چطور سیم کارت آیفون خود را برای امنیت بیشتر قفل کنیم؟

چطور سیم کارت آیفون خود را برای امنیت بیشتر قفل کنیم؟

اگر سیم کارت آیفون خود را قفل کنید، یک لایه امنیتی دیگر ایجاد کرده‌اید، یعنی حتی اگر کسی بتواند به گوشی شما دسترسی پیدا کند، هنوز هم نمی‌تواند از آن برای تماس، فرستادن متن، و یا دسترسی به اطلاعاتتان استفاده کند.

قفل سیم کارت تلفن مفهوم جدیدی نیست. بلکه یکی از ویژگی های اصلی امنیتی در همه گوشی ها، از جمله اندروید است. هرچند قفل سیم کارت از دزدیده شدن گوشیتان جلوگیری نمی‌کند، اما حداقل می دانید که دزدان نمی‌توانند از گوشی یا داده های ارزشمندتان استفاده کنند.


بسیاری از کاربران آیفون از طریقه قفل کردن سیم کارتشان آگاه نیستند. بنابراین نشان می‌دهیم که چگونه سیم کارت آیفونشان را قفل کنند. 


روش قفل کردن سیم کارت آیفون:


ابتدا به این مسیر بروید:  setting>phone>SIM PIN


سپس روی SIM PIN بزنید تا فعال شود.


برای سیم کارتتان یک PIN  پیش فرض تنظیم شده است که برای انواع سیم کارت‌ها متفاوت است.این  پین برای اپراتور Sprint و T-Mobile،کد 1234 ، و برای AT & T و Verizon،کد 1111 است. اگر این کدها را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم کارت شما غیر فعال خواهد شد.


وقتی کد درست را وارد کردید، SIM PIN شما فعال خواهد شد.اما بهتر است که این کد را تغییر دهید. برای این کار روی Change PIN بزنید.ابتدا PIN فعلی (1111 یا 1234) را وارد کنید.سپس پین جدید را وارد کنید.


بعد، گوشی خود را ری-استارت کنید.هم اکنون باید اعلانی با این مضمون دریافت کنید که سیم کارت شما قفل شده است. اگر روی OK بزنید، سیم کارتتان به طور موقت غیرقابل دسترس می‌شود، تا زمانی که گوشیتان دوباره اعلان دهد که قفلش را باز کنید، مثلأ اگر سعی کنید تماس بگیرید یا به کسی پیام دهید، این اعلان دوباره روی صفحه نمایش داده می‌شود. با زدن روی unlock می‌توانید پین سیم کارتتان را وارد کنید.


توجه داشته باشید که اگر SIM PIN را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم کارت شما غیر فعال خواهد شد و باید با  شرکت خدماتی تلفن همراهتان تماس بگیرید تا یک پین جدید به شما بدهد.

 

منبع خبر: howtogeek

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر