انقلاب موبایلی گوگل، با وب سایت هایی که با موبایل سازگاری ندارند برخورد می کند

انقلاب موبایلی گوگل، با وب سایت هایی که با موبایل سازگاری ندارند برخورد می کند


صحت ترس هایی که از تاثیر منفی آخرین به روز رسانی در الگوریتم رتبه بندی وب سایت ها بر روی وب سایت های شرکت های بزرگ وجود داشت توسط گزارشی جدید از Adobe تایید شد. گزارش واحد دیجیتال Adobe – Q2 2015 رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال نگاهی به فعالیت مشتریان بر روی وب سایت های مربوط به برند ها از نیمه ی دوم 2014 تا نیمه ی دوم 2015 انداخته است.


فعالیت گوگل که با نام انقلاب آخر زمان گوگل (Google’s Mobilegeddon) نامیده می شود در 21 آوریل امسال صورت گرفت درست زمانی که گوگل به وب سایت هایی که با دستگاه های قابل حمل سازگاری داشتند، برتری می داد. طبق گزارش Adobe از آن موقع تا کنون، ترافیک بازدید از سایت هایی که دارای این ویژگی نیستند به میزان 10 درصد کاهش یافته است.
از دست دادن این ترافیک شرکت های بزرگ را مجبور ساخته است تا نرخ جستجوی موبایل ها را به میزان هر کلیک 16 درصد بیشتر بالا ببرند در حالی که نرخ کلیک با واسطه (click-through-rate) در مدت زمان مشابه به میزان 9 درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر، شرکت های بزرگ مبلغ بیشتری را در ازای تعداد کلیک های کمتر می پردازند.
با این وجود گوگل دلایل خوبی برای پر رنگ کردن اهمیت وب سایت های سازگار با دستگاه های قابل حمل دارد. انتظار می رود میزان ترافیکی که از سوی دستگاه های موبایل متوجه وب سایت هاست، در 18 ماه آینده از دستگاه های لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی پیشی بگیرد. به بیان دیگر ترافیک موبایل برای وب سایت های شرکت های بزرگ کمتر سودمند خواهد بود. گزارش Adobe نشان داد که بازدید کنندگانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند کمتر به جستجو می پردازند در نتیجه در آمدی که برای گوگل از بازدید به این صورت حاصل می شود بسیار کمتر از درآمدی است که از بازدید های دارندگان PC ها بدست می آید. گوگل قصد دارد تا وب سایت ها را مجبور سازد تا با سازگار ساختن وب سایت خود با دستگاه های قابل حمل این آمار بازدید را بالاتر برده و در نتیجه درآمد بیشتری را کسب نماید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر