درآمد شرکت اپل تنها با آیفون7 تامین می شود

درآمد شرکت اپل تنها با آیفون7 تامین می شود

فروش کلی شرکت اپل کم شده است و چشم امید این شرکت به آیفون ۷ می باشد

پایان ناخوشی که فصل نامه اپل از آن صحبت کرده بود احتمالاً هم اکنون اتفاق نخواهد افتاد. این کمپانی در روز سه شنبه اعلام کرد که در فصل سوم این سال، شاهد سود مالی، در آمد و فروش بهتری از آنچه که انتظار میرفت بوده است. و همچنین پیش درآمد برای نیمه چهارم سال ارائه کرد که به اندازه ای که پیش از این انتظار میرفت، بد نبود.
"تیم کوک"، مدیر عامل شرکت اپل در یک سخنرانی خبری گفت "ما بسیار خوشحالیم که نتایج فصل سوم سال را که نشان دهنده ی قوی شدن درخواست مشتریان و عملکرد تجاری بهتر از آنچه که در ابتدای فصل انتظار می رفت را اعلام کنیم"
وی در مصاحبه‌ای تلفنی با آنالیستها افزود "ما قرار است محصولات جدید بسیار عالی به بازار عرضه کنیم و من شدیدا درباره این فرصت در طولانی مدت مشتاق هستم"
هرچند شرکت اپل مقدار بسیار زیادی پول دریافت می کند اما محصول اصلی آن، آیفون، که شامل دو سوم کل خریدها می شود، به اندازه‌ای که بسیاری از افراد این شرکت می خواهند، فروش ندارد. مشکل اینجاست که مردم تا حدی در مورد گوشی های همراه سخت گیر شده‌اند. در کشورهای مانند آمریکا تقریبا همه‌ی افرادی که قصد خرید تلفن همراه را دارند، از قبل یک موبایل دارند. در حالیکه بی ثباتیهای اقتصادی به میزان فروش در چین خدشه وارد کرده‌اند،  در ماه آوریل اپل گزارش اولین سقوط در فروش تلفنهای همراه خود را داد. بسیاری نگران بدتر شدن اوضاع در فصل سوم سال بودند چرا که این دوره اصولا ضعیفترین دوره عملکردی آیفون به دلیل نزدیک  بودن به فروش نسل جدید آیفون خواهد بود.
این کمپانی در روز سه‌شنبه دوباره با رکود فروش آیفون مواجه شد، اما این رکود به شدتی که از قبل پیش‌بینی شده، نبود. اپل ادعا میکند که حدود 40.4 میلیون آیفون را در این دوره فروخته است که کمتر از 4.5 میلیون فروش سال قبل اما بهتر از 39.7 میلیون واحدی بود که وال استریت به کمک آنالیست معروف برنشتاین Toni Sacconaghi  تخمین زده بود.
آقای کوک در ادامه‌ی مصاحبه‌شان با آنالیستها گفتند: "میزان فروش نشانگر درخواست بیشتر مشتریان و قدرت اجرایی تجاری قوی تر از آنچه حدود ۹۰ روز قبل به انتظار می رفت می‌باشد" وی افزود که هرچند تقاضا برای خرید آیفون SE که محصول ۴ اینچی جدید اپل است که در پایان ماه مارس گذشته عرضه شد، بر میزان کالاهای موجود پیشی گرفت اما شرکت اپل اکنون کالای کافی برای مواجهه با میزان تقاضای احتمالی را دارد.
اپل اعلام کرد که درآمدی بین 45.5 میلیارد تا 47.5 میلیارد دلار برای فصل جاری داشته است که که بهتر از 45.7 میلیاردی است که توسط رای‌گیری از آنالیستها توسط Thomas Reuters پیش بینی شده بود. فصل چهارم مالی شرکت اپل که در ماه سپتامبر به پایان می رسد، با شروع خریدهای پس از بازگشایی مدارس مواجه می‌شود. این دوره اصولاً به دلیل عرضه‌ی گوشی جدید اپل، فروش قویتری خواهد داشت و در نتیجه پیش در آمدی بر اینکه اپل فکر می‌کند چقدر سود میتواند داشته باشد، ارائه میدهد.
این بار در عرضه‌ی گوشی جدید آیفون اپل  نمی‌خواهد تغییرات زیادی در آن بدهد. آخرین شایعات بیان می کنند که شاید آپدیت های کوچک تنها تغییر در آیفون جدید باشد چرا که اپل سعی دارند تغییرات بزرگ را برای آیفون بعدی که سال بعد در مراسم ده سالگی این کمپانی رونمایی خواهد شد، بگذارد.
با این حال پیش بینی‌ای که اپل ارائه داد برای رضایت وال استریت کافی بود. سهام این شرکت 7.1 درصد افزایش یافت و به 103.65 دلار بعد از پایان ساعت اداری معاملات رسید.
یک آنالیست Piper Jaffray, به نام Gene Munster میگوید: " ما باور داریم که این اتفاق بیان می کند که تجارت اپل شاید تا آن حد که ما حدس زده بودیم، بد نباشد."

همه‌ی آمارها به سقوطی زودرس اشاره میکرد
درآمد کل به 42.4 میلیارد کاهش یافت آنالیستهایی که رویترز از آنها رای گیری کرده بود انتظار درآمدی 42.1 میلیاردی داشتند.
سود خالص به 7.8 میلیارد از 10.7 میلیارد کاهش یافت بدین معنی که سود هر سهم که در سال پیش 1.85 دلار بود، حدود 1.42 دلار شد. وال استریت به ازای هر سهم سود 1.38 دلاری پیش‌بینی کرده بود.
درآمد در تمام کشورها به جز ژاپن با سقوط مواجه شده بود. در حالیکه در آمریکا با افت ۱۱ درصدی به 18 میلیارد دلار و در چین با افت 33 درصدی به 8.8 میلیارد روبرو بودیم، در ژاپن با رشد 23 درصدی درآمد به 3.5 میلیارد رسید.
فروش هر واحد آیپد برای دهمین فصل متوالی با سقوط مواجه شد که حدود منفی ۹ درصدبه 9.95 میلیون رسید.  چرا که مردم به جای خرید آیپد گوشی های بزرگ را به تبلت ها ترجیح می دادند با توجه به گفته‌های Sacconaghi, آنالیستها فروش 9.2 آیپد را پیش بینی کرده بودند.

درآمد آیپد ها حدود 7.4% افزایش یافت به این دلیل که افراد، آیپد "پرو"  را که گرانتر بود تقاضا میکردند. کمپانی نسخه‌ی 12.9 اینچیه این دستگاه را در نوامبر و نسخه‌ی 9.7 اینچی آن را در ماه مارس ارائه کرد. مدیر مالی این شرکت، Luca Maestri اعلام کرد که قیمت فروش میانگین آیپد به دلیل فروش آیپد پرو از 415 دلار سال گذشته به 490 دلار افزایش یافت.
در ماه آپریل کوک گفت که "اپل در مقایسه با درآمد قبلی اش در سالهای اخیر، در این فصل سود بهتری از آیپد عایدش خواهد شد" که به این اشاره داشت که فروش آیپد ازین پس با رکود مواجه نخواهد بود.
موفقیت دیگری که اپل با آن مواجه بود، سودی بود که از سرویسهایش در سال اخیر به دست آورد که نسبت به سال گذشته با رشد 19 درصدی مواجه بود.
این در حالی بود که فروش Mac با افتی 11.3 درصدی به 4.3 میلیون عدد، سقوط کرد. که در میان صنعت فروش کامپیوترهای دیگر، بسیار پایین است. آنالیستها از اپل انتظار فروش 4.4 میلیون عدد Mac داشتند.

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر