همکاری دانشگاه‌های ایرانی و امریکایی روی اشیا هوشمند

همکاری دانشگاه‌های ایرانی و امریکایی روی اشیا هوشمند

دو دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد اسلامی تهران و سنت‌مورای امریکا طی طرحی قرار است یک مرکز تحقیقاتی روی اینترنت اشیا و به طور ویژه اشیای هوشمند در تهران راه‌اندازی کنند. محل این مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم و تحقیقات است و فعالیت‌های پژوهشی به صورت مشترک میان دو دانشگاه انجام می‌شود.

دکتر عبدالرحمان یارعلی استاد ایرانی و مشاور فنی دانشگاه ایالتی مورای تلاش‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی انجام داده است و اعتقاد دارد موضوع «اشیا هوشمند» در حوزه‌های پیش‌بینی خشکسالی، پیش‌بینی آتش‌سوزی و زلزله و همچنین کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ساختمان ها کاربرد دارد.

دکتر یارعلی درباره تفاوت‌های اینترنت اشیا و هوشمندی اشیا می‌گوید:«دانش اینترنت اشیا فقط به موضوع اتصال اشیا برمی گردد که اطلاعات را به صورت خام ذخیره می‌کند و ممکن است از یک وسیله و ابزار به یک ابزار دیگر منتقل کند و بحث اتصال آن به اینترنت مطرح است ولی هوشمندی اشیا، Intelligence Of Things، مفهوم بخشیدن به دیتاهای (داده‌های اطلاعاتی) خام است که داده‌ها را پردازش کند و براساس یک سری سیستم‌های پیشرفته و هوش مصنوعی، یک مفهوم به آنها می‌دهد تا بتوانند تصمیم گیر باشند.»

فناوری اشیا هوشمند در بسیاری از بخش‌های صنعت مانند داروسازی، خودرو، ساختمان‌سازی، مصرف سوخت و انرژی، اتوماسیون سیستم برق، حمل و نقل دریایی و زمینی کاربرد دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر