افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به گفته وزیر ارتباطات

افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات به گفته وزیر ارتباطات

محمود واعظی وزیر ارتباطات شامگاه شنبه 6 شهریور 95 در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات روز یکشنبه 7 شهریور خبرداد.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، واعظی با اعلام این خبر تاکید کرد: هیچ محدودیت سرعت و پهنای باند در شبکه ملی اطلاعات تعریف نشده است.

وی افزود: فردا فاز نخست این شبکه افتتاح می شود، فاز دوم دهه مبارک فجر و فاز سوم این شبکه قبل از پایان دولت افتتاح میشود.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح نتایج سخت افزاری و نرم افزاری امنیت شبکه ملی اطلاعات در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو گفت:
- اطلاعات مردم حفظ شود.
- مردم با اختلالات کمتری دسترسی به شبکه داشته باشند.
- دسترسی های غیرمجاز از داخل و خارج از کشور به شبکه مسدود شود.
وزیر ارتباطات گفت: در ابتدای این دولت فقط 15 درصد از زيرساخت ها آماده شده بود، با اینکه 10 سال حرف از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود ولی کاری برای آن انجام نشده بود.
در دی ماه 92 شوراي عالی فضای مجازی اصول شبکه ملی اطلاعات را به وزارت ارتباطات ابلاغ کرد.
وی گفت: فردا فاز اول این شبکه افتتاح می شود. فاز دوم دهه مبارک فجر است و فاز سوم آن هم قبل از پایان دولت خواهد بود.
شبکه ملی اطلاعات همیشه در حال کامل شدن است چون ما همواره خدمات جدید داریم.
ابتدای دولت 10 درصد محتوای داخل و 90 درصد خارج از کشور و اکنون 40 درصد از محتوای داخلی و 60 درصد محتوای خارج از کشور است.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: اگر مردم برای نیازمندی های خود در اینترنت خارج شوند یعنی از محتوای خارجی استفاده می کنند. تلاش ما این است که تا پایان برنامه ششم به 80 به 20 برسیم.
اعتقاد داریم باید آنقدر تولید محتوا داشته باشیم، برنامه های مختلف نوشته شود تا مردم بتوانند نیازمندی های خود را در داخل جستجو کنند.
باید سرعت بالا باشد تا مردم بتوانند از آن براحتی استفاده کنند.
مردم در شبکه ملی اطلاعات محدودیت سرعت ندارند و  می توانند از همه امکانات شبکه ملی اطلاعات استفاده  کنند.
واعظی گفت: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از درآمد شرکت زیرساخت کم می شود.  
وی اظهار داشت: شرکت زیر ساخت در بخشی از پهنای باند داخل سرمایه گذاری کرده و ترجیح ما این است که استفاده از تجهیزات داخل بیشتر شود.
وی افزود: بخش خصوصي اینترنت، پهنای باند داخل و خارج خود را از زيرساخت دریافت می کند.
واعظی گفت: امسال 630 میلیون از درآمد شرکت زیرساخت کم می شود ولی ما به دنبال این هستیم که تعریف اینترنت را برای مصرف کننده کم کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما در شرکت زیرساخت نگاه اقتصادی نداریم، سرمايه گذاري فعلی ما در روستاها تا 25 سال آینده هم پاسخگو نیست ولی ما برای آماده کردن زيرساخت ها این سرمایه گذاری را می کنیم.
وی گفت: شرکت زیرساخت مسئول وارد کردن پهنای باند کشور است اما اصلا دیدگاه اقتصادی ندارد زیرا پاسخگویی در زمينه فضای مجازی بتواند انجام شود.
واعظی گفت: هر دولت نگاهش به بحث ارتباطات پيشران بخش های دیگر است، دولت يازدهم معتقد است تمام بخش های مختلف به ict وابسته هستند و اگر تمام بخش ها برنامه های خود را الکترونیکی کنند از بسیاری از بروکراسی های اداری جلوگیری می شود و بهره وری هم بالا می رود.
وی تصریح کرد: پهنای باند کشور 7 برابر شده، شبكه انتقال کشور 2/9 برابر شده است، مشترکین تلفن ثابت از 3 میلیون به 11 میلیون رسیده،  مشترکان اینترنت موبایل از 200 هزار به 29 میلیون رسیده است.
در حال حاضر 600 شهر کشور نسل سوم و 200 شهر نسل چهارم اینترنت همراه دارد.
وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود گفت: نگاه امروز ما به تولید محتوا، نگاه به یک ثروت است و ما قصد داریم با کمک کردن به سایر دستگاهها آن را به انجام برسانیم.
دکتر واعظی در برنامه گفت و گوی ویژه شبکه دو همچنین در مورد طرح رجیستری گفت: طرح رجیستری که برای جلوگیری از ورود گوشی تلفن همراه و تبلت به صورت قاچاق به کشور است پیش از این دو بار در دولت های گذشته اجرا شده که منجر به شکست بوده است.
وی تاکید کرد: وقتی اجرای آن نهایی می شود که همه بخش ها آمادگی کاملی داشته باشند تا بر خلاف گذشته موفق باشد.
واعظی گفت: امروز هیچکس در دولت و خارج از آن موافق ورود قاچاق به کشور نیست.
وی گفت: دو سه هفته قبل پایلوت طراحی و آماده شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را تحویل گرفتیم و به اپراتورها دادیم و هم اکنون مشغول عملیاتی کردن آن هستند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر