US : مراقب نرم افزارهای اندرویدی که مخفیانه به عادت های تلویزیونی شما گوش می دهند ، باشید !

US : مراقب نرم افزارهای اندرویدی که مخفیانه به عادت های تلویزیونی شما گوش می دهند ، باشید !

US : مراقب نرم افزارهای اندرویدی که مخفیانه به عادت های تلویزیونی شما گوش می دهند ، باشید !

mz445

US : مراقب نرم افزارهای اندرویدی که مخفیانه به عادت های تلوزیونی شما گوش می دهند ، باشید !

US یک نهاد دولتی آمریکایی می باشد . این سازمان اخیرا به جامعه برنامه نویسان نسبت به ساخت نرم افزارهایی اخطار داده است که به طور مخفیانه اطلاعات مرتبط با این که کاربران چه برنامه هایی را از چه شبکه های تلوزیونی تماشا می کنند ، ثبت می کنند . این نهاد دولتی اخیرا از 12 سازنده نرم افزارهای اندروید خواسته است که اعلام کنند که با استفاده از دنبال کنندگانی جاسازی شده در دستگاه های گوشی همراه از میکروفون های گوشی های هوشمند به منظور ضبط اصوات نارسای موجود در آگهی های تبلیغاتی تلوزیونی استفاده می کرده اند .


US در قالب یک نامه به یکی از سازندگان نرم افزار گفته است که مطلع نساختن کاربر نسبت به چنین اقداماتی معادل با نقض کردن قوانین FTC می باشد .

FTC گفته است که : " این نرم افزارها ساخته شده اند تا به طور مخفیانه حتی زمانی که کاربر به طور کامل از آن ها استفاده نمی کند ، فعال گردند . این فناوری می تواند زمانی که گوشی کاربر روشن است صدای برنامه هایی را که کاربر در حال تماشای آن ها می باشد ، ضبط کند . " . نرم افزار نصب شده توسط FTC هنوز هیچ نوع اطلاعاتی را در زمینه افشا سازی فناوری این نرم افزار اعلام نکرده اند .

جسیکا ریچ ، مدیر بخش حفاظت از حقوق مشتریان این سازمان ، در قالب یک کامنت اعلام کرده است که این نرم افزارها می توانند بدون مطلع ساختن کاربر به جمع آوری اطلاعاتی در خصوص کاربر بپردازد . کاربران باید نسبت به ضبط شدن این اطلاعات ، چگونگی فرآیند ضبط و همچنین منابعی که این اطلاعات با آن ها به اشتراک گذاشته می شود ، مطلع باشند .

یکی از شرکت های سازنده نرم افزار با نام سیلور پوش (Silver Push) در ساخت نرم افزارهای خود از چنین قابلیتی بهره گرفته است که می تواند اصوات آگهی های تلوزیونی را به طور مخفیانه ضبط کند . مرکز CDT سال گذشته اعلام کرد که سیلور پوش به طور مخفیانه از فناوری ردگیری بین دستگاهی استفاده کرده است . این فناوری به مرتبط ساختن یک کاربر از یک دستگاه به دستگاهی دیگر کمک می کند . سیلور پوش از این فناوری به منظور ایجاد یک ارتباط بین کاربر گوشی همراه ، شبکه های اجتماعی و تلوزیون استفاده می کرده است .

مشخص نیست که کاربران این نرم افزارها کجا هستند اگرچه که در ماه نوامبر ( 10 آبان تا 9 آذر ) سخنگوی سیلور پوش به Forbes گفت که همه کاربرانی که اصوات آن ها ثبت شده اند در هند ساکن می باشند . این شرکت در گذشته Proctor & Gamble را به عنوان یکی از مشتریان خود معرفی کرده است .

FTC هشدار داده است که سیلور پوش از دنبال کننده خود به طور غیر قانونی و مخفیانه برای ضبط عادات تلوزیونی کاربران استفاده می کند . تعدادی از برنامه نویسان هلندی لیستی از 10 نرم افزار اندروید رایگان را تهیه کرده اند که در گوگل پلی موجود می باشند و به فناوری سیلور پوش مجهز هستند .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر