کمپانی اپل ادعا کرد که بانکهای بزرگ استرالیا، مته به خشخاش میگذارند!

کمپانی اپل ادعا کرد که بانکهای بزرگ استرالیا، مته به خشخاش میگذارند!

اپل از همکاری با چند بانک بزرگ استرالیا سر باز زده است این کمپانی بزرگ تکنولوژی به ACCC توضیح داده است که به چه دلیل آنها این اجازه را به بانکهای استرالیا نخواهد داد تا در مورد تراشه ی NFC داخلی آیفون، رایزنی کنند.


اپل از کمیته ی مصرف کنندگان و رقابت استرالیا خواسته است که اجازه ی لازم را به برخی از بانک های بزرگ استرالیا ندهد. از جمله ی این بانک ها می توان به بانک رایج مالی استرالیا، بانک ملی استرالیا،Westpac ، Bendigo و Adelaide Bank اشاره کرد. اپل خواستار رد کردن تقاضای این بانکها برای همکاری مشترک، به منظور رایزنی با طرف سوم معامله که شرکت های تلفنی مانند اپل میباشند، شده است.

دلیل این شکایت مسائل رقابتی، استاندارهای کارآمدی تعیین شده توسط این بانکها در سطحی دور از واقعیت ، بازدهی کاری غیر عملی و درخواست شفاف سازی های بیش از حد، بیان شده است.

در پایان ماه جولای این بانک ها درخواستی کلی برای ACCC فرستادند تا مجوز آغازین را در ۲۸ روز آینده به آنها بدهد، تا بتوانند رایزنی هایشان را در مورد برخی از مسائل محدود، قبل از اینکه دیده بان مصرف کنندگان این فرم را برای مجوز دادن در نظر بگیرد، شروع کنند.


هدف اصلی ای که این بانک ها می خواهند با این رایزنی ها به آن برسند شامل این میشود که مطمئن باشند دسترسی غیر اختصاصی به تراشه ی ارتباطات نزدیک میدانی (NFC) موبایل ها را دارند که می تواند موقعیت های خوبی را برای بقیه ی طرفهای سوم معامله مثل برنامه ی خرده فروشان وابسته یا کمپانی های انتقال پول به هدف دسترسی به کیف پول مشتریان ایجاد کند و تنظیم کردن استانداردهای امنیتی را در درون سیستم پرداختی موبایل را علاوه بر شفاف سازی مالی برای هزینه های تعویض ارز در سیستم های پرداختی استرالیا فراهم سازد.


هرچند اپل در اولین پاسخ ارسالی خود به ACCC بطور محکم از کمیسیون خواسته است که این مجوز را صادر نکنند. به گفته ی اپل اگر این اجازه داده شود این درخواست می تواند باعث آسیب رساندن به مصرف کنندگان شده، رقابت را از بین برده، نوآوری را کم کرده و تبدیل به سوء سابقه شود.


به گفته ی اپل "درخواست مطرح شده از سوی بانک ها می تواند سرعت ارائه ی نوآوری را آرام کرده و انتخاب ها را کاهش دهد، چرا که برای سه سال آینده از رقابت بین اعضای کارتر جلوگیری خواهد کرد. این بانک ها کمترین انگیزه را برای رقابت بین خودشان برای ارائه ی بهترین و بالاترین سرویسهای پرداختی نو را به مشتریان خود خواهند داشت."


این قطب تکنولوژی ادعا کرده است که انگیزه ی اصلی پشت این درخواست از سوی بانک ها این است که کنترل کامل بر مصرف کنندگان خود داشته باشند و اپل و بقیه ی ارائه کننده های سرویس را مجبور کنند تا شرایط آنها را بپذیرند. به همین دلیل است که اپل اعتقاد دارد به بانک ها این اجازه داده خواهد شد تا از مصرف کنندگانی که از Apple Pay استفاده می کنند، پول بیشتری بگیرند.


اپل افزوده است: "نرم افزار تلفنی ارائه شده در حال حاضر تنها آخرین روشی است که توسط این بانک هایی که با هم رقابت می کنند به کار گرفته شده، تا به اپل اجازه ندهند با قدرت تمام به بازار استرالیا وارد شود.


اپل همچنین بانکهای استرالیا را به داشتن درک  نا کافی از Apple Pay محکوم کرد و گفت: "این بانکها بر پایه ی اشتباهات و سوء تفاهم ها تکیه می کنند تا بتوانند نرم افزار را پشتیبانی کنند. بیشتر آنها خیلی کم از Apple Pay و شروط استفاده از اپل می دانند. برای مثال یکی از بانکها از امضا کردن یک قرار داد با اپل به منظور اجازه ی داشتن صحبت های مقدماتی در مورد شرایط شراکت با Apple Pay سر باز زده است.


علاوه بر این، اپل باور دارد که اگر این درخواست بانک ها مورد قبول واقع شود، احتمالا باعث شود که اپل مجبور به صدور اجازه برای ورود اختصاصی به سخت افزار و نرم افزار مربوط به درگاه NFC در برخی از محصولات اپل گردد که احتمالاً باعث پایین آمدن امنیت Apple Pay و در خطر قرار دادن مشتریان خواهد شد.


اپل استانداردهای امنیتی بسیار بالایی هنگام استفاده از دستگاه هایش برای پرداخت برای مشتریانش دارد. سخت افزارها، نرم افزار ها و سرویس های ما به صورتی طراحی شده اند که می توانیم بالاترین مرحله امنیت را فراهم کنیم. داشتن دسترسی آسان به درگاه NFC توسط نرم افزارهای بانک،میتواند اساس امنیتی بالایی که هدف اپل در دستگاههایش است را تخریب کند.


اپل بیان کرد که این بانک ها نتوانسته اند دلایل قانع کننده ای را برای توجیح اینکه اگر این اجازه به آنها دادن نشود، چگونه میتواند باعث رفتار های غیر رقابتی میان بانکها نشود، ارائه کنند. در حال حاضر تنها بانک هایی که برای پیشنهاد به Apple Pay در استرالیا بعد از اینکه در نوامبر سال گذشته افتتاح شد، ثبت نام کرده اند، امریکن اکسپرس و ANZ Bank هستند.


مشاور اصلی بانک Novantas, که Lance Blockley نام دارد، به نمایندگی از این بانک چندی پیش اعلام کرد که ANZ در ابتدا هدف پیوستن به بانک های دیگر برای مجادله با اپل را داشته است اما روش خود را عوض کرده و سپس با اپل همکاری کرد. وی بیان کرد که این بانک یکی از بانکهایی بود که ابتدا قصد ثبت نام کردن علیه اپل را داشته اما در پایان، آنها در اوایل سال جاری تصمیم گرفتند که در اقدامی سریع از رقبای  و شرکهای خود جدا شده و با پس زدن درخواست خود، تصمیم به رایزنی با اپل گرفتند.

منبع خبر: ZDNet

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر