هفت ترفند ساده برای استفاده بهتر از کیندل فایر

هفت ترفند ساده برای استفاده بهتر از کیندل فایر

با چند ترفند ساده بدون نیاز به روت کردن دستگاه، می توانید بیشترین استفاده را از کیندل فایر خود ببرید.

کیندل فایل ترفند دارد که شما از آن ها بی خبرید. 
آمازون سیستم عامل فایر خود را قفل کرده است، اما هنوز بعضی از ترفند های استاندارد اندروید هنوز هم کار می کنند. با چند ترفند ساده می توانید استفاده بسیار بیشتری از کیندل فایر خود ببرید. به اضافه، هیچ کدام از ترفندها و راهکارهای ارائه شده در این مقاله نیازی به روت کردن کیندل فایر ندارند. 

1-    دسترسی به تنظیمات سریع 
راحت ترین راه برای تغییر تنظیمات کیندل فایر از طریق تنظیمات سریع (Quick Settings) می باشد. البته منوآن کاملا جلو چشم است اما ممکن است به راحتی نادیده گرفته شود. در اینجا مزایای آن را به شما یادآوری می کنیم. 


به صفحه اصلی بروید و صفحه را به سمت پایین بکشید. در اینجا می توانید خیلی سریع نور صفحه را تغییر دهید، حالت آبی را برای مطالعه پس از طلوع آفتاب تنظیم کنید، دستگاه را به حالت " مزاحم نشوید" قرار دهید، و یا منو تنظیمات کامل را باز کنید. 

2-    اسکرین شات گرفتن 
برای اسکرین شات گرفتن از دستگاه اندروید، باید ترکیب کلیدهایی که باید با هم فشار داده شوند را بدانید. روی کیندل فایر، ترکیب کلید ها دکمه روشن کردن دستگاه+ دکمه کم کردن صداست. برای چند ثانیه این دو کلید را با هم فشار دهید تا از صفحه اسکرین شات بگیرید. 

3-    گوگل پلی استور را نصب کنید 
فقط اپلیکیشن آمازون استور به صورت پیش نصب روی کیندل فایر وجود دارد. اپلیکیشن آمازون استور خوب است، اما بسیاری از چیزهای مهم مثل Gmail را ندارد. 
برای نصب گوگل پلی استور روی آمازون فایر نسل پنج نیازی به روت کردن دستگاه نیست. تنها چیزی که به آن نیاز دارید  RootJunky’s SuperTool می باشد. 
برای نصب گوگل پلی استور روی تبلت آمازون فایر بدون نیاز به روت کردن کافی است گزینه های توسعه گر را روی کیندل فایر فعال کنید، سپس به  قسمت اشکال زدایی یا Debugging رفته و ADB را فعال کنید. سپس نسخه SuperTool مناسب با کیندل فایر را نصب کنید، اجرای امضای درایور ویندوز را غیر فعال کنید، و تبلت را به کامپیوتر خود متصل کنید. 
حال فایل SuperTool batch را باز کنید و درایور یو اس بی ADB را روی کامپیوتر خود نصب کنید؛ این ابزار قدم به قدم مسیر را به شما نشان می دهد. وقتی که کارتان تمام شد، گوگل پلی استور را نصب کنید و تبلیغات قفل صفحه نمایش را حذف کنید. 


متاسفانه، حذف بعضی از تبلیغات روی همه کیندل ها امکان پذیر نیست. 
4-    اپلیکیشن های ساید لود 
نیازی نیست برای نصب این اپلیکیشن ها از گوگل پلی استور استفاده کنید. می توانید برای دانلود اپلیکیشن های ساید لود از منابعی مانند  AppsApk.com استفاده کنید، به این معنی که می توانید فایل APK را به طور مستقیم روی کیندل خود نصب کنید ( و یا آن ها را از کامپیوتر خود منتقل کنید) و به صورت دستی آن را نصب کنید. با این متد همچنین می توانید اپلیکیشن ها را از هر اپلیکیشن استور دیگر نیز نصب کنید. 
این کار بسیار ساده است، اما باید یک چیز را اماده کنید. به تنظیمات بروید و Security را باز کنید. زیر گزینه Advanced گزینه Apps from Unknown Sources را فعال کنید. 


وقتی که این تتظیمات را فعال کردید، می توانید فایل های APK را از هر منبعی نصب کنید. همچنین می توانید یک اپلیکیشن استور دیگر ، مانند  F-Droid،  GetJar یا  SlideME را نیز نصب کنید. فقط از امن بودن فایل ها، پیش از دانلود اطمینان حاصل کنید. 

5-    خالی کردن سریع فضای ذخیره سازی 
دستگاهتان دیگر فضای خالی ندارد؟ می توانید از یک اپلیکیشن شخص ثالث مثل DiskUsage استفاده کنید تا فایل ها و فولدر هایی که بیشترین فضای ذخیره سازی را گرفته اند پاک کنید. همچنین می توانید از 1-Tap Archive که یکی از قابلیت های کیندل فایر است استفاده کنید. 
تنظیمات را باز کنید و زیر تیتر Device گزینه Storage را انتخاب کنید. اگر مواردی وجود دارد که بیش از 30 روز است از ان ها استفاده نکرده اید می توانید آن ها را آرشیو کنید، به این معنی که از روی دستگاه شما حذف می شوند، ولی روی کلود قابل دسترسی هستند. 


گزینه View Contents را انتخاب کنید تا گزینه هایی که کیندل به عنوان بی استفاده انتخاب کرده است را مرور کنید و تیک مواردی که می خواهید نگه دارید را بردارید. همچنین می توانید ببینید چقدر فضای ذخیره سازی خالی شده است. وقتی که کارتان تمام شد، روی گزینه  Archive Now ضربه بزنید. 

6-    حساب کاربری خود را به اشتراک بگذارید
آمازون قابلیتی برای به اشتراک گذاری گسترده برای خانواده ها را ایجاد کرده است. شما می توانید یک بزرگ سال و چهار فرزند را به دستگاه خود اضافه کنید و یک آمازون خانگی ایجاد کنید. این کار به اعضای خانواده اجازه می دهد تا پروفایل های خود را روی یک دستگاه ایجاد کنند و بزرگ سال ها نیز می توانند برای آمازون خانگی خود " محتوا و خدمات را مدیریت کنند". 
اگر یکی از اعضای نخستین هستید، می توانید حتی از مشاهده ویدئو، و یا قابلیت هایی مثل کتابخانه مالکان کیندل نیز استفاده کنید. با این سرویس می توانید در ماه یک کتاب به امانت بگیرید. شما همچنین می توانید دوستان خود را نیز به آمازون خانگی خود اضافه کنید. 
برای به اشتراک گذاری حساب کاربری به  Settings > Profiles & Family Library بروید و گزینه Add a second adult profile یا Add a child profile را انتخاب کنید. 


اگر یک بزرگسال ار اضافه می کنید، باید اول گذرواژه خود را وارد کنید. سپس از شما پرسیده می شود که دستگاه را به کسی که می خواهید اضافه کنید بدهید، تا اطلاعات شخصی خود را وارد کند. 


اگر یک کودک را اضافه می کنید، باید یک پروفایل جدید ایجاد کنید. از آنجایی که پروفایل ها را می توان از قفل صفحه باز کرد، باید یک پین قفل صفحه ایجاد کنید تا از دسترسی ناخواسته افراد به پروفایل ها جلوگیری کنید. 


وقتی که آمازون خانگی خود را ساختید، می توانید کتاب هایی که خودتان خریده اید، و یا کتابخانه خود را به اشتراک بگذارید. لازم به ذکر است که دومین بزرگسالی که به حساب کاربری اضافه می کنید نیز به گزینه های پرداخت دسترسی دارد. 

7-    تغییر تصویر پیش زمینه 
کیندل فایر یک گزینه پیش فرض برای تغییر تصویر پیش زمینه دارد. بهSettings > Display > Wallpaper بروید و یک عکس را انتخاب کنید. 
اگر گزینه های بیشتری می خواهید و یا می خواهید عکس ها خودشان به ترتیب عوض شوند، به شما  Rotating Wallpaper را پیشنهاد می کنیم. با این اپلیکیشن می توانید ترکیبی از تصاویر پیش زمینه را انتخاب کنید و آن را طوری تنظیم کنید که به ترتیب تغییر کنند. همچنین می توانید با استفاده از گزینه Rotate Now درون اپلیکیشن به صورت دستی عکس ها را تغییر دهید. 


زیر گزینه Settings می توانید تنظیم تصویر زمینه را فعال کنید، فاصله زمانی تغییر عکس را تنظیم کنید و بسیاری از چیزهای دیگر را کنترل کنید. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر