اپلیکیشن امنیتی Saip حمله تروریستی در فرانسه را با تأخیر اعلام کرد!

fbehzad2-40.jpg

اپلیکیشنی که دولت فرانسه برای اعلام حوادث تروریستی به مردم ساخته بود از کار افتاد و پس از چند ساعت که حمله کامیون اتفاق افتاد هشدار داد

بعد از ضعف اپلیکیشن saip در اعلام حمله کامیون تروریست‌ها در نیس، دولت فرانسه قول داد مشکلات این برنامه جدید گوشی‌های هوشمند را که برای هشدار حملات تروریستی طراحی شده رفع کند.


اپلیکیشن Saip  پس از حملات تروریستی ماه نوامبر گذشته ایجاد شد و ماه گذشته درست قبل از مسابقات فوتبال یورو 2016 در سراسر پاریس عرضه شد.

این برنامه قرار است اگر بمب‌گذاری، تیراندازی و دیگر حملات تروریستی اتفاق بیافتد، به مردم هشدار دهد و به آن‌ها اطلاعات و مشاوره مستقیم دهد.

هنگامی که راننده کامیون تروریست‌ها با سرعت زیاد به سمت جمعیتی در ساحل زیبای نیس آمده‌است، 80 نفر را کشته و صدها نفر دیگر را زخمی کرده‌است، اما اپلیکیشن saip تقریبأ بعد از سه ساعت تأخیر، این حمله را اعلام کرده‌است.


حدس ها و شایعات نادرستی راجع به ارتباط تأخیر اپلیکیشن saip و تیراندازی و گروگان‌گیری کامیون تروریستی نیس، در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر دیده می‌شود.


وزارت كشور فرانسه گفت اطلاعات اپلیکیشن saip خیلی دیر ارسال شده بود و برای رفع این ضعف اقدامات سریعی انجام خواهد داد تا دوباره اشتباهی رخ ندهد.

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر