5 مشکل آزار دهنده گلکسی s7 و گلکسی s7 ادج !

5 مشکل آزار دهنده گلکسی s7 و گلکسی s7 ادج !

گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 ادج بهترین محصولاتی می باشند که تا به حال توسط سامسونگ وارد بازار شده اند . این دو دستگاه قابلیت های بسیار زیادی دارند . با وجود این برای اکثر طرفداران سامسونگ این مسئله که گوشی های جدید علی رغم داشتن قابلیت های ویژه ای نظیر سریع ترین فوکوس خودکار ، شاسی ضد آب ، حافظه داخلی قابل ارتقاء و ... نمی توانند در نور کم چندان خوب عکس برداری کنند ، قابل درک نیست .

MZ403

گوشی های گلکسی S7 و گلکسی S7 ادج بهترین محصولاتی می باشند که تا به حال توسط سامسونگ وارد بازار شده اند . این دو دستگاه قابلیت های بسیار زیادی دارند . با وجود این برای اکثر طرفداران سامسونگ این مسئله که گوشی های جدید علی رغم داشتن قابلیت های ویژه ای نظیر سریع ترین فوکوس خودکار ، شاسی ضد آب ، حافظه داخلی قابل ارتقاء و ... نمی توانند در نور کم چندان خوب عکس برداری کنند ، قابل درک نیست .


حقیقت این است که این دو دستگاه هم مانند هر محصولی که توسط انسان ساخته شده مزایا و معایب خاص خود را دارند . در این خبر به معرفی 5 مشکل آزار دهنده این دو گوشی هوشمند زیبا پرداخته شده است .

1- محدودیت های بازاری

MZ404

یکی از محدودیت هایی که سامسونگ برای خریداران ایجاد کرده این است که گلکسی های جدید در مناطق مختلف با رنگ های یکسانی عرضه نمی شود ، به طور مثال کاربران ساکن در اروپا و ایالات متحده نمی توانند این گوشی ها را با رنگ خاکستری و سفید خریداری کنند . محدودیت های بازاری تنها در زمینه رنگ گوشی ها صادق نیست . گواه چنین ادعایی این است که سامسونگ گوشی های جدید خود را تنها در برخی از نقاط جهان با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه کرده است . علاوه بر این در برخی از کشورها کاربران نمی توانند قابلیت کشو نرم افزار (app drawer ) دستگاه را غیر فعال کنند .

2- Edge UX انحصاری

MZ405

یکی از قابلیت های گلکسی S7 ادج Edge UX می باشد . ظاهرا این قابلیت را تنها گوشی های خاصی از برند سامسونگ در خود دارند . مشکل اینجاست که این قابلیت در وسط صفحه نمایشگر قرار می گیرد و تنها بخش کوچکی از آن از لبه های منحنی شکل نمایشگر قابل دسترس است که هیچ فایده ای هم در این قسمت ها ندارد ، با توجه به این ناتوانمندی می توان گفت که در واقع فرقی بین نمایشگر نوت 5 و نمایشگر گلکسی S7 ادج وجود ندارد . قابلیت گمشده دیگر دکمه مجازی پشتی گوشی می باشد که در کنار میانجی دستگاه کاربردهای بسیار مفیدی داشت . همه کاربران می خواهند بدانند که سامسونگ به چه دلیلی این قابلیت را حذف کرده است .

3- محدودتر شدن دامنه فرامین حرکتی قابل اجرای گوشی ها

MZ406

تاچ ویز (TouchWiz) ویژگی های مفید زیادی داشت با وجود این سامسونگ دو قابلیت مفید دیگر نظیر پنجره چند کاره Cross App و گیم لانچر را به آن افزود اما این قابلیت هنوز هم یک ویژگی بسیار لازم را در خود ندارد . سامسونگ می توانست یک فرمان حرکتی رو به پایین در نمایشگر ایجاد کند تا کاربر بتواند پیغام های دستگاه را مخفی سازد . بیشتر سازندگان گوشی های هوشمند و یا نرم افزار چنین قابلیتی را در محصولات خود در اختیار کاربران می گذارند . نگذاشتن چنین قابلیتی در گلکسی های جدید باعث شده که کاربر مجبور باشد برای خواندن یا مخفی کردن پیغام ها کارهای زیادی را انجام دهد و همچنین همیشه با دو دست خود گوشی را نگه دارد .

4- پورت دوکاره سیم کارت دوم

MZ407

داشتن توانایی استفاده از سیم کارت دوم یک گوشی در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا برای کاربران اهمیت چندانی ندارد با وجود این در قاره آسیا و برخی از نقاط دیگر جهان این قابلیت اهمیت فراوانی دارد اما این مسئله که کاربر باید بین سیم کارت دوم و استفاده از کارت حافظه SD تنها یک گزینه را انتخاب کند ، چندان خوشحال کننده نیست . البته ظاهرا سامسونگ به دلیل منافع خودش چنین انتخابی را در اختیار کاربر گذاشته است زیرا در صورتی که گلکسی S7 به نحو دیگری ساخته می شد ، سازنده مجبور بود که یک پورت دیگر را نیز به صورت ضد آب بسازد .

5- حافظه پذیرفتنی ، تو کجایی ؟

MZ408

گلکسی S7 و S7 ادج با وجود این که از سیستم عامل اندروید مارشمالو بهره می برند فاقد حافظه پذیرفتنی هستند از این رو کارت حافظه SD به عنوان یک حافظه جدا تشخیص داده می شود و کاربر نمی تواند حجم حافظه آن را با حجم حافظه داخلی دستگاه یک پارچه سازد . سامسونگ علت کار خود را این چنین شرح داده است : " سامسونگ تصمیم گرفته است که از سیستم عامل مارشمالو دارای حافظه پذیرفتنی استفاده نکند . ما فکر می کنیم که کاربران به استفاده از کارت حافظه های SD نیاز بیشتری دارند تا بتوانند فایل هایی نظیر تصاویر و فیلم ها را به دیگر گوشی ها و دستگاه ها نظیر رایانه منتقل سازند . " . با توجه به چنین اقدامی اگر که کاربران می خواهند بدون ریشه یابی گوشی های خود از قابلیت های حافظه پذیرفتنی استفاده کنند باید دست به دامان ترفندهای دیگری شوند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر