iOS 10 اپل به شما در مورد شبکه های ناامن وای فای هشدار می دهد !

iOS 10 اپل به شما در مورد شبکه های ناامن وای فای هشدار می دهد !

به نظر می رسد که پلت فرم iOS 10 اپل در زمینه متصل شدن آیفون ها و آی پد ها به شبکه های وای فای غیر ایمن به کاربر هشدار می دهد اگرچه که اپل مدت زیادی در مورد این قابلیت مطلبی را منتشر نکرده بود .

البته نباید انتظار داشته باشید که این هشدار توسط شخصی و یا در قالب یک صفحه درخشان با یک آژیر قرمز پر سر و صدا شما را مطلع سازد به این نحو که برای فعال کردن آن ابتدا باید به بخش وای فای در قسمت تنظیمات دستگاه خود رجوع کنید . در این قسمت در زیر بخش SSID وای فای عبارت " Security Recommendation " را خواهید دید . در این آپشن گزینه " i " را باید فعال سازید تا پلت فرم جدید بتواند در مورد شبکه های ناامن وای فای به شما هشدار دهد . متن این هشدار عبارت " Open networks provide no security and expose all network traffic " می باشد .

بسیاری از کاربران هر روز از شبکه های ناامن وای فای استفاده می کنند بدون این که لحظه ای در مورد امنیت اطلاعات خود فکر کنند . معمولا برخی از شبکه های کابلی در مورد ماهیت غیر امن شبکه های خود به کاربران هشدار می دهند اگرچه که این کار توسط همه شبکه ها انجام نمی شود ؛ اینجاست که قابلیت هشدار دهنده پلت فرم جدید اپل می تواند توجه کاربران را به نکات امنیتی مرتبط با اطلاعات داخل گوشی هایشان جلب کند .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر