کراپ در فتوشاپ با استفاده از shapes

کراپ در فتوشاپ با استفاده از shapes

یکی از ابزارهای مفید در فتوشاپ Clipping Mask است. شما می توانید از این ابزار برای ایجاد فریم تصاویر استفاده کنید و فقط بخشی از تصویر را که می خواهید، نمایش دهید.

این ابزار می تواند راه خوبی برای برش(کراپ) تصویر در پروژه فتوشاپ‌تان - بدون کراپ تصویر واقعی - باشد. اولین قدم این است که شکل انتخابی‌تان را ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از ابزار اشکال(Shapes ) فتوشاپ است که در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد.

شما می توانید مستطیل، بیضی، مستطیل گوشه گرد، یا چند ضلعی را انتخاب کنید، و یا یک شکل اختصاصی را ایجاد کنید.در این آموزش، ما از بیضی استفاده می‌کنیم. پس از انتخاب شکل، می توانید آن را به دو روش بکشید. شما می توانید مکان نما را در سراسر ناحیه فضای کاری  بکشید تا بیضی ایجاد شود.

اگر شیفت را نگه داریم باعث می‌شود که در هنگام استفاده از بیضی، یک دایره ایجاد کنیم و یا در هنگام استفاده از مستطیل، یک مربع ایجاد کنیم. روش دیگر اینکه می‌توانید در هر نقطه از فضای کاری کلیک کنید و ابعاد دقیق شکل‌تان را آن‌طور که می خواهید ایجاد کنید.


در اینجا دایره سیاه انتخاب شده چون به راحتی در فضای کاری قابل مشاهده است. رنگ شکل انتخابی به این خاطر مهم است که شما می توانید شکل را ببینید حتی اگر به طور کامل با تصویر پوشانده شده باشد.


بعد باید تصویرتان را قرار دهید. برای این کار به مسیر File > Place Embedded بروید و به محل ذخیره فایل بر روی کامپیوترتان بروید.اگر به جای copy/paste از این روش استفاده کنید، می‌توانید تصویر را در فتوشاپ -بدون ایجاد تغییرات غیر قابل برگشت به فایل اصلی- دستکاری کنید.

 

با زدن اینتر لایه ای جدید روی فضای کاری‌تان ایجاد می‌شود.


برای این که مطمئن شوید تصویرتان تمام دایره را دربرمی‌گیرد، راست کلیک کنید و “Free Transform” را انتخاب کنید. 


خطوط موربی را در سراسر تصویر می‌بینید. در حالی که برای حفظ تناسب ابعاد، شیفت را پایین نگه داشته‌اید، تصویر را از یک گوشه بکشید، و تا زمانی که دایره را بپوشاند آن‌را بزرگ کنید.


سپس به پنل لایه‌ها بروید، بر روی لایه تصویر راست کلیک کنید و Create Clipping Mask  را انتخاب کنید.


در این لحظه مرزهای تصویر به شکل دایره در می‌آید. شما می توانید شکل خود را به اطراف حرکت دهید، با ابزار Free Transform آن را بزرگتر یا کوچکتر کنید ، و تنها بخش دقیقی از تصویر را که می خواهید، نمایش دهید.

 

منبع خبر: makeuseof

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر