7 دلیل برای برتری آیفون نسبت به سایر گوشی های اندروید

7 دلیل برای برتری آیفون نسبت به سایر گوشی های اندروید

یکی از کاربران گفته است که بعد از چند ماه استفاده از گوشی های هوشمند سونی اکسپریا Z5 و سامسونگ گلکسی نوت 5 به آیفون 6S روی آورده است . وی می گوید تنها دلیل این تغییر رویکرد بررسی آخرین گوشی پرچم دار اپل و البته ضریب شکل کوچک تر آیفون بوده است . نکته جالب این است که این کاربر به گفته خود رسما یکی از طرفداران سیستم عامل اندروید می باشد به نحوی که صرفا در گذشته تنها برای مدت کوتاهی از گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS استفاده کرده است .

یکی از کاربران گفته است که بعد از چند ماه استفاده از گوشی های هوشمند سونی اکسپریا Z5 و سامسونگ گلکسی نوت 5 به آیفون 6S روی آورده است . وی می گوید تنها دلیل این تغییر رویکرد بررسی آخرین گوشی پرچم دار اپل و البته ضریب شکل کوچک تر آیفون بوده است . نکته جالب این است که این کاربر به گفته خود رسما یکی از طرفداران سیستم عامل اندروید می باشد به نحوی که صرفا در گذشته تنها برای مدت کوتاهی از گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS استفاده کرده است .


وقتی که چنین تغییر رویکردهای رخ می دهد کاربران به برخی از ویژگی ها علاقمند می شوند در حالی که نسبت به بعضی از ویژگی ها هم دیدگاه منفی پیدا می کنند . از این نکته این گونه می توان برداشت کرد که تیم های اپل و یا اندروید هر کدام در ارائه خدمات و ویژگی های خاصی مهارت دارند . البته باید توجه داشت که خوب و یا بد خواندن ویژگی های عرضه شده توسط این پلت فرم ها کاملا به سلیقه شخصی بستگی دارد . در این خبر به بیان ویژگی هایی پرداخته شده است که از نظر کاربر بیان کننده مطلب عاملیت و عملکرد بهتری را در مقایسه با گوشی های اندروید در اختیار آیفون و کاربران این دستگاه گذاشته است .

1- داشتن میانبر به نرم افزارهای قبلی

خوب یا بد ، برخی از کاربران طرفدار سر سخت شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک هستند به نحوی که هر روز اکانت خود را برای بازدید از صدها مقاله ، تصویر و یا فایل های ویدئویی چک می کنند . در اغلب موارد بیشتر این اطلاعات به طور کامل در خارج از فضایی مانند فضای شبکه های اجتماعی نشان داده می شوند به همین دلیل بازدید از آن ها عمدتا وقت گیر است با وجود این یکی از ویژگی های خوب آیفون این است که با استفاده از این گوشی هوشمند برگشتن به نرم افزاری که اطلاعات را برای اولین بار در اختیار کاربر گذاشته ، بسیار سریع و راحت می باشد به این دلیل که پلت فرم iOS یک میانبر برگشت به نرم افزار اول را در گوشه سمت چپ بالای صفحه برای کاربر ایجاد کرده است . این میانبر در اغلب نرم افزارها به خوبی ایفای نقش می کند و توانسته رضایت کاربران را تا حد زیادی جلب کند . نمی توان گفت که در سیسنم عامل اندروید امکان انجام چنین کاری وجود ندارد اما مسئله این است که پلت فرم iOS این امکان را راحت تر در اختیار کاربر قرار می دهد .

2- حرکت دادن صفحه نمایش به سمت راست برای بازگشتن به یک مرحله قبل تر

mz489

آیفون برخلاف همه دستگاه های مجهز به پلت فرم اندروید کلید برگشت ندارد با وجود این اپل باز هم در این زمینه خلاقانه عمل کرده است به این نحو که کاربر می تواند به راحتی با حرکت دادن صفحه نمایش از سمت چپ به سمت راست به مرحله قبل آنچه در حال انجام آن بوده است ، بازگردد . این ابتکار باعث شده که انگشتان دست سریع تر به اطلاعات نمایش داده شده در صفحه نمایشگر دسترسی داشته باشند و علاوه بر این کاربر هم نخواهد به طور مداوم مکان کلید برگشت را جست و جو کند .

3- نوار حالت (status bar)

mz490

اگر که کاربر به طور مثال بخواهد که مطالب زیادی را از روی یک وب سایت بخواند در آیفون می تواند به راحتی بعد از اتمام یک مطلب مرتبط با یک موضوع ، با لمس کردن نوار حالت ، صفحه اول مطالب مربوط به موضوع بعدی را باز کند .

4- برتری صفحه کلید

اگر چه تمام نرم افزار سازان اندروید توانسته اند صفحه کلیدهایی را در بازار عرضه کنند که در مقایسه با صفحه کلید آیفون ظرافت و زیبایی بیشتری دارند باز هم به جرات می توان گفت که تایپ کردن یک مطلب با صفحه کلید آیفون بسیار راحت تر است . صفحه کلید پلت فرم iOS به راحتی سرعت تایپ کاربران را بالاتر می برد و باعث می شود که یک در متن اشتباه های تایپی کم تری بروز کند . راز این برتری همچنان نزد اپل مخفی مانده است اما از نظر کاربران زیادی شباهت های زیادی بین نرم افزار صفحه کلید ویندوز فون های مایکروسافت و صفحه کلید آیفون وجود دارد .

5- تصحیح متن

کاربرانی که زمان زیادی را صرف تایپ کردن مطالب خود در گوشی های موبایل می کنند اغلب باید متن خود را دوباره به منظور یافتن غلط های املایی آن بازبینی کنند . در سیستم عامل اندروید انجام چنین کاری بسیار آزار دهنده است زیرا مکان یابی و عوض کردن یک حرف کوچک با انگشتان زمان زیادی را از کاربر می گیرد اما در سیستم عامل iOS ، حتی اگر که خبری از 3D تاچ نباشد ، لمس کردن یک لغت برای چند ثانیه صفحه ای بزرگ کننده را باز می کند که کاربر را قادر می سازد تا به راحتی لغت مورد نظر خود را با تغییر دادن حتی یک حرف تصحیح کند .

6- مرکز فرمانی (Command Center) زیبا تر

گاهی برخی از سوال ها همیشه تکرار می شوند با وجود این که پاسخی مشابه برای همه آن ها وجود دارد . به طور مثال اغلب پرسیده می شود که چرا نوار آدرس (address bar) تقریبا در همه مرورگرها در قسمت بالای نرم افزار قرار گرفته است ؟ چرا کلید برگشت مجازی پلت فرم iOS در قسمت بالای نرم افزارها قرار دارد ؟ و یا این که چرا نوار پیغام (notification bar) در نرم افزارها در جای بهتری قرار داده نشده است ؟ برای استفاده از این ابزارها کاربران باید زمان بیشتری را صرف کنند ، مخصوصا اگر که صفحه نمایشگر دستگاه مورد استفاده آن ها بزرگ باشد . در چنین مواقعی اهمیت مرکز فرمان آیفون و کاربری این ابزار برجسته تر می شود زیرا با استفاده از این قابلیت دیگر لازم نیست که کاربر زمان بیشتری را برای استفاده از ابزارهایی مانند ابزارهای فوق صرف کند .

7- قابلیت Low Power Mode

در چند سال اخیر گونه هایی از قابلیت Low Power Mode در سیستم عامل اندروید با ویژگی های بیشتری نظیر امکان تنظیم کردن زمان فعال شدن خودکار این حالت ، در اختیار کاربران گذاشته است . در پلت فرم iOS به طور مثال کاربر نمی تواند این ابزار را به نحوی تنظیم کند که زمانی که میزان شارژ باتری به 20 درصد رسید ، قابلیت Low Power Mode دستگاه به طور خودکار فعال شود ؛ با وجود این Low Power Mode پلت فرم iOS یک برتری خاص دارد . این برتری در این است که این حالت نسبت به موقتی بودن خود آگاه می باشد به این نحو که به طور مثال زمانی که شارژ باتری دستگاه به 80 درصد می رسد ، این قابلیت به طور خودکار غیر فعال می شود . در بسیاری از دستگاه های اندروید کاربر باید در چنین مواقعی Low Power Mode دستگاه را به طور دستی غیرفعال کند . در موارد مختلفی دیده شده است که کاربران سیستم عامل اندروید نتوانسته اند کارایی مطلوبی از گوشی خود دریافت کنند به تنها این دلیل که فراموش کرده بودند که حالت Low Power Mode در گوشی های مورد استفاده آن ها فعال بوده است .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

هادی یدالهی

شنبه, 21 فروردین 1395

خیلی خوب بود

پاسخ

ثبت نظر