3 نوع راه‌حل با استفاده از "شیشه‌های هوشمند" برای جایگزینی با پرده‌های الکترونیکی

3 نوع راه‌حل با استفاده از "شیشه‌های هوشمند" برای جایگزینی با پرده‌های الکترونیکی


پنجره‌های بزرگ با شیشه‌های شفاف همیشه ظاهری زیبا به خانه و محیط ساختمان می‌بخشند. همه از فضایی که با باز گذاشتن پنجره‌های ساختمان برای ساختمان ایجاد می‌شود لذت می‌برند؛ اما باید امنیت را هم در نظر گرفت، علارغم آنچه گفته شد این پنجره‌ها از نظر امنیت در سطح پایینی قرار دارند.

علاوه بر موضوع امنیت و حریم شخصی، در صورتی که از پنجره بدون پوشش استفاده شود، مقدار زیادی انرژی به هدر خواهد رفت. درست است که پنجره‌های بدون پوشش در فصل زمستان قادرند با انتقال دادن نور خورشید به فضای داخل، محیط داخل را با گرمای مجانی خورشید گرم کنند؛ اما همین موضوع در فصل تابستان باعث گرم شدن محیط داخلی می‌شود که اصلاً مطلوب نیست. علاوه بر این باید دانست که با استفاده‌کردن از چند نوع دستگاه سرمایشی نمی‌توان این گرما را مهار کرد و این یعنی باز هم هدر دادن انرژی!
یک راه ساده پیش‌رو، می‌تواند استفاده کردن از پرده باشد، حتی می‌توان از مدل‌های پرده‌ی الکترونیکی استفاده کرد، پرده‌هایی که وضعیت آن‌ها از راه دور قابل تنظیم و کنترل هستند؛ اما بسیاری از افراد پنجره‌های بزرگ را به این علت دوست دارند که برای آن‌ها امکان لذت بردن از فضای بیرون را از داخل ساختمان فراهم می‌کند.راه‌حل این مشکل، "شیشه‌های هوشمند" هستند. در ادامه 3 مدل از این نوع شیشه‌ها معرفی شده‌اند. به علاوه در هر سه‌ی این روش‌ها، هدف تامین امنیت و حریم شخصی به همراه هدرندادن انرژی مد نظر بوده است.

SmartTint-Electronic-Window-Shades
راه‌حل اول، پروژه‌ی SONTE
در این راه‌حل از پوشش مجهز به قابلیت اتصال به شبکه‌ به کمک سرویس وای‌فای استفاده شده است. علاوه بر این نصب این پوشش بر روی پنجره بسیار راحت است. هیچ نیازی به پرده‌ی الکترونیکی در این مدل نیست. کنترل و تنظیم وضعیت این پوشش با اتصال آن به برنامه‌ی کنترلی موبایل، از طریق اتصال وای‌فای امکان‌پذیر است.برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت باید به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه کرد.


راه‌حل دوم، پوشش هوشمند
این پوشش را، مثل مدل قبلی می‌توان برای هر پنجره‌ای، چه قدیمی و چه جدید، استفاده کرد. پس از اینکه این پوشش بر روی پنجره‌ای نصب شد، می‌توان وضعیت آن را، تنها با فشار دادن دکمه‌ای و یا به کمک برنامه‌ی اجرایی بر روی موبایل که برای کنترل و تنظیم این پوشش ارائه شده است، از حالت شفاف به حالت مات و یا برعکس تغییر داد. این نوع پوشش مطابق با حالت قبل، به صورت اتوماتیک به سطح شیشه می‌چسبد.قیمت این مدل 159 دلار است.


راه‌حل سوم، پوشش نامرئی
این مدل گران‌قیمت‌ترین مدل است؛ چراکه در این روش پنجره‌های فعلی در معماری ساختمان با شیشه‌های جدید تعویض می‌شوند. این پوشش در رنگ‌های مختلفی عرضه شده است. علاوه بر این، این پوشش عایق صوتی است؛ به این معنی که قادر است فشار صوتی ناشی از منبع صدا را کاهش دهد. قیمت این مدل متغیر است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر