تغییر در شکل‌وشمایل نتایج جست‌وجوی گوگل

تغییر در شکل‌وشمایل نتایج جست‌وجوی گوگل

شیوه‌ی نمایش نتایج جست‌وجوهای گوگل طی سال‌های اخیر بارها تغییر کرده و به‌نوعی مسیری تکاملی را پیموده.

 به گزارش راسخون به نقل از دیجی کالا ، اما گوگل قصد دارد باز هم تغییری بنیادین در نتایج جست‌و‌جوهایش ایجاد کند. در آینده‌ای نزدیک تقریبا  اکثر جست‌وجوهای موبایلی‌تان در گوگل، در قالب Rich Cards نمایش داده می‌شود.

 

نتایج جست‌وجوی گوگل در ابتدا تنها به‌صورت متنی بود؛ سپس به‌تدریج این شرکت از ترکیبی از تصاویر کوچک و متن استفاده کرد. اما اخیرا این شرکت جدیدترین گامش را برای متحول کردن نمایش اطلاعات برداشته و فرمتی را با نام Rich Cards معرفی کرده. Rich Cards در واقع ترکیبی از تصاویر و توضیحی کوتاه در مورد آن تصاویر است.  همین حالا هم با جست‌وجوی نام فیلم‌ها یا دستور پخت غذاها با شمایی از این فرمت جدید روبه‌رو می‌شوید. اما گوگل قصد دارد این نوع نمایش اطلاعات را به همه‌‌نوع جست‌وجوها تعمیم بدهد.

 

استفاده از فرمت نمایش جدید Rich Cards در دستگاه‌های موبایل، یک بازی سه-سر-بُرد برای ‘گوگل’، ‘صاحبان سایت‌ها’ و ‘کاربران’ است. نمایش اطلاعات در قالب کارت‌های معنادار، درنهایت ترافیک آنلاین بیشتری را به‌سمت وب‌سایت‌ها هدایت می‌کند. از سوی دیگر تجربه‌ی کاربری بهتری را نصیب کاربران می‌کند. خودِ گوگل بیشترین درآمدش از وب و تبلیغات روی آن است. بنابراین، این شرکت هم نفع زیادی از تعامل بهتر کاربران با رابط کاربری جدید خواهد برد. به‌عبارت‌دیگر، کاربر در جست‌وجوها به نتایج درست‌تری می‌رسد، صاحبان سایت‌ها  ترافیکی بیشتری را پذیرا می‌شوند و گوگل هم از تبلیغات روی وب، پول بیشتری به جیب می‌زند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر