رونمایی از سریع ترین خودروی دنیا!

رونمایی از سریع ترین خودروی دنیا!


دیروز در نمایشگاه ژنو، شرکت بوگاتی (Bugatti) سریع ترین خودروی دنیا را تحت عنوان چیرون (Chiron)، به نمایش گذاشت. چیرون، به عنوان جانشینی برای خودروی ویرون (Veyron) معرفی گردید و سریع ترین خودرویی است که قانوناً اجازه ی تردد در خیابان ها را دارد.

همان طور که می دانید، ویرون، یکی از اسطوره ای ترین اتومبیل هایی است که در دنیای خودرو، تا کنون، شناخته شده است. حال بوگاتی، با معرفی یک خودروی جدید، که قابلیت های بهتری در مقایسه با ویرون دارد، خود را بر سر زبان ها انداخته است.
مدیر عامل شرکت بوگاتی، ولفگانگ دورهمیر (Wolfgang Dürheimer) در رابطه با طراحی خودروی چیرون اذعان داشت: "چیرون، نتیجه ی تلاش های ما برای بهتر کردن بهترین خودروی دنیاست".
این خودرو، به احترام لوییس چیرون (Louis Chiron)، یکی از رانندگان مطرح بوگاتی در مسابقات رالی بین سال های 1920 تا 1940، نام گذاری شده است. قیمت پایه ای این خودروی جدید، بدون محاسبه ی هزینه ی مالیات، حدوداً 2.6 میلیون دلار (معادل 2.4 میلیون یورو، 1.9 میلیون پوند) تعیین شده است.
حداکثر سرعت این خودرو، به 261 مایل بر ساعت (420 کیلومتر بر ساعت) محدود شده است! این خودرو قادر است در مدت زمان 6.5 ثانیه، سرعت خود را به 125 مایل بر ساعت برساند! شرکت بوگاتی اعلام کرده است که چیرون، در آینده ای نه چندان دور، رکورد جدیدی برای ماشین های مسابقه ای ثبت خواهد کرد.

مشخصات کلی این خودرو به شرح زیر می باشند:
• افزایش سرعت در کمتر از 2.5 ثانیه از 0 به 100km/h
• چهار توربوشارژ بزرگ و 16 سیلندر
• قدرت 1500 اسب بخار
• حداکثر سرعت 420 کیلومتر بر ساعت
• موتور W16 با ظرفیت 8 لیتر

 

Behzadi 26 2

 

 

Behzadi 26 3

 

 

Behzadi 26 4

 

 

Behzadi 26 4

 

بوگاتی سعی کرده است علاوه بر قدرت چیرون، وقت زیادی را معطوف زیبایی این خودرو صرف کند. برای مثال، روکش¬های داخل خودرو از جنس چرم می باشند و صندوق عقب این خودرو یک ساک متوسط (44 لیتر) را در خود جای می دهد.
در کنار کیلومترشمار این خودرو، سه صفحه نمایش با رزولوشن بالا قرار گرفته اند و با تغییر سرعت خودرو، اطلاعات این صفحه نمایش ها نیز، تغییر می کنند. هر چه سرعت بالاتری داشته باشید، این اطلاعات ظاهر ساده تری به خود می گیرند تا موجب حواس پرتی راننده نشوند. علاوه بر این، سیستم صوتی چیرون، یکی از با کیفیت ترین سیستم های موجود می باشد.
شرکت بوگاتی اعلام کرده است تعداد 500 کایرون را در فرانسه (مولشم، اولین کارخانه ی بوگاتی در این شهر راه اندازی شده است)، تولید خواهد کرد. صرف نظر از مشکلات شرکت ولکس واگن، ابر خودرو چیرون بدون شک با استقبال گرم ثروتمندانی رو به رو می شود که قصد خرید خودروهای لوکس را دارند. طبق آخرین اخباری که در دست داریم، به نظر می رسد تا کنون یک سوم این تعداد، پیش فروش شده است!!!

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر