سامسونگ گلکسی S8 و دیگر هیچ !

سامسونگ گلکسی S8 و دیگر هیچ !

یک نمایشگر 4K بزرگ تر برای پشتیبانی VR !

همه سازندگان گوشی های همراه همیشه به دنبال این هستند که محصول مبتکرانه تری را وارد بازار کنند اما نکته این است که حفظ جذابیت در یک محصول با توجه به پیشرفت هایی که سالانه در صنعت ساخت گوشی های همراه رخ می دهد ، بسیار مشکل است .

حتی گوشی هوشمند گلکسی S7 سامسونگ نیز که یکی از برترین گوشی های موجود در بازار محسوب می شود بیشتر یک گلکسی S6 اصلاح شده و ارتقاء یافته است تا آرایشی رادیکالی از یک سری ویژگی ها و مشخصات جدید ! به دنبال همین سنت دیرینه سازنده کره ای در نظر دارد گلکسی S8 ، گوشی پرچم دار بعدی این برند که از اوایل سال 2017 وارد بازار می شود ، را با یک نمایشگر بزرگ تر 5.5 اینچی مجهز به رزولوشن 4K وارد بازار سازد .

از آنجایی که گلکسی S7 از یک نمایشگر QHD 1440 در 2560 پیکسلی بهره می برد ارائه اطلاعاتی مبنی بر ارتقاء رزولوشن نمایشگر گوشی پرچم دار بعدی جالب توجه است . به هر حال آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که با چشم غیر مسلح امکان دیدن پیکسل های ساختار فوق دقیق گلکسی S7 وجود ندارد از این رو بهتر است که در مورد گلکسی S8 نیز کمی محافظه کارانه تر برداشت کنیم با وجود این تیم تحقیقاتی UBI Research اعلام کرده است که سامسونگ می خواهد از یک نمایشگر 2160 در 3840 پیکسلی با قابلیت پشتیبانی VR در محصول بعدی خود استفاده کند . 

چنین ادعایی کمی عجیب اما جالب است زیرا فناوری VR موجود تنها می تواند بر روی نمایشگرهایی که رزولوشن تصویر آن ها پایین تر از رزولوشن تصویر نمایشگر QHD گلکسی S7 است ، به خوبی ایفای نقش کند ! اگر که این شایعه صحت داشته باشد باید انتظار داشته باشیم که سازنده کره ای ترفند خاصی را در مورد نمایشگر گوشی خود پیاده سازد تا بتواند حجم مصرفی باتری را جبران کند . 

سونی توانست با عرضه اکسپریا Z5 پریمیوم اولین گوشی هوشمند 4K را به میدان بفرستد اما باید این سوال پرسیده شود که آیا این گوشی هوشمند توانسته است روال بازی را تغییر دهد ؟ مسلما خیر ! مخصوصا با توجه به این که این سامورایی قهار از یک نمایشگر 1080 پیکسلی بهره می برد .

بررسی شایعه هایی که چند ماه قبل از عرضه یک گوشی هوشمند در فضای خبری منتشر می شود همیشه جالب بوده است اگر چه که باید در مورد صحت این شایعه ها همیشه محافظه کارانه عمل کرد . ظاهرا سامسونگ می خواهد با گوشی پرچم دار بعدی خود گرد و خاک زیادی به پا کند به همین دلیل باید انتظار داشته باشیم که در کنگره جهانی موبایل 2017 بارسلونا خبرهای زیادی وجود داشته باشد . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر