آیفون 2017 با بدنه ای تمام شیشه ای می آید !

آیفون 2017 با بدنه ای تمام شیشه ای می آید !

تحلیل گران می گویند که اپل در ساخت آیفون 7 به جای بدنه آلومینیومی از بدنه شیشه ای استفاده می کند . اگر که این خبر صحت داشته باشد می توان گفت که هدف اپل از انجام این کار متمایز تر کردن بیشتر آیفون 7 نسبت به سایر گوشی های هوشمند است .

این خبر را مینگ چی کو تحلیل گر KGI منتشر کرده است . کو می گوید علت تغییر رویکرد اپل در انتخاب مواد ساخت بدنه بالا بردن میزان فروش آیفون جدید و برجسته تر کردن آن در مقایسه با محصولات دیگر رقبا می باشد . اپل هنوز این خبر را تایید نکرده و در کنار این موضوع KGI نیز از دادن اطلاعات بیشتر در مورد جزییات خبر تحلیل گر خود امتناع کرده است . 

فروش آیفون اخیرا سیری نزولی داشته و یکی از دلایل این امر خودداری کاربران نسبت به خرید این محصول بوده است زیرا کاربران معتقد هستند که اپل سال گذشته گوشی های آیفون 6S و آیفون 6S پلاس را به ویژگی جدیدی مجهز نکرده است . تجهیز سازی آیفون جدید به ویژگی هایی ضروری که هر کاربری به دنبال آن ها است به اپل کمک می کند تا در میزان فروش با سامسونگ و دیگر سازندگان رقابت کند . 

استفاده از شیشه مطمئنا ظاهر و احساس برتری محصولات اپل را تا حدی به آن ها باز می گرداند . خبرگزاری فوربس (Forbes) می گوید این تغییر عملکرد باعث می شود که سرعت شارژ گیری بی سیم دستگاه و همچنین میزان آنتن دهی آن ارتقاء یابد . البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که شیشه شکننده تر از آلومینیوم می باشد و این مسئله به عنوان یک عیب برای گوشی جدید مطرح می شود . اپل در ساخت آیفون 4 و آیفون 4S نیز از کاور پشتی شیشه ای استفاده کرده بود . 

کو می گوید : " انتظار می رود که اپل در ساخت آیفون 7 از شیشه ضخیم تر و مقاوم تری استفاده کند از این رو می توان احتمال داد که آیفون جدید در برابر سقوط و ضربه مقاومت بیشتری داشته باشد . "

شیشه از آلومینیوم سنگین تر است به همین دلیل احتمالا اپل در ساخت محصول جدید خود از نمایشگرهای AMOLED استفاده می کند زیرا این نمایشگرها نسبت به مدل های LED سبک تر و باریک تر می باشند . این احتمال وجود دارد که در همایشی که امسال توسط سازنده آمریکایی برگزار می شود از نمایشگر و شاسی جدید نیز رونمایی شود . در صورتی که چنین چیزی رخ ندهد کاربران باید تا سال 2017 برای دیدن تغییرات جدید انتظار بکشند .

گزارش هایی که تا به حال در مورد آیفون جدید منتشر شده است از بروزرسانی های اندکی خبر می دهند به این نحو که کاربران تنها باید منتظر دیدن اسپیکرهای استریو جدید و یک دوربین دو قلو در مدل بزرگ تر آیفون 7 باشند . این امر برخی از کاربران و سرمایه گذاران را تا حد زیادی دلسرد کرده است . 

همه این جزییات در حال حاضر تنها شایعه محسوب می شوند اگر چه که کو سابقه خوبی در پیش بینی کردن جزییات محصولات اپل داشته است . 

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر