توقف احتمالی عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در پکن !

توقف احتمالی عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در پکن !

به دلیل تخلفات بیش از حد در زمینه حقوق انحصاری ؟؟؟

دیروز ژورنال وال استریت به نقل از سازمان حقوق انحصاری پکن اعلام کرد که اپل در ساخت آیفون 6 و آیفون 6 پلاس حق انحصاری پتنت یک موبایل ساز چینی را نقض کرده است و به همین دلیل باید فروش این گوشی هوشمند را در پکن متوقف سازد .

این سازنده چینی شنزن باییلی ( Shenzhen Baili ) نام دارد و ادعا کرده که اپل در طراحی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بدون اجازه از طراحی یکی از محصولات این شرکت ( گوشی 100C ) استفاده کرده است . سازمان حقوق انحصاری پکن در این زمینه گفته است که دو گوشی یاد شده با هم تفاوت دارند اما این تفاوت ها از دید کاربران عادی قابل تشخیص نیستند اگرچه که اپل این ادعا را رد کرده و گفته است که همچنان به فروش آیفون های خود در پکن و چین ادامه می دهد ؛ البته این تصمیم گیری عواقبی را نیز برای این سازنده داشته است به این نحو که گوشی ساز بزرگ مجبور می باشد که دیگر خدمات iTunes Movies و iBookstore را در چین ارائه نکند و همچنین از چند ماه آینده حق نام گذاری آیفون را نیز از دست می دهد . 

چین برای آینده اپل اهمیت زیادی دارد . تیم کوک ، مدیر عامل اپل ، و تعدادی از مدیران این شرکت چند بار در نمایشگاه WWDC keynote که اوایل این هفته برگزار شد ، با بردن نام این کشور بر اهمیت آن تاکید کردند . 

گوشی 100C شنزن باییلی

منبع خبر: theverge

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر