آیا بسته های شکستنی شما در امنیت است؟ از تراشه کوچک اینترنت اشیا اینتل بپرسید.

آیا بسته های شکستنی شما در امنیت است؟ از تراشه کوچک اینترنت اشیا اینتل بپرسید.

چیپ IA-32 اینتل برچسب هوشمندی است که حمل و نقل نامناسب اشیاء را حس می کند.

اینتل در 16 اوت سال 2016 از نمونه اولیه پردازنده اینترنت اشیا مبتنی بر کوارک در انجمن توسعه اینتل در سان فرانسیسکو رونمایی کرد. این تراشه برای اینترنت اشیا و کاربرد هایی مانند "تگ های هوشمند" برای بسته بندی ها است که می تواند شرایط حمل و نقل را به صورت انلاین گزارش کند.

برچسب های بسته های شکننده ممکن است روزی قادر به گفتن این باشند که آیا کالا در پشت یک کامیون با احتیاط حمل شده یا در یک راه خطرناک بوده اند.

اگر اینتل پروژه تحقیقاتی اینترنت اشیا را که در انجمن توسعه اینتل در این هفته رونمایی کرد انجام دهد، این برچسب ها می توانند شرایط حمل و نقل را در لحظه و بدون نیاز به باتری گزارش کنند. پس از اینکه بسته تحویل داده شد، برچسب ممکن است یکبار مصرف باشد و از کار بیافتد.

این نوعی از اینترنت اشیا است که شرکت ها ممکن است به عنوان یک دستگاه یا سیستم از آن مطلع نباشند اما با این وجود هم می توان از آن بهره مند شد. برای یک شرکت حمل و نقل، این چیپ ممکن است نیروی کار اضافی را کاهش دهد.

در رونمایی اینتل، نمودار لحظه ای تولید شده توسط سنسور، به طور خودکار تکان خوردن جعبه را نشان داد. انرژی این چیپ از طریق شبکه های بی سیم تامین می شود.

نکته ی کلیدی این تگ چیزی است که اینتل به آن یک mote می گوید. این تراشه آنقدر کوچک است که می تواند در یک شیشه فلفل گم بشود. IA-32 در IDF نشان داده است که با معماری کوارک اینتل ساخته شده و به عنوان مغز بر چسب قادر خواهد بود که حرکت و دما را احساس کند.

اندازه ی کوچک پردازنده بخش بزرگی است از آنچه باعث می شود کل سیستم محقق شود زیرا آن مصرف انرژی و قیمت تراشه را پایین می آورد.

mote به طور مستقیم با ابر کار نمی کند. در عوض، با استفاده از یک شبکه کم قدرت و کوتاه برد- در این مورد، بلوتوث کم مصرف - به یک دستگاه محلی متصل می شود که داده ها را بر روی یک شبکه دوربرد مانند تلفن همراه می فرستد. دروازه محلی نیز ممکن است داده ها را در ابتدا پردازش و یا ذخیره کند.

mote بسیار کوچک و کارآمد است، تنها 1 میلی وات انرژی نیاز دارد که می تواند این انرژی را از امواج رادیویی اطراف آن تامین کند. محقق اینتل turbo Majumder گفت: به عنوان مثال، شبکه Wi-Fi یک کامیون ممکن است یک تریلر پر از بسته ها را با انرژی RF(فرکانس رادیویی) تامین کند.

منابع انرژی دیگری ممکن است برای این تراشه کوچک وجود داشته باشند. در غرفه mote در IDF، اینتل یک پانل خورشیدی به اندازه  نوک انگشتان را نمایش داد که می تواند با تراشه جفت شود. همچنین دریافت انرژی از حرکت نیز می تواند عملی باشد. اما هر دو منبع زمانی که mote ثابت باشد و یا در تاریکی باشد برای کار کردن  تراشه و برقراری ارتباط به باتری احتیاج دارند. همچنین برداشت انرژی RF زمانی نتیجه بخش خواهد بود که امواج رادیویی به اندازه کافی قوی باشند.

Majumder گفت دکلهای مخابراتی یعنی RF، تقریبا همه جا هستند اما این نوع از امواج رادیویی از راه دور معمولا برای راه اندازی یک دستگاه مانند mote به اندازه کافی قدرتمند نیستند. احتمالا نیاز به یک منبع محلی، مانند رادیو LTE کامیون یا Wi-Fi اداره غیر قابل اجتناب است.

منبع خبر: pcworld


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر