بدنام‌ترین گوشی‌های موبایل دنیا

بدنام‌ترین گوشی‌های موبایل دنیا

ویلیام شکسپیر یک جمله معروف دارد: گل رز هر نام دیگری هم که داشته باشد باز هم بوی خوشی دارد. اما این جمله در مورد فناوری‌های مدرن امروزی که هر روز رنگ عوض می‌کنند و زرق و برق بیشتری پیدا می‌کنند صدق نمی‌کند. در کل کسی دوست ندارد گوشی در دست داشته باشد که نام آن خنده‌دار و مضحک است. برخی از گوشی‌هایی که در بازار دیده می‌شوند نام‌های عجیبی دارند؛ محصولاتی که شاید با انتخاب دقیق‌تر می‌توانستند نام بهتری داشته باشند. در حقیقت بین یک محصول قابل عرضه در بازار که طرفداران زیادی دارد با نامی که برای آن انتخاب می‌شود رابطه مستقیمی وجود دارد. به همین منظور در زیر لیستی از ۱۰ گوشی را مشاهده می‌کنید که در تاریخ از نام آن‌ها به‌عنوان بدترین یاد می‌شود:

بلک‌بری پریو

محصولی که بلک‌بری برای پیکار در بازار پررقابت گوشی‌های هوشمند معرفی کرد، شایسته نام بهتری نسبت به پریو بود. وقتی صحبت از امنیت و حریم خصوصی می‌شود؛ بلک‌بری یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای موجود در بازار است. اما این‌که چند حرف از حروف الفبا را بدون تفکر کنار هم قرار دهیم مطمئنا نتیجه آن چیز خوبی از آب در نمی‌آید. امید است شرکتی با این عظمت و داعیه پیشرو بودن برای محصول بعدیش نام بهتری انتخاب کند.

 

وان پلاس 1 و وان پلاس 2

انتخاب نام برای محصولی که قرار است بقیه گوشی‌های بازار را تحت‌تأثیر خود قرار دهد و آوای حکمرانی سر می‌دهد، باید بسیار حساب‌شده‌تر از این باشد که یک نام کودکانه برای آن انتخاب شود. اما متأسفانه اوضاع برای وان‌پلاس آن‌طور که دوست داشته پیش نرفته است. البته وان‌پلاس برای این‌که نام یک شرکت باشد؛ چندان بد نیست اما برای نام محصول می‌توانستند کمی پخته‌تر عمل کرده و به‌جای این‌که چند عدد را انتخاب کنند؛ تصمیم‌های بهتر و حرفه‌ای‌تری بگیرند. هرچه جلوتر می‌رویم نام‌ها مضحک‌تر به‌نظر می‌رسند اما شاید آن‌ها سرانجام به این نتیجه رسیدند که باید روش خود را عوض کنند. همان‌طور که در مورد مدل جدید؛ اسم وان‌پلاس X را انتخاب کردند.

 

 

اچ‌تی‌سی One M8 Harman Kardon

یکی از بهترین تصمیماتی که شرکت اچ‌تی‌سی می‌توانست اتخاذ کند، امضای قرارداد همکاری با شرکت معتبر Harman Kardon بود. طبق قرارداد جدید شاهد بودیم که از آخرین فناوری‌های صدا در گوشی جدید اچ‌تی‌سی One M8 استفاده شد به‌خصوص برای کسانی که علاقه شدیدی به موسیقی دارند. اما به زبان آوردن این اسم برای هر کسی بسیار سخت است و به‌قول معروف زبان به خوبی در دهان نمی‌چرخد. برخی می‌گویند شاید این گوشی قصد دارد به همه بفهماند که شراکت در کسب و کار تا چه اندازه سخت و دشوار است. به‌ویژه اگر کسی سعی داشته باشد تا از نام یک برند بیشترین استفاده را ببرد. بعضی وقت‌ها ساده‌نگری و ساده انگاشتن تأثیر به‌مراتب بیشتری دارد.

 

سامسونگ گلکسی S2 Epic 4G Touch

اگر فکر می‌کنید اسم گوشی اچ‌تی‌سی بسیار بد بود؛ کمی صبر کنید احتمالا نام محصول سامسونگ از آن هم بدتر است. سعی کنید چندین بار نام آن را تکرار کنید تا متوجه شوید که چه کار سختی است. با این‌که بعضی از دستگاه‌ها اسامی طولانی و سختی دارند اما سامسونگ از آن‌ها هم پیشی گرفته است. به‌عنوان مثال اسم تبلت سونی اکسپریا Z3 Compact هرچند طولانی و سخت است اما سامسونگ از این بابت هم سردمدار است. البته فکر نکنید که سامسونگ از اشتباهات سابقش درس گرفته چون محصول بعدی آن‌ها گلکسی S6 Edge Plus است. حتی یکی دیگر از محصولات سامسونگ مدل گلکسی Grand Prime Duos TV است.

 

 

Yezz Billy 4.7

درست است که این گوشی آندرویدی نیست اما نام آن به‌قدری خوب است که نمی‌توان آن را از لیست کنار گذاشت. این گوشی از محصولات ویندوزفون مایکروسافت است و گفته می‌شود که نام آن را بیل گیتس انتخاب کرده است. تصور کنید صاحب این گوشی باشید و بخواهید نام آن را برای دوستان و اطرافیتان توضیح بدهید.

 

 

فبلت ZTE Iconic

حتما شرکتZTE هنگامی که نام فبلت جدیدش را انتخاب می‌کرد آرزوهای زیادی برایش داشت اما آخر کار یک اسمارت‌فون رده‌میانی 5.7 اینچ با دقت تصویر 720p پیکسل روانه بازار کرد. فبلت ZTE نتوانست کوچک‌ترین تهدیدی برای سایر اسمارت‌فون‌های اندازه بزرگ بازار باشد. البته اسم این اسمارت‌فون تنها عیب و ایراد آن نبود. شاید ایده معرفی فبلت برای بازاری که چندان علاقه‌ای به این اندازه نشان نمی‌دهد از ابتدا تصمیم اشتباهی بود.

 

 

LG Thrill Optimus 3D P920

شاید بعد از تمام نام‌هایی که در بالا از آن‌ها یاد شد این گوشی ال‌جی یکی از بدترین اسامی باشد که این شرکت کره‌ای برای محصولش در نظر گرفت. بدون شک باز کردن جعبه یک گوشی جدید هیجان‌آور است اما نام آن کمی توی ذوق می‌زند.

 

 

ال‌جی Cookie Wink Style

چه کسی گفته نام اسمارت‌فون‌ها از روی غذا برداشته شود؟ ال‌جی و موتورولا از این‌که چنین نام‌هایی را انتخاب کرده‌اند، باید از خودشان خجالت بکشند. این درست که برای صحبت کردن گوشی را نزدیک دهانمان می‌بریم ولی این دلیل نمی‌شود که آن‌ها را بخوریم. این‌که چرا ال‌جی از این اسم‌ها برای گوشی‌هایش استفاده کرده عجیب به‌نظر می‌رسد. واقعا Cookie Wink Style چه معنی دارد؟

 

 

اچ‌تی‌سی چاچا و اچ‌تی‌سی سالسا

اگر فکر می‌کنید استفاده از نام غذا در نام‌گذاری گوشی‌ها مضحک است استفاده از نام سلبریتی‌ها مضحک‌تر به‌نظر می‌رسد. شاید حوالی سال 2011 چنین چیزهایی مد بود اما واقعا این تصمیم جای سئوال از مسئولین اچ‌تی‌سی دارد. جالب این‌که اپراتور AT&T بعدها به این نتیجه رسید که هم‌زمان با عرضه این گوشی در بازار آمریکا نام چاچا را به Status تغییر دهد. اما این نام هم باز چندان چنگی به دل نمی‌زند.

 

موتورولا Flipout

موتورولا به‌دلیل نوع کیبوردی که در این گوشی استفاده کرده بود نام آن‌را هم Flipout گذاشت. کیبورد این گوشی به‌جای این‌که به‌سمت پایین باز شود از کناره‌های گوشی به اطراف باز می‌شود. هرچند که از بعضی جهات نامی که برای این گوشی انتخاب شده به کاربر می‌فهماند که کیبورد آن به چه شکلی باز می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید نام‌های عجیب؛ خنده‌دار و مضحک کم نیستند؛ نام‌هایی که بی‌شک جزء بدترین نام‌هایی است که برای اسمارت‌فون می‌تواند انتخاب شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Farshad

چهارشنبه, 29 اردیبهشت 1395

توجه داشته باشید که بدنام به معنی کسی یا چیزی که نام آن بد انتخاب شده است نیست.

و با این حساب خود این مقاله یکی از بدنام ترین مقالاتی بود که توی یک سال گذشته در زمینه آی تی خوندم!

پاسخ

Cina

سه‌شنبه, 04 خرداد 1395

اونجا که نوشتید: "اما این‌که چند حرف از حروف الفبا را بدون تفکر کنار هم قرار دهیم مطمئنا نتیجه آن چیز خوبی از آب در نمی‌آید"
درباره Blackberry Priv. کی گفته بدون فکر و الکی بوده!؟ واژه مخفف Priv مخفف دو تا کلمه هست که یکیش Private به معنی خصوصی و دیگری (الان یادم نمیاد) هست که تاکید سازنده بر اینه که علاوه بر اینکه اولین گوشی بلکبری با سیستم عامل اندروید هست، اما امن هست! (هرچند به شخصه امنیت اندروید رو به هیچ عنوان قبول ندارم)

پاسخ

ثبت نظر