چگونه در آفیس 2016 معادله ریاضی بنویسیم؟

چگونه در آفیس 2016 معادله ریاضی بنویسیم؟

نوشتن معادلات ریاضی در آفیس ورد کار بسیار دشواری است اما با ابزارهای جدیدی که در آفیس 2016 موجود می باشند این کار بسیار ساده شده است فقط کافی است که با این ابزارها آشنایی داشته باشیم

اگر تا به حال مجبور شده اید که در آفیس ورد به صورت دستی فرمول ها را وارد کنید می دانید که این کار اصلا ساده نیست. کاراکترهای خاص و پیچیدگی قالب بندی مناسب می تواند کار را بسیار دشوار کند. خوشبختانه مایکروسافت 2016 ابزارهایی ارائه داده است که زندگی را بسیار برای شما ساده تر می کند. 
اگر با دستیارهایی که در آفیس وجود دارند آشنایی داشته باشید، نوشتن حتی دشوار ترین و پیچیده ترین معادلات نیز برای شما ساده می شوند. فقط کافی است از قابلیت های پیش رو باخبر باشید. 

1-    استفاده از معادلات موجود 
معادلات خاص ریاضی وجود دارند که کاربران آفیس هرچند وقت یک بار به آن ها نیاز پیدا می کنند، در نتیجه مایکروسافت تصمیم گرفته است که در زمان همه صرفه جویی کرده و بسیاری از آن ها را به صورت پیش فرض در ورد قرار داده است. 

 


برای دسترسی به این معادلات کافی است به قسمت Symbols در تب Insert بروید. روی Equation کلیک کنید و یکی از مثال ها را انتخاب کنید. 

 


وقتی که معادله روی صفحه شما نمایان شد، از فلش موجود در سمت راست می توانید معادله را از حالت ساده به پیشرفته تغییر دهید. جعبه موجود در سمت راست معادله یک " اهرم" است که کشیدن معادله را به قسمتی که می خواهید، بدون این که معادله تغییر کند انجام می دهد. 

همچنین می توانید با هایلایت کردن بعضی از مقادیر و تایپ کردن مقدار مورد نظر معادله را ویرایش کنید. وقتی که این کار را کردید می توانید گزینه  Save as New Equation را انتخاب کنید تا فرمول را برای استفاده در آینده ذخیره کنید. 


همچنین می توانید از طریق گزینه  More Equations from Office.com در Equations معادله مورد نظر خود را بیابید. تا وقتی که به اینترنت متصل باشید، به صورت خودکار معادلات از پیش نوشته شده آنلاین ، از معادلات نسبتا ساده مثل معادلات ضرب ، تا فرمول های سخت تر مثل توابع گاما را به شما پیشنهاد می دهد. 

 

2-    نوشتن معادلات به صورت دستی
برای نوشتن معادلات به صورت دستی، به قسمت Symbols در تب Insert بروید و روی خود گزینه Equation کلیک کنید. 

 


میانبر برای نوشتن معادله =+ALTمی باشد. وقتی که می خواهید به صورت دستی معادله را وارد کنید، نوار به بخش Equation Tools در تب Design تغییر می یابد و به شما امکان دسترسی به تعدادی از سمبل ها و ساختارها را می دهد. شما همچنین می توانید از کدهای ASCII یا حتی نقشه کاراکترها استفاده کنید. 
وقتی که در این حالت هستید، ورودی از صفحه کلید شما به صورت پیش فرض به حالت متن ریاضی ایتالیک تبدیل می شود. اگر نمی خواهید این اتفاق برای شما بیوفتد، از تغییر وضعیت  Normal Text در بخش Tools استفاده کنید. 

 


وقتی که معادله مورد نظر خود را نوشتید، می توانید از ابزارهای فرمت متن استاندارد در ورد برای ویرایش ظاهر آن استفاده کنید. البته تغییر سبک حروف خیلی تاثیری نخواهد داشت- فقط فونت های مخصوص ریاضی همه کاراکترهای لازم را پشتیبانی می کند. البته شما می توانید اندازه و رنگ متن را به حالت عادی تبدیل کنید. 
اگر معادله شما به گونه ای است که می خواهید از آن چندین بار استفاده کنید، بهتر است آن را ذخیره کنید تا مجبور نباشید که هربار آن را با دست بنویسید. برای این کار روی فلش رو به پایین در قسمت سمت راست معادله کلیک کرده و گزینه Save as New Equation را انتخاب کنید. 


پنجره ذخیره که باز می شود، برای روشن سازی بیشتر است، اما به فلش رو به پایین Options توجه کنید. چرا که به شما اجازه می دهد تا قید کنید که هرگاه از معادله استفاده کردید، آن را در یک پاراگراف جدید یا حتی صفحه جدید نمایش دهد. دو گزینه بعدی برای هر فرمولی که می نویسید مناسب نیست ولی در بعضی از موقعیت ها به کارتان می آیند و در زمان شما صرفه جویی می کنند. 

3-    ترسیم معادله با قلم
آفیس 2016 همچنین به شما اجازه می دهد که معادلات را به صورت دستی بنویسید، می توانید از موس و یا یک رابط دیگر استفاده کنیدو اگر می خواهید از این روش استفاده کنید، اول با   Windows Ink آشنایی کامل پیدا کنید. 
وقتی که شروع کردید، به قسمت Symbols در تب Insert بروید و از Equation استفاده کنید. برای باز کردن رابط ترسیم گزینه  Ink Equation را انتخاب کنید. 

 


رابط ترسیم شامل فضایی برای نوشتن و یک جعبه پیش نمایش است که به شما نشان می دهد معادله شما روی صفحه به چه شکلی نمایش داده می شود می باشد که به شما این امکان را می دهد که پیش از قراردادن معادله در متن خود آن را ویرایش کنید. شما همچنین می فهمید که ویندوز اینک (Windows Ink) می تواند دست خط شما را خیلی دقیق بخواند. 


پیش از انجام هرگونه ویرایش معادله خود را کامل بنویسید. ویندوز اینک به اندازه کافی هوشمند هست در نتیجه اگر در فهم بعضی از کاراکترهایی که می نویسید مشکل پیدا کند، پس از این که معادله را کامل نوشتید آن را به صورت خودکار تصحیح می کند. 
اگر باید حتما معادله خود را خیلی دقیق تنظیم کنید، دو ابزار در دسترس شماست. اولی  Erase یا پاک کن است که کاراکترها و یا سمبل ها را دانه به دانه پاک می کند. 


همچنین می توانید از Select and Correct برای تغییر مکان یک عنصر معادله خود، به جای پاک کردن آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار، در پایین پنجره آن را انتخاب کنید و از مکان نما برای تغییر مکان و کشیدن سمبل یا کاراکتر تا جایی که قرمز شود استفاده کنید. 


سپس به شما گزینه هایی برای جایگزین ها داده می شود که باید از بین آن ها انتخاب کنید. اگر کاراکتر مورد نظر شما در لیست وجود نداشته باشد، باید دوباره آن را ترسیم کنید. 


وقتی که معادله شما آماده شد، فقط کافی است روی گزینه Insert کلیک کنید تا به متن شما اضافه شود. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر