کمپانی گارمین "Garmin" راداری برای دوچرخه طراحی و پیاده‌سازی کرده است که دوچرخه‌سوار را از وضعیت ترافیک پشت سر او در جاده مطلع می‌سازد.

کمپانی گارمین "Garmin" راداری برای دوچرخه طراحی و پیاده‌سازی کرده است که دوچرخه‌سوار را از وضعیت ترافیک پشت سر او در جاده مطلع می‌سازد.


گارمین شرکت اصلی از بین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی ساخت و تولید دستگاه‌های موقعیت‌یابی جهانی در آمریکا کار می‌کنند. سال گذشته نسخه‌ی پیش‌ نمایشی راداری را  به بازار عرضه شد و اما اکنون نسخه‌ی نهایی این محصول نسبت به نسخه‌ی سال پیش تفاوت چندانی، از نظر ویژگی‌های کاربردی و عملکردی ندارد.

این سیستم از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش اول یک فرستنده‌ی نور است که روی صندلی دوچرخه ،رو به پشت دوچرخه، سوار شده است و بخش دوم هم واحد نمایش رادار است که روی فرمان دوچرخه، در قسمت جلویی، قرار می‌گیرد. زمانی که اتومبیل یا وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری از پشت به دوچرخه نزدیک می‌شود، مرکز رادار پشتی از وجود آن مطلع می‌شود؛ البته این وسیله‌ی نقلیه باید در فاصله‌ی حداکثری 140 متری از دوچرخه باشد در غیر این صورت رادار از وجود آن اطلاع نخواهد یافت. سپس این اطلاعات دریافت شده توسط نمایشگر جلویی به صورت نور به دوچرخه‌سوار نشان داده می‌شود.

garmin-varia-2
در نسخه‌ی پیشین زمانی که وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری از پشت به دوچرخه نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، چراغ‌های پشتی دوچرخه با سرعت بیشتری چشمک می‌زدند و به این ترتیب احتمال جلب شدن توجه راننده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پشتی به دوچرخه‌سوار و دوچرخه بیشتر می‌شد. در مدل بروزشده‌ی نسخه‌ی پیشین در صورتی که وسیله‌ی نقلیه‌ای از پشت به دوچرخه و دوچرخه‌سوار به حدی نزدیک شود که فاصله‌ی آنها از 15 متر کمتر باشد، آژیر هشداری شروع به زنگ زدن می‌کند و البته چشمک زدن چراغ‌های پشتی، مثل آنچه در نسخه‌ی قبلی تعبیه شده بود، در نسخه‌ی جدید هنوز پا بر جاست. البته در نسخه‌ی بروزشده، در این وضعیت، چراغ‌های جلویی دوچرخه هم با شدت بیشتری روشن می‌شوند.
البته قابلیت همگام شدن این رادار با کامپیوتر مخصوص دوچرخه، طراحی و پیاده‌سازی شده توسط همین شرکت، هم وجود دارد. به این ترتیب کارایی این رادار افزایش می‌یابد به طوری که قادر است تا 8 وسیله‌ی نقلیه واقع در پشت دوچرخه را کنترل کند. به این ترتیب اطلاعاتی راجع به سرعت هر کدام از آنها به همراه میزان خطرناک بودن هر کدام برای دوچرخه در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌گیرد. کل این بسته به قیمت 240 دلار یعنی تقریباً 7100000 ریال به بازار عرضه شده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر