نسل جدید تکنولوژی های امنیتی بر روی گوشی های موبایل معرفی شد!

نسل جدید تکنولوژی های امنیتی بر روی گوشی های موبایل معرفی شد!

قبلاً در سال 2015، آمازون اعلام کرده بود که در حال ثبت اختراع پروژه ی "باز کردن قفل از طریق گوش" می باشد. حال، کمیته ی اجرایی ملی (NEC) جزئیات مربوط به سیستمی را منتشر کرده است که از اثر گوش برای احراز هویت اشخاص، استفاده می کند.

Behzadi 32 1

امنیت، یکی از مهم ترین مسائلی است که دنیای تلفن های هوشمند امروزی را درگیر خود کرده است. امنیت، ممکن است در سطح کارخانه مثل رمزگذاری، یا در سطح کاربر مانند محافظت از اطلاعات شخصی یا قفل مناسب برای دستگاه، مطرح شود. یکی از مباحثی که در حوزه ی امنیت اسمارت فون ها مطرح شده است، پیدا کردن بهترین روش ممکن برای قفل کردن موبایل در سطح کاربر است. در ادامه ی این بحث، یکی از جالب ترین متدهای مطرح شده را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید!


یکی از روش های مرسوم امروزی، استفاده از سنسورهای تشخیص اثر انگشت برای قفل کردن گوشی موبایل است که در این روش، با استفاده از اثر انگشت مالک، می توان قفل دستگاه را باز نمود. اخیراً روش جالبی مطرح شده است که طبق آن، برای باز کردن قفل اسمارت فون، از گوش فرد استفاده می شود! قبلاً در سال 2015، آمازون اعلام کرده بود که در حال ثبت اختراع پروژه ی "باز کردن قفل از طریق گوش" می باشد. حال، کمیته ی اجرایی ملی (NEC) جزئیات مربوط به سیستمی را منتشر کرده است که از اثر گوش برای احراز هویت اشخاص، استفاده می کند.
طبق این بیانیه، NEC از یک هدفون که مجهز به یک میکروفون نیز می باشد، برای تشخیص هویت استفاده می کند. منطق اصلی این روش به این صورت است که هدفون، صدایی را تولید می کند و طنین این صدا در گوش فرد، می تواند هویت شخص را مشخص نماید! صدای تولید شده در گوش فرد منتشر می شود و پاسخ برگشتی این طنین از حفره های گوش فرد، منحصر به فرد بوده و قابلیت تشخیص افراد را فراهم می کند. NEC ادعا کرده است که کل این فرایند، کمتر از یک ثانیه طول می کشد و همچنین، دقت این روش بیشتر از 99% می باشد.
با گزارش های دریافتی از آمازون و NEC، مشخص می شود که هر دو، علاقمند به کار بر روی نسل جدید تکنولوژی های احراز هویت هستند و به احتمال زیاد، شناسایی از طریق گوش، سطح بعدی امنیتی اسمارت فون ها خواهد بود. به نظر می رسد که NEC، احتمالاً تا سال 2018، به این ایده جنبه ی تجاری ببخشد و تکنولوژی جدید را روانه ی بازار کند. NEC ذکر کرد این تکنولوژی جدید، علاوه بر اینکه می تواند جایگزین مناسبی برای سنسورهای تشخیص اثر انگشت باشد، هویت افراد در زمان مکالمه تشخیص خواهد بود که این امر یک سطح امنیتی جدید را معرفی می کند!

Behzadi 32 2

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر