اندازه‌گیری قند خون بدون نیاز به خون‌گیری یا سوراخ انگشت دست

اندازه‌گیری قند خون بدون نیاز به خون‌گیری یا سوراخ انگشت دست

کسانی که به بیماری دیابت دچار هستند، خوب می‎دانند که سوراخ کردن نوک انگشت برای انجام روزانه آزمايش قند خون چه کار آزاردهنده‎ای است. حالا ابزار جدیدی توسط محققان دانشکده مهندسی دانشگاه کاردیف تولید شده که بدون نیاز به خون می‌تواند میزان قند خون فرد را اندازه‌گیری کند.

بدون نیاز به مواد شیمیایی یا هر نوع روش رنج آور، این دستگاه جمع و جور و کنترل از راه دور به سادگی به سطح پوست چسبیده و با امواج متوسط ​​مایکرویو تمام سطوح حیاتی مربوط به اندازه‌گیری سطح قند خون را تشخیص می‎دهد. یکی از دست اندرکاران ساخت این دستگاه، پروفسور آدریان پورچ، طی یک مصاحبه با رسانه‌ها گفت: « روش‎های مرسوم بررسی وضعیت قند خون نیاز به استخراج مقداری از خون دارد. اما دستگاه ما غیر تهاجمی‎ است و نیازی به استخراج خون از بدن ندارد.»

آیا در مورد نفوذ امواج مایکرویو به بافت‎های بدن در زمان آزمايش قند خون توسط این دستگاه نگران هستید؟ بله این‌گونه امواج مضر هستند، اما پروفسور پورچ اعلام کرد كه امواج ساطع شده از این دستگاه کاملا بی‌خطر است. او می‎گوید: «درست است که این دستگاه از امواج مایکرویو استفاده می‎کند اما میزان آن بسیار بسیار ناچیز است و به هیچ وجه به اندازه میزان مورد استفاده در دستگاه‎های پخت و پز خانگی نیست.»

هر چند که میزان عملکرد و امنیت این دستگاه مثبت گزارش شده است، اما گروه دست اندرکار ساخت این دستگاه تا آماده شدن نهایی آن برای ورود به بازار حداقل به 5 سال آزمايش و بررسی‎های دیگر نیاز دارند. آزمايشات و ساخت ابزارهای پیشرفته بررسی وضعیت قند خون چیز جدیدی نیست. اوایل امسال نیز یک گروه از دانشگاه ملی سئول یک نوار چسب از جنس گرافین را عرضه کرده بودند که می‎توانست علاوه بر اندازه‌گیری سطح قند، انسولین را نیز توسط یک بسته کوچک تزریق کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر