گوشی های مدولار گوگل به زودی می آیند !

گوشی های مدولار گوگل به زودی می آیند !

پروژه آرا ( Ara ) ، رویای گوگل برای ساخت گوشی های مدولار ، ترکیبی از طرح های آینده نگرانه زیبا و تاخیرهای ملال آور می باشد . اما گوگل اخیرا قول داده است که نرم افزار سازان در فصل پاییز و کاربران در سال 2017 گوشی مدولار این سازنده را دریافت می کنند .

چند سال از این که گوگل پروژه آرا را شروع کرده می گذرد اما هم اکنون این پروژه به دلیل مشکلات سخت افزاری با موانعی مواجه شده است . قرار بود که گوشی جدید بخشی از برنامه آزمایشی گوگل که در پورتو ریکو اجرا شد ، باشد اما این برنامه نیز در ماه اوت ( 10 مرداد تا 9 شهریور ) متوقف شد . 

هنوز بعد از یک سال پروژه آرا حرف های زیادی برای گفتن ندارد اما می توان گفت که گوگل با الهام گیری از گوشی های مدولار موجود در بازار می خواهد به زودی محصول خود را نیز وارد بازار کند . در حال حاضر گوشی ال جی G5 تنها دستگاه مدولار موجود در بازار می باشد که از مجیک اسلت ( magic slot ) بهره می برد ؛ البته گفته شده است که موتو X و آیفون 7 نیز به برخی از ویژگی های مدولار مجهز هستند .

پروژه آرا در واقع مدولارترین محصول شناخته شده می باشد ، پازلی سخت افزاری که ترکیبی از چند مدول می باشد که کاربران می تواند قطعات آن را هرگونه که می خواهند به یکدیگر وصل کنند . هم اکنون به نظر می رسد که ساخت این پروژه تقریبا به اتمام رسیده است . 

تیم آرا در گوگل I/O فیلمی را از محصول جدید نشان دادند که در آن اعضای تیم قطعات گوشی را بدون نیاز به خاموش کردن آن از یکدیگر جدا و یا به یکدیگر متصل می کردند . گوگل علاوه بر این یک کلیپ تبلیغاتی از گوشی خود را منتشر کرده است . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر