مشعل غیر قابل تخریب المپیک

مشعل غیر قابل تخریب المپیک

یکی از وظایف مشعل المپیک این است که بدون توجه به آن چه رخ می دهد روشن باقی بماند. و صادقانه بگویم من هیچ وقت به این موضوع فکر نکرده بودم که این کار چگونه انجام شده است. با یک مایع قابل اشتعال ماورایی؟ دونده ی بسیار محتاط؟ ارواح؟ پاسخ درست: گاز تحت فشار و این که احتمالا این شانس را دارد که همچنان در جو زمین باقی بماند.

چیزی که در داخل قطعات مشعل باز شده ی المپیک ریوی امسال است، که آن را بهتر از سال های قبل کرده ، سه اره ی مختلف و چند فیوز است. به طور دقیق این شئ مانند یک مخزن ساخته شده است که توسط حلقه های متحد المرکز، پره ی آلومینیومی، تلسکوپی مانند نیش مار و یک خط مرکزی گاز فنری شکل ساخته شده است. این ممکن است تنها چیزی باشد که تا کنون به ریو رفته است.
شاید تنها به دلیل آن که این مشعل باید مدام روشن بماند آن را با یک چوب شعله ور تعویض کرده اند! پایه ی مشعل در واقع منبع یک قوطی گاز است که تا زمانی که به لوله ی گاز مرکزی متصل شده است، به دور آن پیچیده شده است. سوخت از طریق این مسیر راه خود را طی می کند و از طریق مکانی رنده مانند که ضد باد است به چیزی شبیه فندک میرسد. این اقدام به نظر تنها به دلیل آن است که سرد نشود، گرچه آن را با توجه به نکات دقیق مهندسی با دوام ساخته اند.

 

منبع خبر: gizmodo

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر