آیا سیستم‌عامل جدید هوآوی طرفداری خواهد داشت؟

آیا سیستم‌عامل جدید هوآوی طرفداری خواهد داشت؟

شنیده‌ می‌شود که هوآوی در حال توسعه سیستم‌عامل موبایل مخصوص به خود است. با شنیدن این خبر سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است: چه کسی از این سیستم‌عامل استفاده خواهد کرد؟

هوآوی مدت‌هاست که دیگر یک برند ناشناخته چینی نیست. این شرکت طی سال‌های گذشته توانسته است با تولید محصولات مقرون به صرفه و کارآمد، جای خود را در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کند. طبق گزارش اخیر IDC در مورد فروش گوشی‌های موبایل در سه ماهه اول سال 2016، این شرکت چینی پس از سامسونگ و اپل در رده سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارد.

هوآوی اکنون که جای پای خود را محکم کرده، به فکر بهبود و پیشرفت است. اخیرا این شرکت ابیگل برادی، طراح سابق شرکت اپل، را استخدام کرده تا تنوعی به رابط کاربری اندروید گوشی‌های خود، ،EMUI بدهد. علاوه بر این خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که هوآوی در حال توسعه سیستم‌عاملی مخصوص گوشی‌های موبایل است.

در اخبار آمده که این سیستم‌عامل قرار است یک ذخیره احتمالی برای زمانی باشد که گوگل از ارائه سیستم‌عامل خود به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سر باز زند. تیمی که روی این سیستم‌عامل کار‌ می‌کند در اسکاندیناوی مستقر است و مجموعه‌ای از کارمندان سابق نوکیا آن را تشکیل می‌دهند. البته گفته می‌شود که هنوز تولید این سیستم‌عامل در ابتدای راه است.

اولین چیزی که با شنیدن این خبر ممکن است به ذهن شما برسد این است که من به سیستم‌عامل دیگری نیاز ندارم! و تقریبا حق با شماست. سیستم‌عامل جدید بدون اکوسیستمی شامل اپلیکیشین‌های پرشمار بی‌شک نمی‌تواند مقابل اندروید و آی‌او‌اس قد علم کند. تنها نکته‌ای که می‌تواند توجیه‌کننده اقدام هوآوی باشد همان «ذخیره احتمالی» بودن این سیستم‌عامل است.

با تمام این حرف‌ها گوگل هیچ نشانه‌ای نشان نداده است مبنی بر این که می‌خواهد اندروید را از دست تولیدکنندگان خارج کند. این شرکت همواره با تولیدکنندگان مختلف برای ساخت سری نکسوس خود همکاری می‌کند و اکنون صدها برند تلفن همراه در دنیا وجود دارند که به پشتوانه سیستم‌عامل اندروید محصولاتشان را تولید می‌کنند.

با این حال به نظر می‌رسد تصمیم هوآوی برای چنین چالشی چندان درست نباشد. این شرکت بهتر است سعی کند محصولات اندرویدی بهتری تولید کند تا گوگل نیز همچنان به همکاری با آن رغبت داشته باشد. یکی از کارهایی که شاید گوگل را به این مسئله ترغیب کند همین بهبود رابط کاربری اندروید است.

نمی‌توان گفت که هیچ سیستم‌عامل بهتری از سیستم‌عامل‌های فعلی نمی‌توان ساخت، اما توسعه یک سیستم‌عامل از ترس توقف عرضه سیستم‌عاملی دیگر نمی‌تواند تصمیمی منطقی باشد. شما در این مورد چه نظری دارید؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر