اندروید نوقا در صورت وجود بدافزارها بوت نمی شود !

اندروید نوقا در صورت وجود بدافزارها بوت نمی شود !

یکی از ویژگی های پلت فرم اندروید نوقا حساسیت آن برای درست بوت شدن می باشد .

این ویژگی باعث می شود که بدافزارها سخت تر بتوانند در تبلت ها یا گوشی های اندروید مخفی شوند اگرچه که وجود اطلاعات معیوب یا بوت لودرهای اصلاح شده نیز از بوت شدن این پلت فرم جلوگیری می کند .

بوت شدن به گونه صحیح در اندروید برای اولین بار به عنوان بخشی از پلت فرم اندروید کیت کت 4.4 ارائه شد اگرچه که گوگل این ویژگی را در نوقا به صورت یک الزام ثبت کرده تا دامنه توانایی بدافزارها به حداقل میزان ممکن برسد . ارائه این قابلیت یک حرکت مثبت است زیرا کاربر در صورت نفوذ یک بدافزار به دستگاه و ایجاد تغییرات ریشه ای در فایل های حساس کرنل مطلع می گردد . این ویژگی همچنین یک قابلیت اصلاح خطا را نیز دارد که می تواند بدون دخالت کاربر برخی از مشکلات ایجاد شده در پلت فرم را برطرف سازد .

هر ابزاری نقاط ضعف خود را دارد !

مانند هر ابزاری این ابزار هم مشکلات خاص خود را دارد . به طور مثال همان طور که گفته شد در صورت وجود داشتن اطلاعات معیوب در یک دستگاه اندروید ، پلت فرم بوت نمی شود زیرا فرآیند بوت سازی تایید شده با مشکل روبرو می گردد . خراب شدن اطلاعات می تواند به دلیل عیوب سخت افزاری و یا وجود داشتن باگ های نرم افزاری ایجاد شود . از طرف دیگر داشتن یک بوت تایید شده اجباری می تواند زندگی را برای کاربرانی که می خواهند از نرم افزارهای دائمی قابل تنظیم استفاده کنند سخت تر سازد زیرا استفاده از چنین نرم افزارهایی بوت لودرهای قفل شده را با مانع مواجه می کند و علاوه بر این بوت تایید شده هر تغییری را تشخیص می دهد ؛ البته این وضعیت برای کاربرانی که از نکسوس های صادراتی دارای بوت لودرهای باز استفاده می کنند ، رخ نمی دهد . 

گوگل اعلام کرده است که کاربران محصولات خانواده نکسوس اولین افرادی هستند که این ابزار را دریافت می کنند . 

منبع خبر: zdnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر