جدیدترین اطلاعات از بازی های المپیک ریو 2016

جدیدترین اطلاعات از بازی های المپیک ریو 2016

با نزدیک شدن به آغاز بازی¬های المپیک ریو 2016، وقت مناسبی برای ما عاشقان ورزش و تکنولوژی است که به بررسی المپیک بپردازیم. آیا می خواهید چیزهایی در مورد بازی های المپیک 2016 بدانید؟ شانس آوردید چون ما یک آمار مناسب برای شما در اینجا گردآوری کرده¬ایم، بنابراین بدون گرفتاری بیشتر ادامه¬ی متن را مطالعه کنید

با نزدیک شدن به آغاز بازی­های المپیک ریو 2016، وقت مناسبی برای ما عاشقان ورزش و تکنولوژی است که به بررسی المپیک بپردازیم. آیا می خواهید چیزهایی در مورد بازی های المپیک 2016 بدانید؟ شانس آوردید چون ما یک آمار مناسب برای شما در اینجا گردآوری کرده­ایم، بنابراین بدون گرفتاری بیشتر ادامه­ی متن را مطالعه کنید

این اولین بار در تاریخ است که بازی های تابستانی المپیک توسط یک شهر در امریکا جنوبی میزبانی شده است البته امریکا­ی شمالی شش بازی را میزبانی کرده است. در حال حاضر، تنها قاره ای (نوار قطب جنوب) که میزبان المپیک نبوده آفریقا است. اروپا 16 باراز سال 1896 میزبان بسیاری از بازی ها بوده است، پس از آن امریکا­ی شمالی 6 بار، آسیا 3 بار و استرالیا 2 بار میزبان مسابقات بوده اند.

در بازی های امسال، ریواز 32 سالن مسابقه در چهار منطقه از شهراستفاده کرده است ولی این نباید تدارکات تیم ها را تحت تاثیر قرار دهد با این حال، ورزش­های مشابه همه هم گروه شده اند.

چند نفر برای اجرای این رویداد کار می­کنند؟ ما تخمین می­زنیم در ریو 2016 چیزی حدود 45000 داوطلب، 8000 کارمند و 85000 پرسنل خارجی کار می­کنند. این کارها شامل امنیت و غذا و غیره میشود که نزدیک به 140000 نفر برای این رویداد که فقط 17 روز طول می­کشد کار می­کنند،یعنی 8117 نفر در هر روز!

ورزشکاران

206 کشور ورزشکاران را برای این رقابت­ها ارسال می­کنند. چند ورزشکار دقیقا؟ خب، اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود ما باید شاهد رقابت 10500 ورزشکار مرد و زن به نمایندگی از کشور خود را در رشته های انتخابی باشیم.

در تاریخ بازیهای تابستانی المپیک ، ایالات متحده ترین بیشترین ورزشکاران را برای المپیک داشته است.چیزی حدود 7602! البته آمریکا بیشترین مدال را نیز از آن خود کرده است: 990 مدال طلا، 764 مدال نقره، 671 ندال برنز.

این تاکتیکی است که به نظر می رسد برای کشور بریتانیا، که تا به­حال 5447 شرکت کننده داشته و در مجموع 811 مدال کسب کرده است نیز جواب داده است. بریتانیا مکان سوم ، بعد از اتحاد جماهیر شوروی که از سال 1988 در رقابت ها نیست ولی 1010 مدال دارد را کسب کرده است.

گذشته از بحث مدال آوردن لیست 10 ورزشکاری که در المپیک گذشته بیشترین توییت ها در مورد آنها بوده به قرار زیر می­باشد:

  1. Usain Bolt
  2. Michael Phelps
  3. Tom Daley
  4. Ryan Lochte
  5. Gabby Douglas
  6. Andy Murray
  7. Kobe Byrant
  8. Yohan Blake
  9. Lee Chong Wei
  10. LeBron James

هرکدام از ورزشکاران بالا در بیش از 1 میلیون توییت بوده­اند. اوسین بولت با دریافت بیش از 74000 توییت در هر دقیقه برای دوی 100 و 200 مترسرعت، رکورد بیشترین توییت را نیزدارد.

رویدادها

این 10500 شرکت کننده برای تنها 306 مدال طلا در 42 رشته­ی مختلف رقابت می­کنند. در ریو برای اولین بار در 112 سال گذشته است که گلف وارد المپیک شده و همچنین راگبی پس از 92 سال به بازی­های المپیک بازگشته است.

داغترین بلیط در ریو 2016 چیست؟ با کمال تعجب، والیبال! با بیش از 15 میلیون برزیلی که به طور مداوم والیبال بازی میکنند، بدون شک ورزش شماره یک این کشور، با وجود عشق بی اندازه­ی آنها به فوتبال محسوب می­شود.

 تحلیل گران با تجزیه و تحلیل توییتر و بیش از 150 میلیون توییت مربوط به المپیک دریافتند که بیشترین صحبت ها با بیش از 5 میلیون توییت در مورد فوتبال بوده است! پس از این، محبوب ترین موضوعات به ترتیب شنا، دو و میدانی، ژیمناستیک و والیبال بودند.

تکنولوژی

در مورد اینکه چه تعداد ایمیل به صورت روزانه دریافت می­کنید فکرکرده اید؟ شما فکر می کنید در یک رویداد بزرگ مانند المپیک چه تعداد ایمیل رد و بدل می­شود؟ خب، بیش از 15000 حساب  ایمیل ایجاد شده، 16000 تلفن همراه ارائه، 15000 خط تلفن ثابت مورد استفاده قرار گرفته و بیش از 16000 واکی تاکی برای ارتباطات این بازی محیا شده است.

تماشاگران می توانند از برنامه های کاربردی صفحه نمایش دوم(second-screen) بهره مند شوند و توانایی مشاهده ورزش های مورد علاقه خود را در یک راه کاملا جدید داشته باشند. این امر به ویژه برای کسانی که آمار رقابت ها را دوست دارد مناسب خواهد بود.

علاوه بر این شاهد نقشه برداری سه بعدی، برنامه های کاربردی برای افزایش تجربه المپیکی، ردیابی بیشتر عملکرد ورزشکاران، کیت های مخصوص طراحی شده برای کمک به عملکرد عضلانی و کاهش خستگی، روش های بهتر برای پیشگیری از آسیب دیدگی و بازیابی، و مجموعه موارد دیگرتکنولوژی بالا خواهیم بود.

نیازی به گفتن نیست که ریو 2016 در حال تبدیل شدن به یک رویداد سرگرم کننده است که دوستداران ورزش در سراسر جهان در حال رفتن و لذت بردن از آن هستند.

منبع خبر: sporttechie


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر