تلفن هوشمندی که به کاربران اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

تلفن هوشمندی که به کاربران اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

کمپانی های بسیار زیادی از کشورهای سرتاسر جهان به تولید تلفن های هوشمند مشغول هستند و هر یک سعی می کنند با ارائه بهترین امکانات به کاربران خود، طیف خاصی را به استفاده از محصولات جلب کنند. در این بین گوشی های با سیستم عامل های اندروید و iOS بیشترین کاربران را در سراسر جهان دارند و می توان گفت عمده ترین دلیل محبوبیت آنها نیز امکان نصب برنامه های متعدد روی گوشی است. با این حال دستگاه های ویژه ای هم مانند BlackPhone از کمپانی Silent Circle که یک گوشی فوق امن به حساب می آید یا بلک بری های اختصاصی که برای رهبران جهان تولید می شوند هم هستند که به دلایل امنیتی کاربری به خصوصی دارند. اما بد نیست بدانید که یک گوشی جدید هم معرفی شده که به کاربران خود اجازه نصب هیچ برنامه ای را نمی دهد!

وایمکس نیوز - اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که اگر قرار نیست هیچ برنامه ای روی این گوشی نصب شود پس چه دلیلی برای خرید آن وجود دارد باید اعتراف کنیم خود ما هم جوابی برای این پرسش نداریم. گوشی مورد نظر که UnaPhone Zenith نام دارد در حقیقت یک Elephone P9000 (نمایشگر 5.5 اینچی، 4 گیگابایت حافظه RAM، فضای ذخیره سازی 32 گیگابایتی، پردازنده Helio P10 مدیاتک و دوربین های 13 و 8 مگاپیکسلی) است که از یک سیستم عامل اختصاصی بر پایه اندروید 6 استفاده می کند و برنامه های اختصاصی اندروید مانند Google Maps، فریم ورک ها و تمامی کتاب خانه های سیستمی نیز از آن حذف شده اند. به علاوه سرویس های خطرساز سیستمی نیز حذف شده و حفره های امنیتی شناخته شده اندروید که باعث بروز مواردی نظیر Fake ID، Maste Key و Certifi-Gate می شوند نیز ترمیم شده اند. همچنین هیچ گونه تغییراتی در سیستم عامل گوشی اتفاق نمی افتد و رمزگذاری فضای ذخیره سازی نیز به صورت پیش فرض فعال است. قابلیت دسترسی Root نیز حذف شده و دسترسی های بوت لودر و ADB نیز غیر فعال شده اند.

اما جالب ترین نکته درباره Zenith امکان پذیر نبودن نصب هیچ گونه برنامه جانبی بر روی آن است. از آنجا که احتمالا در سال 2016 هیچ کاربری وجود ندارد که با چنین شرایطی کنار بیاید، 40 برنامه به صورت کامل از نظر امنیتی تست شده و پس از گذراندن هفت خوان پیش روی خود به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شده اند و به گفته مدیران UnaPhone این برنامه ها قادرند تمامی فعالیت های متداول کاربران را پشتیبانی کرده و انجام دهند. عرضه Zenith از سپتامبر آینده با قیمت 439 دلار آغاز خواهد شد و اگر شما هم خیلی نگران امنیت تلفن هوشمند خود هستید می توانید برای خرید این دستگاه اقدام کنید!

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر