ویژگی های کیبوردهای ویندوز 10

ویژگی های کیبوردهای ویندوز 10


در هر سیستم عاملی مهم ترین بخش انتقال داده ی آن کیبورد است.از زمانی که گوشی های لمسی وارد بازار تکنولوژی شدند،طراحی کیبورد که مهم ترین بخش هر گوشی هوشمند است که همیشه با حساسیت هایی همراه بوده است،زیرا مهم ترین بخش ورودی یا input است.

 

مایکروسافت هم زمان با ارائه ی ویندوز 7 و 8 خود کیبوردهایی را طراحی و عرضه کرد که در زمان خود سریع ترین و دقیق ترین کیبورد محسوب می شدند.اما آن سرعت دقت برای آن زمان خوب محسوب میشد نه در این سال ها که کاربران به دنبال سرعت ،دقت بیشتر و کارایی آسان هستند.در ویندوز 8.1 سرعت بیشتر شد حتی با یک ضربه ی کوچک حروف ثبت می شدند.مایکروسافت با عرضه ی ویندوز 8.1 ،بیش از قبل سرعت و طراحی مناسب و آسان کیبوردش را به رخ کاربران کشید.اما سوال این روزها این است که آیا طراحی کیبورد ویندوز 10 متفاوت خواهد بود؟

گفته حاکی از این است که به احتمال قوی این کیبورها بسیار سریع تر و دقیق تر از نسخه های قبلی خواهند بود.کاربران امیدوارند بی نظمی نسبی این کیبوردها در ویندوز 10 تصحیح شده باشد.

برخی از ویژگی های کیبوردهای ویندوز10 :

البته باید گفت این کیبورد ویژگی ممتاز و برجسته ای نسبته به کیبوردهای آندروی و ios ندارد و مایکروسافت در این زمینه طراحی و تغییر ویژه ا ی انجام نداده است فقط کاربری کیبوردهای قبلی خود را بهبود داده است.

ورودی صوتی

در نسخه ی ویندوز 10 گوشی های همراه،گزینه ی صوتی در قسمت صفحه کیبورد تعبیه شده است.بنابراین کاربران می توانند به ایمیل ،پیام ها ی دوستان یا هر مخاطب دیگری به راحتی،حتی بدون تایپ کردن با سرعت پاسخ دهند.ظاهرا در طراحی جدید مایکروسافت کیبوردهایش را یکپارچه تر و کاربردی تر کرده است.

GoodnaturedMarriedIndianhare

 

تایپ با کشیدن حروف

قبلا در کیبوردهای گوگل و آندروید قابلیت ثبت حروف با کشیدن روی صفحه تعبیه شده بود و حالا مایکروسافت در کیبورد جدید خود از این ویژگی استفاده کرده است.در تصویر متحرک زیر می توانید آنچه روی می دهد را ببینید.

CleanTerribleCoyote

 

آیکون های ایموجی جدید
آیکون های ایموجی در ویندوزفون ها ،اگر بخواهیم با آندروید مقایسه کنیم شکل خوب و جذابی نداشته اند.ظاهرا مایکروسافت در ویندوز 10 تغییراتی در این بخش یعنی ایموجی ها داده است.

HastyImpureGrub

 

تغییر زبان

ظاهرا تغیر دادن زبان در کیبورد ویندوز 10 سریع تر و بهتر از قبل شده است.

 

SatisfiedSmoothCod

 


این ویژگی های جدید به طور کامل هم زمان با ارائه ی ویندوز 10 در 30 جولای؛هفتم مرداد ماه مشخص می شود و باید دید مایکروسافت تا چه اندازه در راضی کردن کاربران موفق خواهد بود.
به هر حال این کیبورد نسبت به نمونه های قبلی خود بهتر شده است و طراحی با ظرافت تری دارد.اما باید یادآوری کرد که این کیبوردها نوآوری قابل توجهی ندارند.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر