اولتیماتوم فیس بوک : تصاویر همگام سازی شده به زودی پاک می شوند !

اولتیماتوم فیس بوک : تصاویر همگام سازی شده به زودی پاک می شوند !

فیس بوک اعلام کرده است که می خواهد در روز هفتم ژوئیه ( 17 تیر ) تصاویر همگام سازی شده کاربران را پاک کند . از کاربران خواسته شده که برای نگه داشتن این تصاویر از نرم افزار مومنتس ( Moments ) استفاده کنند .

شبکه اجتماعی کهنه کار اخیرا به کاربران اولتیماتوم داده که یا تصاویر خود را در نرم افزار مومنتس ذخیره کنند و یا در صفحه دسکتاپ خود برای آن ها یک پوشه جدید بسازند . این سازنده اعلام کرده که در تاریخ هفدهم تیر ماه آلبوم های تصاویر کاربران را از نرم افزار اصلی خود پاک می کند . سال گذشته شایعه هایی مبنی بر این امر منتشر شد که فیس بوک به منظور افزایش تعداد کاربران نرم افزار مومنتس می خواهد چنین ترفندی را اجرا کند از این رو به کاربران توصیه می شود که نرم افزار جدید را برای حفظ تصاویر خود از اپ استور دریافت کنند . 

این ابزار ارتباطی اطلاعات مرتبط با این رویکرد جدید را از طریق ایمیل به کاربران منتقل می کند . در این ایمیل ها به کاربران گفته شده که در صورت عدم تمایل به نصب مومنتس می توانند مستقیما تصاویر خود را به یک رایانه شخصی انتقال دهند . در گذشته هم اتفاقات مشابهی رخ داده بود به طور مثال در سال 2014 این سازنده قابلیت چت را از نرم افزار اصلی خود پاک کرد و کاربران را مجبور ساخت تا اپلیکیشن مسنجر را نصب کنند . کاربرانی که مقاومت کردند توانستند از قابلیت چت وب سایت فیس بوک گوشی های خود استفاده کنند اگرچه که این کانال ارتباطی نیز در این ماه مسدود می شود .

نرم افزار رایگان مومنتس برای کاربران پلت فرم های اندروید و iOS عرضه شده است . این نرم افزار می تواند تصاویر را بر مبنای اشخاصی که در آن ها هستند و همچنین تاریخ گرفته شدن عکس به طور خودکار دسته بندی کند . به طور مثال تصاویری که از شما و دوستانتان در یک رویداد گرفته شده در یک آلبوم مومنتس ذخیره می شود . 

فیس بوک از سال 2012 آپشن تصاویر همگام سازی شده را در اختیار کاربران پلت فرم iOS گذاشت . این قابلیت اختیاری که در تاریخ ذکر شده حذف می گردد ، کاربران را قادر می سازد تا تصاویر خود را در آلبوم های خصوصی این شبکه اجتماعی ذخیره کنند . این آلبوم در نرم افزار Synced و در نسخه دسکتاپ فیس بوک Synced from Phone نام دارد . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر