چگونه با کمک گوگل گوشی خود را پیدا و یا فرمت کنیم ؟

چگونه با کمک گوگل گوشی خود را پیدا و یا فرمت کنیم ؟

My Account location ، قابلیت جدید گوگل شما را در این مسیر راهنمایی می کند .

دلیل این که بیشتر کاربران از قابلیت های " find my phone " و یا " find my friends " پلت فرم های اندروید و یا iOS برای یافت دوستان و گوشی های خود استفاده نمی کنند ، پیچیده بودن مراحل تنظیمات و سخت بودن پیدا کردن این قابلیت ها می باشد . گوگل اخیرا تلاش کرده است تا این مشکلات را تا حدی حل کند .

گوگل دیروز اعلام کرد که می خواهد قابلیت " Find My Phone " را از مخفی گاه خود بیرون بکشد و به کمک کد گذارهای خود آن را در منوهای پلی استور ، درست در جایی که قابلیت Android Device Manager  وجود دارد ، قرار دهد . این جا به جایی در مورد device manager نیز انجام شده بود تا کاربران بتوانند دسترسی بهتری به این ابزار داشته باشند . 

یکی از عادت های همیشگی گوگل این بوده است که از هرچیزی دو یا سه نرم افزار با کاربرد های مشابه بسازد ، به همین دلیل است که هم اکنون نرم افزارهای دیگری نیز برای پیدا کردن گوشی های اندروید در بازار وجود دارد . در این نوشتار به نحوه دسترسی یافتن و استفاده از find my phone برای یافتن گوشی های اندروید پرداخته شده است . 

مرحله اول :  به myaccount.google.com بروید و با استفاده از اطلاعات اکانت کاربری گوشی اندروید خود وارد این سایت شوید . برای طی کردن این مرحله همچنین می توانید در بخش جست و جوی صوتی ( Voice Search ) گوشی عبارت " Ok Google, show me my Google account " را ذکر و یا در فضای ارائه شده تایپ کنید . گوگل گفته است که در آینده کاربران می توانند تنها با وارد کردن نام خود به My Account دسترسی یابند . 

مرحله دوم : در این قسمت با یک بخش با نام Find My Phone مواجه می شوید که باید روی لینک " Get Started " آن کلیک کنید .

مرحله آخر : در این مرحله باید دستگاه اندرویدی را که در جست و جوی آن هستید ، انتخاب کنید . هم اکنون می توانید از آپشن های مختلفی نظیر مکان یابی دستگاه ، ارسال پیام یابنده ، فعال کردن صدای زنگ دستگاه و یا پاک کردن اطلاعات موجود در دستگاه استفاده کنید . 

برای استفاده از این ابزار باید قابلیت مکان یابی گوشی خود را از قبل فعال کرده باشید . 

 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر