شرکت سازنده ی بازی محبوب کلش آف کلنز واگذار می شود!

شرکت سازنده ی بازی محبوب کلش آف کلنز واگذار می شود!

خبری منتشر شده است که شرکت سوپرسل را قرار است با قیمت 8.57 بیلیون دلار به شرکت تنسنت (Tencent) واگذار کنند. تنسنت، که یکی از شرکت های بزرگ چینی در زمینه ی سرگرمی های موبایل محسوب می شود، امیدوار است که سوپرسل به سرنوشت اخیر خود دچار نشود.

سوپرسل (Supercell)، یک شرکت موفق در زمینه ی تولید بازی های موبایلی است که اگرچه در فنلاند قرار دارد، بخشی از یک شرکت بزرگ چینی با نام سافت بانک (Softbank) می باشد. برخی از بازی های مشهور و موفق تولید شده توسط سوپرسل، عبارتند از:

  1. Hay Day (هِی دِی)
  2. Clash of Clans (کلَش آف کِلنز)
  3. Boom Beach (بوم بیچ)
  4. Clash Royale (کلَش رویال)

حال خبری منتشر شده است که شرکت سوپرسل را قرار است با قیمت 8.57 بیلیون دلار به شرکت تنسنت (Tencent) واگذار کنند. تنسنت، که یکی از شرکت های بزرگ چینی در زمینه ی سرگرمی های موبایل محسوب می شود، امیدوار است که سوپرسل به سرنوشت اخیر خود دچار نشود.

در سال 2012، زینگا (Zynga)، شرکت OMGPOP (سازنده ی بازی Draw Something) را با قیمت 180 میلیون دلار خریداری نمود. متاسفانه بازی درا سامتینگ تا آن زمان به نهایت شهرت خود رسیده بود و دیگر قله ای برای فتح نداشت! بنابراین شرکت زینگا در این معامله شکست سختی خورد.

در سال گذشته نیز، شرکت بازی سازی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، شرکت کینگ (King) سازنده ی بازی محبوب کندی کراش (Candy Crush) را با قیمت 5.9 بیلیون دلار خریداری نمود که این معامله، یکی از معامله های پر سود در دنیای تجارت بازی محسوب می شود.

چیزی که می خواهم عرض کنم این است که تجارت بازی های موبایلی فوق ستاره، مسئله ی حساسی است، امّا اگر به درستی انجام بگیرد، می تواند فوق العاده سودآور باشد. در این میان، بازی هایی که جنبه ی اعتیاد به آنها بالا می باشد، علاوه بر محبوبیت عمومی، می توانند گزینه های بی ثباتی به شمار روند. شرکت تنسنت هم امیدوار است با خرید شرکت سوپرسل، موفقیت و محبوبیت بیشتری کسب کند؛ در این رابطه فقط می توان گفت که زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد!

منبع خبر: phonearena و arstechnica

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر