهتان خاموش شود چه؟ از طرف دیگر،نظارت حرفه ای حفاظت 7/24 و امکان فرستادن سریع مامورین را فراهم می کند. به علاوه، بیشتر شرکت های بیمه برای سیستم های امنیتی با نظارت حدود 15 تا 20 درصد تخفیف در نظر گرفته اند.
چه چیز را می شود به یک سیستم امنتی اضافه کرد؟ همه سیستم های امنیتی امکان برقراری ارتباط با منترل روشنایی را دارند، در نتیجه یک نصاب سیستم را طوری مجهز کند که در صورت شرایط اضطراری چراغ های داخلی یا خارجی را روشن کند. همچنین موقعیتی را در نظر بگیرید که در آن فن برای سیستم های گرمایی/ AC در صورتی که  ردیاب دود اشتباه کند خاموش شود. همچنین، شیر آب در صورتی که سنسور آب گرفتگی دچار خطا شود خاموش می شود.
آیا برای زنگ هشدار اشتباه باز هم باید پول پرداخت کنم؟ برخی شرکت ها برای زنگ هشدار اشتباه هزینه اضافی دریافت می کنند ولی معمولا پس از دومین یا سومین زنگ هشدار اشتباه در یک سال.
آیا برای نظارت زنگ خطر به یک تلفن ثابت نیاز است؟ نه. می توانید از اینترنت یا تلفن همراه برای ارتباطات اصلی یا پشتیبانی استفاده کنید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر